„Jei romantiškas seksualumas būtų sportas, „Rhye“ būtų olimpiniai čempionai“, – tokį šios grupės apibūdinimą galima rasti vienoje JAV interneto svetainėje.
Prieš penkerius metus albumu „Woman“ išgarsėjusios grupės lyderis M.Miloshas dainuoja balsu, kurį pirmą sykį išgirdusieji neretai supainioja su moters.
Jo muziką, supintą iš švelnaus soulo, ritmenbliuzo ir elektroninių popmuzikos įtakų, kritikai karjeros pradžioje netgi lygino su kitos romantikų numylėtinės – britų žvaigždės Sade.
2015-aisiais „Rhye“ pirmą sykį koncertavo Lietuvoje – tąsyk visi bilietai į grupės pasirodymą Vilniaus menų fabrike „Loftas“ buvo išgraibstyti.
Šįmet grupė vėl išsiruošė į koncertų turą – pristatydama metų pradžioje išleistą antrąjį albumą „Blood“.
Įvertinus ankstesnio vizito sėkmę, šįkart grupės pasirodymui parinkta didesnė erdvė – antradienio vakarą „Rhye“ koncertavo Vilniaus universiteto botanikos sode Kairėnuose.
Pasiklausyti grupės susirinko apie du tūkstančius gerbėjų, užburtų ir „Rhye“ muzikos, ir grupės estetikos, kuri – gana intriguojanti.
M.Miloshas, anksčiau pagarsėjęs ir projektais savo tikruoju vardu, mėgsta dainuoti apie lovos žaidimus. Tačiau ne gašliai, o labai švelniai – nemažai jo dainų yra lyg subtilus, meniškas erotinis filmas.
Abiejų „Rhye“ albumų viršelius puošia nuogos moterys – pirmąjame M.Miloshas įamžino savo tuometę žmoną, aktorę Alexą Nikolas. Antrojo viršelyje įsiamžino jo dabartinė mylimoji, menininkė Genevieve Medow Jenkins (kaip paaiškėjo, turinti šaknis Lietuvoje). Abi fotosesijas Mike'as darė pats.
„Fotografija man – poilsis nuo muzikos. Juk pats ją kuriu, įrašau, prodiusuoju, net ir autobusiuką į koncertus kartais vairuoju. O fotografija – veikla, kuria galiu mėgautis be jokio spaudimo.
Tai ir aistra. Turiu didelę kolekciją – gal šimtą įvairių modelių fotoaparatų ir kamerų. Rašau apsakymą, kurį kada nors svajoju paversti trumpametražiu filmu. Bet kol kas nėra laiko – esu pernelyg įnikęs į muziką“, – lrytas.lt sakė M.Miloshas.
Pikantiškų vaizdų netrūksta ir grupės vaizdo klipuose – sakyti, kad „Rhye“ laužo kokius nors tabu, būtų neteisinga, tačiau akivaizdu, kad erotika yra nemenkas šios grupės lyderio įkvėpimo šaltinis.
Jam labai patinka ir paslaptys. Kai 2015-aisiais pirmąsyk lankėsi Vilniuje, M.Miloshas kategoriškai nenorėjo fotografuotis su gerbėjais, o internete ir dabar nelengva surasti informacijos, kiek jam yra metų (iš tiesų – gerokai per keturiasdešimt).
Muzika svarbiau už veidus ir asmenines istorijas – tai nuo pat pradžių buvo „Rhye“ šūkis. Kai grupė išleido pirmuosius porą kūrinių, internete kilo tikra karštligė – melomanai bandė spėlioti, kas įrašė šias dainas. Mat grupės nariai iš pradžių neatskleidė savo vardų.
Netrukus paaiškėjo, kad „Rhye“ subūrė M.Miloshas ir žinomas danų kompozitorius ir prodiuseris, buvęs grupės „Quadron“ narys Robinas Hannibalas. Tiesa, į koncertus Mike'as jau tada keliavo be jo ir užsimindavo, jog tik jis pats yra esminis „Rhye“ variklis.
Prieš porą metų kūrybinis Mike'o ir Robbino bendradarbiavimas nutrūko – antrąjį albumą M.Miloshas įrašė be buvusio partnerio, tačiau susidarė įspūdis, kad skambesys dėl to nepakito. „Rhye“ ir šiandien yra tokie pat jausmingi, švelnūs ir romantiški.
Tokie, kuriuos mėgsta labai įvairi auditorija. „Kartais į koncertus ateina šešiolikmečių, o kartais – šešiasdešimtmečių. Pastebėjau, kad dažniausiai jie mandagūs, dėmesingi ir malonūs.
Nepasakyčiau, kad į koncertus renkasi madinga minia, hipsteriai. Labiau – smalsūs žmonės, kurie kartais vis tiek nustemba, kad scenoje – vyras, o ne moteris“, – lrytas.lt pasakojo Mike'as.
Lietuvoje publika irgi buvo marga – nuo aktorės Beatos Tiškevič ir plaukikės Rūtos Meilutytės iki muzikantų Junior A ir grupės „Deeper Upper“ narių.
Naująjį „Rhye“ albumą „Blood“ kritikai jau garbsto taip, jog netrūksta spėliojimų, kad metų pabaigoje jis gali atsidurti įvairaus plauko 2018-ųjų geriausių įrašų dvidešimtukuose.
Kol kas grupei tai rūpi mažiausiai – „Rhye“ tęsia intensyvų pasaulinį koncertų turą, kuris tik lapkričio viduryje baigsis Kinijoje.
Koncertą Vilniuje pradėjo vietiniai atlikėjai – per pastaruosius porą metų skambesį pakeitusi, šiuo metu labiau ne į elektroninės muzikos grupę (kokia buvo anksčiau), o į psichodelinio pop kolektyvą labiau panašūs „Golden Parazyth“.
Apie pusę dešimtos į sceną žengę „Rhye“ buvo pasitikti entuziastingai – ant M.Milosho veido iškart atsirado šypsena.
Vienu ankstyvųjų savo hitų „3 Days“ koncertą pradėjusi grupė savo programoje naujuosius ir senuosius kūrinius paskirstė beveik po lygiai.
Tie, kurie „Rhye“ įsimylėjo dėl pirmojo albumo „Woman“, gavo dainas „The Fall“, „Open“, „Major Minor Love“ ir kitas dainas, per šiuos kelerius metus skambėjusias šimtuose pasaulio kavinių ir oro uostų.
Tačiau beveik pusantros valandos trukmės koncertui buvo surepetuoti ir naujieji kūriniai, kuriuos pats M.Miloshas vadina kiek mažiau „nublizgintais“ nei senieji.
Tiesa, klausantis jo balso, skirtumą sunku pajusti – falcetu Mike'as dainuoja idealiai. „Rhye“ muzikoje, net ir ją atliekant gyvai, viskas atrodo nugludinta iki mažiausių detalių. Aranžuotės – beje, kiek kitokios, nei esate girdėję albumuose. Skambesys – preciziškas, greta tradicinės popgrupės sudėties gyvai skamba ir violončelė bei smuikas, o melodijose atsiranda ir kažkas panašaus į lengvas, ne per daug įkyrias džiazo improvizacijas.
Kartais, kaip, pavyzdžiui, ir per kitos romantiškos Amerikos grupės „Cigarettes After Sex“ pasirodymus, jautiesi lyg klausydamasis įrašo. Juolab kad M.Miloshas scenoje atrodo skausmingai drovus ir nėra pats charizmatiškiausias publikos linksmintojas pasaulyje, o ir pati muzika reikalauja ramybės ir susikaupimo.
Tačiau tiems, kurie pagal šios grupės dainas yra bent jau bučiavęsi ar šiaip jų klausęsi jaukiomis akimirkomis, „Rhye“ koncertas turėjo būti tikra palaima.
Grupės populiarumas dar sykį priminė, kad romantika niekada neišeina iš mados. Juolab – piešiama tokiomis gražiomis, gal kartais net kiek idealistiškai naiviomis spalvomis, kokiomis tai daro „Rhye“.