Kaip ir vilniečiai „Cultor“, Klaipėdos grupė „Royce“ įkvėpimo semiasi iš britų „Depeche Mode“. Porą metų netgi rengė koncertus, kuriuose grojo būtent „depešų“ dainas, tačiau šįmet subrendo ir debiutiniam savos kūrybos albumui.
Tiesa, jei „Cultor“ labiau orientuojasi į 25 metų senumo „Depeche Mode“ skambesį, „Royce“ artimesni dabartiniams šių britų muzikiniams žaidimams – tamsiems, kaip šio albumo viršelis, melancholiškiems, kartais – net kiek agresyviems (kaip dainoje „Dead End“).
Pati grupė savo muziką vadina alternatyviu elektroniniu roku. „Elektroninis“ čia – esminis žodis. Nors pasigirsta ir gitaros, o gražioje baladėje „Insider“ vokalisto Iljos Gun balsą įrėmina fortepijono garsai, didžioji dalis muzikos įrašyta „negyvais“ instrumentais.
Angliškai dainuojantys „Royce“ kartais kiek primena tų pačių „depešų“ įkvėptus vokiečius „Camouflage“. Tačiau, kitaip nei minėti „Cultor“, sugeba ir nutolti nuo savo dievukų įtakos – čia tikrai yra bent keletas kūrinių, kuriuose klaipėdiečiai įrodo ieškantys ir sugebantys rasti savitą skambesį. Kuris, beje, turėtų patikti ir tiems, kurie klausosi, pavyzdžiui, vienos populiariausių Lietuvos elektroninės popmuzikos grupių „Beissoul & Einius“.
Tamsiai romantiškus tekstus dainuojančio vokalisto balsas – vienas stipriausių „Royce“ ginklų. Išraiškingas, žemas, gilus, sodrus, įtraukiantis. Silpniausia vieta? Melodijos. Jei dainą „Coming Home“ norisi niūniuoti po pirmos perklausos, kartais „Royce“ atrodo pernelyg susitelkę į manieras ir pamiršę parašyti bent kiek įsimenantį priedainį.
Ne, „Black Lights“ muzika dar nėra tai, dėl ko šie pajūrio muzikantai galėtų Lietuvoje (pradžiai)išsiveržti į populiarumo aukštumas, tačiau kaip debiutui neblogai – ambicingas įrašas, skatinantis sekti, ką ateityje dar nuveiks šie veikėjai iš pajūrio.
Įvertinimas – 7 iš 10.
„Royce“ daina „Insider“: