Pirmąją konferencijos dieną pradėjo būrys žinomų Lietuvos muzikos fotografų – Rytis Šeškaitis, Gediminas Bartuška, Mantas Repečka, Dainius Čėpla ir Aneta Urbonaitė. Jie kalbėjo apie muzikos fotografijos užkulisius, džiaugsmus ir sunkumus koncertų bei festivalių metu, papasakojo kelias kurioziškas istorijas, vardino fotogeniškiausius Lietuvos muzikantus.
Visi sutiko, jog vienas iš ekspresyviausių mūsų šalies atlikėjų – Benas Aleksandravičius, o grupė, kurią visuomet malonu fotografuoti – „G&G Sindikatas“.
Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje buvo surengta ir pirmoji muzikos fotografijų paroda – fojė buvo eksponuojami geriausi fotografų darbai, kuriuos galėjo apžiūrėti visi bibliotekos lankytojai.
Po pirmojo pokalbio, konferencijos kėdes salėje užėmė radijo stočių vilkai – „Radiocentro“ programų direktorius Donatas Bučelis, radijo stočių „M-1“ bei „Lietus“ vadovas Gintaras Zdebskis ir regioninių stočių asociacijos vadovas Liudas Ramanauskas. Jie, kartu su salėje sėdinčiais muzikos vadybininkais bei atlikėjais, diskutavo, ko reikia norint patekti į radijo stočių grojaraščius ir topus. Radijo stočių ekspertai vieningai sutarė, jog norint, kad tavo dainos skambėtų eteryje, reikalingas atkaklumas.
„Vieną šaltą žiemos vakarą išeinu iš darbo ir tamsoje, ant laiptų sutinku jauną merginą, – prisiminė D. Bučelis. – Ji man sako – „Aš noriu patekti į „Radiocentrą“. Nuvedžiau ją į studiją ir jau šviesoje supratau, kad ji man kažkur matyta – tai buvo Ieva Zasimauskaitė. Įsivaizduokit, mergina vakare atvažiavo prie Spaudos rūmų ir laukė, kol ją kas nors įleis, nes norėjo atnešti savo naujausias dainas. Ir pažiūrėkim šiandien – su tokiu savo užsispyrimu Ieva nuėjo toli.“
Trečioji diskusija pirmąją renginio dieną vyko su svečiais iš kaimyninių šalių – Dmitrijumi Bezkorovainu, didžiausio nepriklausomo Baltarusijos muzikinio portalo Experty.by įkūrėju, Maarja Merivoo-Parro, Estijos visuomeninio transliuotojo „Radio 2“ vyriausiaja redaktore bei Rudolfu Budze, radijo stoties Pieci.lv muzikos programos vadovu ir muzikos prodiuseriu iš Latvijos.
Jie kartu dalijo patarimus, kaip lietuvių muzikantams sulaukti dėmesio kaimyninėse šalyse. Visi diskusijos dalyviai sutarė dėl jau anksčiau įvardintos savybės – atkaklumo. Anot jų, paprasčiausias būdas pateikti į užsienio šalių žiniasklaidos akiratį ir grojaraščius – parašyti elektroninį laišką, prisistatyti ir prisegti kelis savo geriausius kūrinius.
„Mes tikrai mielai grotume lietuvių kurtą muziką savo radijo stotyje, tačiau beveik niekas mums neparašo, – juokėsi Maarja Merivoo-Parro. – Parodykite mums save – mes visada labai laukame naujų kylančių muzikos vardų.“
Popiet apie tai, kaip kūrybingai skleisti savo muziką, pasakojo kūrybinės agentūros „New!“ vadovas Tomas Ramanauskas. Jis su susirinkusiais klausytojais dalijosi įdomiausiais pavyzdžiais, kaip išsiskirti iš minios ir nebūti dar vienu dainą-klipą-albumą leidžiančiu muzikantu.
T.Ramanauskas išdavė, kaip netikėtai tapo flamenko muzikos gerbėju po to, kai pamatė išskirtinius ispanų dainininkės Rosalios vaizdo klipus. „Net pats nustebau, kokią didžiulę galią muzikoje turi vaizdas ir emocija. Jei nebūčiau pamatęs Rosalios vaizdo klipo, flamenko dabar tikrai neklausyčiau“, – pasakojo jis.
Po jo pristatymo, kėdes Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos konferencijų salėje užėmė Valstybinės mokesčių inspekcijos ir Sodros atstovai – buvo kalbama apie muziką ir pajamų apmokestinimą. Tai buvo itin aktuali tema susirinkusiems muzikos vadybininkams, kurie nevengė užduoti nepatogių klausimų diskusijos dalyviams.
Pirmąją konferencijos dieną užbaigė iš Jungtinės Karalystės atvykęs Zachas Fulleris, kuris kalbėjo apie tai, kaip streaming'as keičia muzikos verslo modelius pasaulyje.
Penktadienio rytas prasidėjo diskusija apie bendradarbiavimą eksporto srityje. Diskusijos dalyviai iš Islandijos, Latvijos, Estijos bei Lietuvos svarstė bendradarbiavimo galimybę tarp Baltijos šalių – čia geriausiu pavyzdžiu buvo pasirinktas 2009 metais susikūręs Skandinavijos šalių bendradarbiavimo projektas „NOMEX“.
„What‘s Next in Music?18“ metu daug žinių ir naudingų patarimų išgirdo jaunieji talentai. Antroji penktadienio konferencijos tema – „Kaip jaunoms grupėms pateikti į užsienio scenas?“. Apie tai susirinko pakalbėti muzikos festivalių bei vadybos agentūrų atstovai iš Lenkijos, Nyderlandų, Vokietijos bei Kroatijos.
Oskaras Strajnas, vieno didžiausių showcase festivalių Europoje „Eurosonic Noorderslag“ organizatorius paminėjo tris svarbiausius faktorius, užtikrinsiančius sėkmę užsienio festivaliuose – stipri komanda, strategija ir aiškiai suformuotas tikslas.
Po šios diskusijos konferencijos kėdes užėmė svečiai iš Kinijos, Pietų Korėjos bei Honkongo, susirinkę papasakoti apie Azijos muzikos rinkos ypatumus – „Silk Road“ asociacijos pirmininkas Billas Zangas, muzikos ir scenos menų vadybininkė Cecilia Soojeong Yi, koncertų organizatorė Ivy Yuen bei Agnė Biliūnaitė, Lietuvos kultūros atašė Kinijoje ir Pietų Korėjoje.
Popiet apie „Sound City“ festivalio pradžią ir vystymąsi pasakojo vienas svarbiausių Jungtinės Karalystės muzikos industrijos žmonių – Davidas Pichilingi. Lietuviškų šaknų turintis įtakingiausio Jungtinės Karalystės muzikos festivalio-konferencijos organizatorius negailėjo komplimentų ir praėjusį vakarą „What‘s Next in Music?18“ atidaryme koncertavusiomis lietuvių grupėmis – „Junior A“, „Deeper Upper“ bei „Solo Ansamblis“.
Po šio pokalbio apie užmokestį kūrėjams su „blockchain“ technologija pasakojo „Blockchain Centre Vilnius“ marketingo vadovas ir muzikos prodiuseris Ianas Kane'as, o konferenciją „What‘s Next in Music?18“ užbaigė iš Suomijos atvykęs Jouni Pesola – jis pristatė naują aplikaciją „Singa“, skirtą visiems karaokės mėgėjams ir truputį primenančią „Spotify“ karaokės versiją.
Po dienos metu vykstančių konferencijų visi buvo laukiami vakarinėse dalyse. Menų fabrike „Loftas“ bei muzikos klube „Tamsta“ vyko virš 30 perspektyviausių Lietuvos ir užsienio grupių pasirodymų.
Projektą̨ „What‘s Next in Music?“ iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.