Šįkart „Son Lux“ į Vilnių pasikvietė tolyn žvelgianti muzikos agentūra „8 Days A Week”. Pats koncertas įvyks rugsėjo 30-osios vakarą menų fabrike „Loftas“.
Naujamiesčio lofto erdvės tokiam koncertui pats tas ir deramai nostalgiškos. Jų turas aprėpia visa Europą, Vilnius – jo dalis.
„Son Lux“ ir Niujorkas – verti pažinties. Kūryba jiems – tai būdas kovoti su neviltimi. Asmeniniai ir politiniai klausimai „Son Lux“ muzikos pasaulyje yra neatskiriami.
Ne veltui pernai jie savo mini albumo „Remedy“ pelną paskyrė organizacijai, dirbančiai su silpniausiais Amerikos visuomenės sluoksniais.
Naujausias „Son Lux“ darbas „Brighter Wounds“ – brandžiausias ir mįslingiausias grupės įrašas. Kurdamas šį albumą grupės lyderis Ryanas Lottas patyrė reikšmingų išgyvenimų: pirmą kartą tapo tėvu, neteko artimo draugo, o jo šalies prezidentu buvo išrinktas Donaldas Trumpas.
Tad naujosios dainos pasakoja apie šias skirtingas patirtis: ilgesį, netektį, viltį ir nerimą dėl ateities. „Nors mes plačiai atsimerkę, vis dėlto tai sapnas“, – gražiai dainuoja „Son Lux“.
„Son Lux“ gan ilgai buvo solinis pianisto Ryano Lotto smegenų vaisius. Tačiau ne taip seniai jo koncertų pagalbininkai – gitaristas Rafiqas Bhatia ir būgnininkas Ianas Changas – tapo ir nuolatiniais kūrybos partneriais. Visi trys myli muziką ir yra kieti kompozitoriai bei lygiaverčiai prodiuseriai.
Trijulė nesileidžia įspraudžiama į jokio žanro rėmus. Jie įsitaisę kažkur tarp eksperimentinės elektronikos ir postroko operos. Jų muzika skamba didingai lyg himnas, bet kartu ji labai intymi ir jausminga. Dviprasmiški dainų tekstai ir keisti skambesiai ardo tradicinius įsivaizdavimus apie popmuziką. Įdomi detalė – jiems labai patinka simetrija ir dviprasmybės. Improvizacija – bendras jų kūrybos vardiklis.
Originali „Son Lux“ kūryba patraukė ne vieno populiaraus muzikanto dėmesį. Australų superžvaigždė Lorde prisidėjo kuriant didžiausio jų hito „Easy“ remiksą.
Savame kūrinyje, pavadintame „Eazy“, jį semplino ir reperis G-Eazy. Grupės bendradarbiais tapo ir prancūzas Woodkid, ir į Lietuvą rugpjūtį atvykstantis geras Jameso Blake‘o draugas Moses Sumney. Grupės „Daughter“ vokalistės balsas skamba „Son Lux“ dainoje „White Lies“. Dar jie dirbo su „Arcade Fire“, Beyonce ir Pulicerio premijos laureate Caroline Shaw.
Įkvėpimo jie semiasi iš daugybės skirtingų šaltinių, tad jų muzika kupina kontrastų ir netikėtumų. „Pirma kasetė, kurią nugvelbiau iš brolio, buvo „Beastie Boys“ albumas „License To lll“. O pirmoji, kurią nusipirkau už savus pinigus, – Betoveno „Sonatos“. Man regis, tuo pat metu nusipirkau ir Eltono Johno kasetę“, – savo eklektišką skonį aiškina grupės lyderis.
Ryanas Lottas – tikras perfekcionistas. Jis generuoja idėjas ir jomis tiki. Kritikai rašo, kad jo kūryba yra muzikiniai peizažai, o ne paprastos dainos. Vaikystėje Ryanas negirdėjo daug muzikos, tad vėliau įvairią muziką gėrė didžiuliais gurkšniais.
Muzika reklamose ir kino filmuose – labai svarbi jo kūrybos dalis. Ryanas ypač didžiuojasi savo pirmuoju įvertinimu: jo pasiūlyta muzika „Absolut Vodka“ reklamos kampanijai įveikė daugybę konkurentų. Jis gavo neįtikėtiną darbo pasiūlymą, persikėlė į Niujorką ir įsirengė studiją pačiame Manhatano centre.
Ryanas ir dabar turi nemažai „užklasinių“ užsiėmimų. Su Sufjanu Stevensu ir reperiu Serengeti jie yra subūrę grupę „Sisyphus“. Tinklalapis „Drowned in Sound“ apie jų albumą rašė: „Tai tikrai pats geriausias albumas, kokį kada nors išgirsite. Jame puikiai dera elektronika, hiphopas, folkas, pop ir techno muzikos ritmai.“
„Son Lux“ yra sukūrę garso takelius tokiems filmams kaip „Eleonoros Rigbi dingimas“ su Jessica Chastain ir Jamesu McAvoy‘umi bei „Popieriniai miestai“ su Cara Delevingne. Nieko nuostabaus – daugelis jų muziką vadina itin kinematografiška. Ryanas taip pat yra kūręs muziką ir šokio spektakliams, o jo multimedijos projektas buvo eksponuotas garsiajame Guggenheimo muziejuje Niujorke.
Su savo kūriniais jie dirba kruopščiai lyg skulptoriai. Tačiau dar labiau džiaugiasi galėdami juos atlikti gyvai. „Son Lux“ garsėja improvizacijomis ir spontaniškai scenoje gimstančiomis naujomis dainų versijomis. Juk jie geriausiai vertinami būtent gyvai.