Neįprastą formulę - violončelėmis groti sunkųjį metalą - pasirinkę prestižinės Helsinkio Jano Sibeliaus muzikos akademijos auklėtiniai pataikė į dešimtuką - jų pasirodymų pasaulio publikai vis negana.
Vien šiais metais grupės grafike - net 107 koncertai. Trys iš jų - Lietuvoje. Po pasirodymo Vilniuje grupė antradienį gros Kaune, o ketvirtadienį - Klaipėdoje.
Šie koncertai ypatingi - mat „Apocalyptica“ šįmet po ilgos pertraukos atlieka programą, kuri grupę išgarsino prieš 21 metus.
Kai keturi gabūs studentai nusprendė violončelėmis sugroti garsiosios JAV grupės „Metallica“ dainas, tai atrodė lyg anekdotas. Bet tokių aranžuočių albumas buvo parduotas šešiaženkliu tiražu ir pelnė ilgaplaukiams violončelininkams kvietimus į daugelį svarbių metalo renginių.
Dėstytojai raukėsi, bet metalistų publika šį eksperimentą priėmė su džiaugmu - grupė išpopuliarėjo ne tik Europoje, bet ir JAV, kur tapo pirmaisiais suomiais, pasiekusiais aukščiausią populiariausių roko dainų dešimtuko vietą.
„Apocalyptica“ fenomenas - gebėjimas sudominti pačią įvairiausią publiką. Į grupės koncertus plūsta ir jauni metalistai, ir vyresnio amžiaus klasikos mėgėjai, sudominti neįprasto suomių požiūrio į metalo ir simfonijos samplaiką.
Suomių pasirodymuose visada sutiksi nemažai vyresnio amžiaus žiūrovų, kuriuos nesunkiai įsivaizduotum operos teatre.
„Dėstytojai manė, kad pabrukęs uodegą grįšiu ir grosiu orkestre. Bet nutiko kitaip. Ši grupė mane išgelbėjo. Nesu prieš klasikinę muziką, esu grojęs orkestruose, kartais patikdavo, kartais būdavo bjauru.
Mėgstu kamerinę muziką, bet iš jos Suomijoje niekaip nepragyvensi. Todėl „Apocalyptica“ man – idealus variantas“, - „Lietuvos rytui“ pasakojo grupės lyderis Eicca Toppinenas.
Per du dešimtmečius grupė keitėsi - iš keturių violončelininkų liko trys, prisijungė būgnininkas, o prieš porą metų - ir dainininkas Franky Perezas.
Vietoj garsių metalo kūrinių perdirbinių grupės programoje atsirado originalių dainų, taip pat - daugybė įrašų su garsių roko ir metalo grupių vokalistais ir net įspūdinga Richardo Wagnerio muzikos programa - irgi atlikta metalo stiliumi.
Tačiau kai kas nepasikeitė - „Apocalyptica“ nariai ir toliau scenoje priverčia violončeles riaumoti ir įnirtingai krato galvas, sukeldami paniką tiems, kuriems toks šių instrumentų naudojimas atrodo chuliganiškas ir netinkamas.
Be to, šie koncertai tapo kelione į praeitį - „Apocalyptica“ šįkart į Lietuvą atvyko būtent su „Metallica“ dainų programa. Beje, patiems „Metallica“ muzikantams suomių idėja patiko taip, kad „Apocalyptica“ sykį buvo pakviesti „apšildyti“ jų koncertą.
Riaumojančios violončelės, įnirtingai kratomos muzikantų galvos - net jei jau esi matęs šios grupės koncertą, tai palieka didelį įspūdį.
Su žvėriška energija grojantys suomiai pastaraisiais metais vis rečiau į savo programą įtraukdavo „Metallica“ kūrinius – sprendžiant iš žiūrovų reakcijos Vilniaus salėje "Compensa", šios repertuaro dalies gerbėjai jau pasiilgo.
„Enter Sandman“, „Sad But True“, „The Unforgiven“, „Master Of Puppets“, „Nothing Else Matters“ – šiuos ir kitus ryškiausius „Metallica“ kūrinius suomiai groja taip, jog atrodo, kad jie ir buvo parašyti violončelėms.
Plojimai skambėjo nuo pirmų koncerto minučių - kai tik žiūrovai atpažindavo scenoje šėltančių suomių grojamas melodijas.
Suomijoje „Apocalyptica“ - didelės žvaigždės. Kaip ypatingi svečiai jie 2007-aisiais net grojo „Eurovizijoje“.
Tačiau varžytis šiame konkurse grupė neketina.
„Eurovizija“ man nieko nereiškia. Tai nėra muzikos konkursas. Jis net nepadeda išgarsėti. ABBA būtų išgarsėję be „Eurovizijos“. Karnavalas, ir tiek.
Turiu bičiulį muzikantą Estijoje, kuris kasmet neduoda ramybės, nes nori, kad su juo dalyvautume „Eurovizijos“ atrankoje. Bet tikrai nieko nebus“, – juokėsi E.Toppinenas.
Jei karjeros pradžioje daug kas manė, kad „Apocalyptica“ - vienadienis pokštas, kuris greitai atsibos, dabar jau atrodo visiškai kitaip.
„Karjeros pradžioje buvo sakančių, kad su tuo metalu mes švaistome savo talentą. Man atrodo, mes jo ne tik nešvaistome, bet ir rodome jį visam pasauliui.
Grupė groja jau daug metų – ir tikrai gali gyvuoti dar tiek pat laiko. Kol mums smagu ir kol yra panašiai mąstančių žmonių, kuriems patinka mūsų violončelių trenksmas, neketiname sustoti“, – „Lietuvos rytui“ sakė grupės narys Perttu Kivilaakso.