Likus vos dešimčiai dienų iki bene įspūdingiausio šiemet koncerto pristatome 10 pačių geriausių legendinio atlikėjo kompozicijų.
1. „Oxygène (Part IV)“.
Liono mieste gimęs Jeanas-Michelis Andre Jarre‘as karjeros pradžioje keliose grupėse grojo gitara, išleido porą albumų (taip pat ir kino filmo „Les Granges Brûlées“ (1973 m.) garso takelį), tačiau didžioji sėkmė atėjo išleidus trečią albumą „Oxygène“. 1976 m. gruodį Prancūzijoje pasirodžiusį albumą, likusioje pasaulio dalyje išleistą 1977 m., atlikėjas įrašė namie naudodamas aštuonių takelių magnetofoną ir analoginius sintezatorius. Impresionistinis eksperimentas, pilnas kosmoso triukšmų ir kitokių garsų, sulaukė netikėtos sėkmės – albumas buvo išpirktas didesniu nei 14 mln. tiražu. Per savo karjerą Jeanas-Michelis Jarre‘as pardavė daugiau nei 80 mln. įrašų – įspūdingas pasiekimas solo atlikėjui, kuriančiam elektroninę muziką. Tikra Jeano-Michelio Jarre‘o muzikos vizitine kortele yra vienas žinomiausių atlikėjo kūrinių „Oxygène (Part IV)“. 1977 m. vasarą singlu išleista kompozicija Didžiosios Britanijos perkamiausių hitų tope pasiekė 4-ą vietą.
2. „Equinoxe (Part V)“.
Kitas Jeano-Michelio Jarre‘o albumas „Equinoxe“ nebuvo tokiu populiariu, kaip „Oxygène“, tačiau jį įsigijo daugiau nei 10 mln. melomanų. Muzikantas tapo bene žinomiausiu prancūzų muzikos atstovu pasaulyje. 1979 m. Bastilijos dieną Paryžiaus meras pakvietė atlikėją surengti nemokamą koncertą. Susirinko daugiau nei milijonas žmonių, kurių dėka J.M.Jarre‘as pirmą kartą pateko į Guinnesso rekordų knygą. Vėliau dalintuose interviu atlikėjas ne kartą prisipažino, kad atsibusti iš šio koncerto sukeltos euforijos jam prireikė visų metų.
3. „Magnetic Fields (Part I)“.
1981 m. elektroninės muzikos atlikėjas išleido albumą „Les Chants Magnétiques“, už Prancūzijos ribų žinomą anglišku pavadinimu „Magnetic Fields“. Tai buvo vienas pirmųjų albumų, kurį įrašant atlikėjas naudojo tuo metu ypač brangiai kainavusį sintezatorių – „Fairlight CMI“ semplerį. Tiesą sakant, išklausius visas tris „Magnetic Fields“ dalis atrodo, kad šiuose kūriniuose naudojami absoliučiai visi žmonijos išrasti sintezatoriai.
4. „Arpegiateur (Live)“:
1981 m. J.M.Jarre‘as surengė įspūdingą šou Kinijoje. „Toks šou Londone, Paryžiuje ar Niujorke būtų atrodęs kaip iš ateities, tačiau Kinijoje jis prilygo ateivių išsilaipinimui“, – vėliau apie savo koncertą sakė muzikantas. „Įdomu ir tai, kad atvėrusi duris Vakarų pasauliui, Kinija jau po metų vėl jas uždarė. Dėl to jaučiu itin stiprų ryšį su Kinijos žmonėmis“. Kompozicija „Arpegiateur“ buvo sukurta specialiai koncertiniams šou. Vėliau šis kūrinys buvo pasirinktas kaip pagrindinė muzikinė tema kino filme „Devynios su puse savaitės“. „Po 25-erius metus trukusio Mao valdymo, Kinijos žmonės prarado suvokimą apie vakarų muziką ir kultūrą. Jie nežinojo apie Jamesą Deaną, „The Beatles“ ar Charlie Chapliną, šiuolaikinę muziką ar kitą“, – pasakojo J.M.Jarre‘as. „Šis koncertas prilygo pasirodymui Mėnulyje“.
5. „Blah Blah Cafe“.
1984 m. J.M.Jarre‘as įrašė bene labiausiai garsaus prancūzų kompozitoriaus ir rašytojo Pierre‘o Schaefferio inspiruotą albumą „Zoolook“, kuriame panaudojo kasdieniniame gyvenime mus supančius garsus ir žmogaus balsus, įrašytus 25-iomis skirtingomis pasaulio kalbomis. „Blah Blah Cafe“ yra vienas išskirtinių albumo kūrinių. Jis pateko į 1983 m. išleistą albumą „Music For Supermarkets“. Šio įrašo buvo išleistas viena vienintelė kopija, kuri netrukus buvo sunaikinta. Tokiu būdu atlikėjas išreiškė savo požiūrį į kompaktinių diskų erą, kurioje muzika tapo paprastu produktu, kaip „dantų pasta ar jogurtas“.
6. „Quatrième Rendez-Vous“.
1986 m. Jeanas-Michelis Jarre‘as jau buvo ir kompozitorius ir šoumenas viename asmenyje. Vis dažniau jaučiama, kad naujus kūrinius atlikėjas kuria regėdamas ir vaizdinę jų išraišką. Savo koncertuose grodamas milijonams gebėjų, akimirkos gigantiškumą jis geriausiai išreiškė monumentiniame kūrinyje „Quatrième Rendez-Vous“ („Fourth Rendez-Vous“).
7. „Revolution, Revolutions“.
Sėkmingas Paulo Simono albumas „Graceland“ (1986 m.) atvėrė duris įvairiausiems eksperimentams, todėl nieko keisto, kad J.M.Jarre‘as buvo vienas pirmųjų savo kūryboje pradėjęs plačiai naudoti arabų muzikos melodijas, etninį džiazą ir industrinio techno ritmus. 1988 m. pasirodęs kūrinys „Revolutions“ ir šiandien skamba taip, lyg būtų sukurtas specialiai „Arabų pavasariui“. Beje, šis kūrinys į istoriją įėjo ir dėl to, kad J.M.Jarre‘as be leidimo panaudojo turkų muzikanto Kudsi Ergunero muzikos ištrauką. Teisme santykius išsiaiškinusios abi pusės liko patenkitos – K.Erguneras gavo atlygį, o J.M.Jarre‘as iš naujo sukūrė dalį savo kompozicijos, šįkart pervadintos į „Revolution, Revolutions“.
8. „Bells“.
1997 m. Jeano-Michelio Jarre‘o fenomenas pasiekė piką. Išleidęs 7-ą ir 13-ą „Oxygène“ dalis, muzikantas trečią kartą pagerino sau pačiam priklausantį rekordą – nemokamą koncertą Rusijos sostinėje Maskvoje stebėjo per 3,5 mln. žiūrovų. 2000 m. naują albumą „Métamorphoses“ išleidęs muzikantas naujas kompozicijas įrašė padedamas dainininkių Laurie Anderson ir Natacha Atlas. Vienas įdomiausių albumo kūrinių yra instrumentinė kompozicija „Bells“.
9. „Immortals“ (su „Fuck Buttons“).
2015 m. J.M.Jarre‘as išleido pirmąjį iš dviejų „Electronica“ albumų, kuriame atsidūrė net 34 dainos, įrašytos su skirtingais artistais. „Electronica 1: The Time Machine“ ir „Electronica 2: The Heart of Noise“ yra tikra elektroninės muzikos enciklopedija, kurioje rasite Vince'ą Clarke'ą, Gary Numaną, „Massive Attack“, Moby, Johną Carpenterį, „Tangerine Dream“, Gesaffelstein, „Peaches“, Julią Holter ir daugelį kitų muzikos atlikėjų.
J.M.Jarre‘as neslepia, kad kartu su juo nori bendradarbiauti ir naujosios kartos atlikėjai. Tokiais tapo „trance“ muzikos duetas „Fuck Buttons“. „Kai juos išgirdau pirmą kartą, likau sužavėtas“, – sako J.M.Jarre‘as. Kartu su „Fuck Buttons“ įrašyta kompozicija „Immortals“ yra vienas ryškiausių kūrinių albume „Electronica 1“.
10. „Exit“ (su Edwardu Snowdenu).
Šiemet išleistas antrasis albumas „Electronica 2: The Heart of Noise“ pasižymi ne ką mažesniu skaičiumi kviestinių žvaigždžių. Su daugeliu jų J.M.Jarre‘as susitiko asmeniškai: Vienoje (Austrija) su „Tangerine Dream“, Brukline (JAV) – su Laurie Anderson ir Hansu Zimmeriu.
Su buvusiu CŽV agentu E.Snowdenu muzikantas susitiko Maskvoje, kur nuo teisingumo ir slepiasi JAV žvalgybos paslaptis išdavęs šnipas. Kartu su E.Snowdenu įrašytas kūrinys „Exit“ sulaukė didelio dėmesio ir tapo vienu politiškiausių 2016 m. kūrinių muzikos pasaulyje.