Prieš dešimt metų šiai grupei buvo įteiktas MTV Europos apdovanojimas kaip geriausiems Baltijos šalių atlikėjams. Tuo metu TV ir radijo eteryje nuolat sukosi „Happyendless“ hitas „Power Forever“ – energingas šokių muzikos kūrinys, kuris ir šiandien skamba šviežiai ir įdomiai.
Fantazija persmelktuose vaizdo klipuose „Happyendless“ kepė Lietuvos žemėlapio formos kiaušinienę, koncertavo didžiausiuose šalies festivaliuose ir buvo vadinama viena geriausių Lietuvos grupių.
Tačiau po 2011-aisiais išleisto albumo „Cinema“ ir koncertų Lietuvos kino teatruose „Happyendless“ pritilo, o po poros metų atsisveikino su dainininku Sauliumi Prūsaičiu.
Dabar muzikos kūrėjai ir prodiuseriai A.Kauklys ir M.Narbutis į sceną grįžta dviese – taip, kaip ir pradėjo rašyti „Happyendless“ istoriją prieš porą dešimtmečių.
Šeštadienį Vilniaus menų fabrike „Loftas“ jie pristatė diena anksčiau išleistą naują albumą „Kinetika“ ir jo muzikai skirtą vaizdo ir garso šou.
„Kodėl taip ilgai užtrukome? Norėjome sukurti labai gerą albumą. Įsirengėme gerą studiją, daug dėmesio skyrėme garso kokybei. Albumą kūrėme ketverius metus“, – pasakojo 38 metų A.Kauklys.
S.Prūsaitis pasuko savais keliais – jis sėkmingai pradėjo solinę karjerą, yra TV šou „X faktorius“ teisėjas ir vienas populiariausių šalies dainininkų. Tiesa, atlieka jau kitokias dainas – šlageriai „Vasara“ ar „Norim šokt“ yra smarkiai nutolę nuo stilingos elektroninės muzikos, kuria garsėja „Happyendless“.
Andrius ir Marius tvirtina, kad jokių pykčių su Sauliumi nebuvo – tiesiog išsiskyrė požiūriai į kūrybą.
„Granatų vienas į kitą nemėtome, pasišnekame. Viskas gerai. Tiesiog dabar grojame skirtingose scenose“, – sakė A.Kauklys.
„Happyendless“ telefonų knygelėje tikriausiai yra devynių iš dešimties žinomų Lietuvos atlikėjų numeriai. Jie prodiusavo bene populiariausią SEL albumą „Guma“, kartu su Marijumi Mikutavičiumi įrašė dainą „Trys milijonai“, kuria muziką filmams ir reklaminiams klipams, o pernai vos nepateko į „Euroviziją“.
Tiesa, patys į sceną nėjo, tačiau jų sukurtą dainą, skambėjusią filme „Zero III“, atrankoje dainavo spalvingas aktoriaus Gyčio Ivanausko personažas Lolita Zero, sukėlęs daug triukšmo ir kalbų.
„Ar patys nenorėtume į „Euroviziją“? Tikrai ne. Ten muzika neskamba gyvai, be to, man nepatinka varžybos – tada dingsta didžioji dalis muzikos magijos.
Kita vertus, „Eurovizijai“ reikia daugelio dalykų – gero dainininko, asmenybės, biudžeto, reklamos. Su mažai kuo Lietuvoje galima paruošti gerą pasirodymą tam konkursui. O tiesiog važiuoti pažaisti neįdomu“, – svarstė A.Kauklys.
Kurdami naują albumą Andrius ir Marius pasitelkė ne vieną žinomą Lietuvos vokalistą. „Kinetikoje“ skambančios dainos įrašytos su Vaidu Baumila, „Lietuvos balse“ išgarsėjusia dainininke Kamile Tumelyte-Kaia, grupės „G & G Sindikatas“ reperiu Kastyčiu Sarnicku-Kastetu, Giedre Kilčiauskiene, grupe „Kamanių šilelis“ ir kitais.
Šeštadienio vakarą dauguma jų (ne visi šiuo metu yra Lietuvoje) buvo pakviesti į koncertą - tiesa, kaip žiūrovai, o ne dainuoti.
"Muzika čia skambės taip, kaip ir visada grupės koncertuose - pasitelkiant aparatūrą, instrumentus, kompiuterius. Balsai bus, tačiau jie skambės taip, kaip įprasta elektroninės muzikos pasirodymuose", - sakė grupės vadybininkas Justas Čekuolis.
Šeštadienio vakarą susirinkę grupės gerbėjai karštai sutiko ir muziką, ir specialiai jai pritaikytus vaizdo sprendimus.
Vos išleistas internete, dueto darbas iškart sulaukė daugybės gerų atsiliepimų - komplimentus jam žeria ir muzikantai, ir, pavyzdžiui, muzikos apdovanojimų M.A.M.A. rengėjas Martynas Tyla, albumą įvertinęs dešimčia balų.
Ypač daug komplimentų teko dainoms "Venera" (su G.Kilčiauskiene) ir "Toli" (su V.Baumila). Pastarasis kūrinys, anot A.Kauklio, yra bene arčiausiai, kiek grupė šiame albume priartėjo prie populiarios, per radiją dažnai skambančios muzikos.
Tiesa, kai komentarai apie šias dainas pasklido internete, patys jas įrašę vokalistai iš pradžių nesuprato, apie ką kalbama - įrašų metu jie dar nežinojo, kad kūriniai vadinsis būtent taip.
Du prie elektroninių instrumentų palinkę vyrai - gal ir ne pats įdomiausias vaizdas pasaulyje, bet "Happyendless" tai kompensuoja vaizdo projekcijomis, apšvietimu ir pačia muzika, kurios skambesyje svarbi kiekviena maža detalė.
Dainų skambesys - skirtingas, jame klausytojai išgirs ir techno, ir breakbeat garsų, tačiau patys „Happyendless“ ragina nesirausti žanrų pavadinimuose ir vadina savo kūrybą tiesiog elektronine muzika.
„Lįsti į popsą nesinori, mes turime galimybę tai padaryti prodiusuodami dainas kitiems atlikėjams. Savo albume norėjosi groti tai, kas patinka mums patiems“, – pasakojo A.Kauklys.
Albumas, beje, išleistas dviem skirtingomis versijomis – vinilo plokštelėje skamba 8, o skaitmeniniame variante internete – net 17 kūrinių.
Pernai naujas dainas „Happyendless“ išbandė festivalyje „Loftas Fest“, tačiau didelį solinį koncertą šeštadienį surengė po ilgos pertraukos.
Duetas žino, kad sugrįžta į gana smarkiai pasikeitusį Lietuvos muzikinį gyvenimą, bet neabejoja, kad jame ras savo vietą.
„Interneto statistika rodo, kad mūsų dažniausiai klausosi žmonės nuo 18 iki 35 metų. Manau, tie, kurie turi labiau išlavintą muzikinį skonį, yra išprusę.
Prieš pusmetį dar buvo nerimo, kaip mus priims, bet festivalyje „Loftas Fest“ mus sutiko labai gerai“, – sakė A.Kauklys.
Du dešimtmečius Lietuvos muzikos užkulisiuose besisukanti grupė neabejoja, kad šis metas geras ir muzikantams, ir klausytojams.
„Situacija tikrai daug šviesesnė. Prieš dvidešimt metų radijas nuolat suko „Boružėlę septyntaškę“, tokia buvo popmuzika. Dabar viskas geriau.
Žinoma, yra ir juokingų dalykų, bet mums jau praėjo noras kelti revoliuciją ir badyti pirštu į mėšlą. Kai užaugi, supranti, kad kur kas prasmingiau matyti gerus muzikos reiškinius, o tai, kas blogai, tiesiog ignoruoti“, - sakė A.Kauklys.