K.Lamaras pretendavo net į 11-a prestižinių „Grammy“ apdovanojimų, kone prilygdamas prieš tris dešimtmečius Michaelo Jacksono pasiektai viršūnei.
Los Andžele vasario viduryje reperis laimėjo penkis apdovanojimus – daugiausia iš visų.
Apie K.Lamaro pasirodymą „Grammy“ ceremonijoje bus kalbama dar ilgai. Į sceną jis su bendražygiais žengė vorele, surakinti grandinėmis. Kiti grupės nariai tuo metu buvo narvuose.
Tikslesnės užuominos į vergiją ir juodaodžių amerikiečių patiriamą priespaudą nesugalvosi. Visiškai akivaizdu – norėta pasakyti, kad JAV šiuo metu vėl pradeda vešėti rasizmas.
Amerikoje apie rasizmą dabar kalbama itin daug. Ir ne tik per „Grammy“ ceremoniją. Neseniai itin karšta diskusija kilo dėl „Oskarų“ kandidatų sąrašų, kuriuose esą ignoruojami juodaodžiai aktoriai.
Muzikos pasaulyje tokių problemų lyg ir nėra, bet pernai išleistas trečiasis K.Lamaro diskas „To Pimp A Butterfly“ neša galingą socialinę žinią.
Tai poetiškas pasakojimas apie juodaodžių kultūrą, rasinę nelygybę, vartotojišką pasaulį ir vertybių praradimą.
Toks stiprus ir provokuojantis, kad vieną albumo dainų „Alright“ kai kurios JAV organizacijos netgi visai rimtai siūlė paskelbti alternatyviu šalies himnu, skirtu afroamerikiečiams.
Kita albumo daina „Wesley’s Theory“ yra apie garsų aktorių Wesley Snipesą, kuris atsidūrė kalėjime dėl mokesčių vengimo.
K.Lamaras ramiai paaiškino, kad nesmerkia šios kino žvaigždės. Esą kalta visuomenė, kuri nemoko iš skurdo išbridusių juodaodžių, kaip elgtis su pinigais.
Pavyzdžiui, kūrinys „King Kunta“ yra susijęs su neigiamais stereotipais, kuriuos tenka patirti afroamerikiečiams.
„Mane ypač įkvėpė kelionė į Pietų Afrikos Respubliką. Apsilankiau kalėjimo kameroje, kurioje daug metų buvo uždarytas Nelsonas Mandela“, – apie albumo įkvėpimo šaltinius pasakojo K.Lamaras.
Dėmesį traukia ne tik tekstai, bet ir išradinga muzika – K.Lamaro diske, kuris „Grammy“ ceremonijoje paskelbtas geriausiu repo albumu, skamba ir ryškūs džiazo, fanko, net roko elementai.
Bene netikėčiausio komplimento K.Lamaras sulaukė iš prieš mėnesį mirusio britų dainininko Davido Bowie. Per savo prodiuserį legendinis atlikėjas spėjo perduoti žinią, kad žavisi K.Lamaru ir netgi jo muzikos įkvėptas kūrė paskutinį savo albumą „Blackstar“.
Prieš penkerius metus išgarsėjęs K.Lamaras dėl įdomių muzikinių idėjų dažnai lyginamas su kitu reperiu – geru bičiuliu išsišokėliu Kanye Westu.
Tačiau po „Grammy“ ceremonijos garsus komikas Trevoras Noah pasakė tai, kas daug kam sukasi ant liežuvio: „Kendrickas yra tai, kuo galėjo tapti Kanye, jei jo nebūtų pričiupę Kardashianai.“
Mat su TV realybės šou žvaigžde Kim Kardashian susituokęs K.Westas save mėgsta vadinti genijumi ir geriausiu visų laikų menininku, todėl elgiasi nenuspėjamai ir atrodo vis panašesnis į narcizą.
K.Lamaro istorija – visiškai kitokia. Nors ir augo skurdžiame rajone, jis puikiai mokėsi, nesivėlė į skandalus, yra religingas krikščionis, daug metų gyvenantis su sužadėtine Whitney Alford ir paneigiantis visus neigiamus stereotipus apie reperius.
Dabar K.Lamaras turi septynias „Grammy“ statulėles. Ir, panašu, tai – tik pradžia.