70 000 peržiūrų „YouTube“ kanale, šimtai komentarų ir pasidalijimų socialiniuose tinkluose. Tokio dėmesio vakar Venesueloje sulaukė grupės „Antikvariniai Kašpirovskio dantys“ vaizdo klipas „Į Venesuelą“. „YouTube“ svetainėje po šiuo vaizdo klipu ispaniški komentarai jau užgožė lietuviškus.
„Venesueliečiai komentatoriai kartais primena mūsiškius“, – įžvelgia grupės būgnininkas Karolis Steponavičius. Venesueliečiai dainą giria už linksmumą, diskutuoja, kodėl šalies pavadinimas parašytas su „s“ raide, o ne su „z“, ir skaičiuoja žvaigždes savo šalies vėliavoje. Aišku viena — ši šalis lietuvių vaizdo klipui neliko abejinga.
Maždaug prieš pusmetį internete paskelbtas vaizdo klipas „Į Venesuelą“ (režisierius Saulius Baradinskas) patraukė Venesuelos internautų dėmesį ir ilgainiui pateko į šios šalies žurnalistų akiratį. Tad praėjusią savaitę grupė sulaukė elektroninio laiško iš Venesuelos. „Visi mūsų biure žiūri jūsų klipą ir klauso jūsų dainos, tad norėčiau interviu“, — kreipėsi žurnalistė Mariela Lozada.
Savaitgalį interviu su antrašte „Daina „Į Venesuelą“ – šiuo metu hitas Lietuvoje“ buvo publikuotas populiariame nepriklausomame naujienų portale „Efecto Cocuyo“, kurį kuria 20 nešališkų žurnalistų. Šio portalo šūkis — „Žurnalistika, kuri šviečia“. Ir nors portalas daugiausia dėmesio skiria politikos ir ekonomikos žinioms ir neturi kultūros skyrelio, šią naujieną paskelbė savo skyrelyje „La Humanidad“ („Žmonija“).
Naujieną netruko pasigauti ir kiti portalai, kuriuose puikavosi antraštės: „Neįtikėtina! „Į Venesuelą“ – šiuo metu hitas… Lietuvoje“ („La Patilla“), „Į Venesuelą“ — daina, populiari Lietuvoje“ („Tal Cual Digital“).
Beje, pastarasis portalas šią naujieną publikavo ne tik savo tituliniame puslapyje, bet ir paskelbė dienos tema. Žinia apie lietuvių dainą Venesuelos naujienų portalai dalijosi savo interneto svetainėse, socialiniuose tinkluose „Facebook“ bei „Twitter“.
Grupę kalbinusią žurnalistę domino, kas paskatino sukurti dainą apie Venesuelą. Pasak muzikantų, šiame kūrinyje Venesuela simbolizuoja tai, apie ką kiekvienas svajojame, — pabėgimą nuo kasdienės rutinos.
„Efecto Cocuyo“ redakcijai įspūdį paliko vaizdo klipe iš apleistos Vilniaus degalinės sukurtas Venesuelos pasienis, dabar tapęs populiaria vieta fotografuotis jaunimui, turistams, jaunavedžiams, todėl redakcija pasidalijo ir „Facebook“ esančia degalinės fotogalerija.
„Ką žinote apie Venesuelą?“ — taip pat rūpėjo žurnalistei. „Tiesą sakant, žinome keturis dalykus. Ten pigūs degalai, žmonės — neturtingi, bet laimingi, ten nėra žiemos ir pernai akcijų rinka jūsų šalyje augo 300 proc., — vardijo muzikantai. – Ak, ir ten dar labai gražios moterys, turbūt gražiausios Lotynų Amerikoje!“
Žurnalistė prašė pasidalyti „Antikvarinių Kašpirovskio dantų“ pavadinimo bei grupės gyvavimo istorija, todėl rašinyje galima rasti ir ispanišką pavadinimo vertimą — „Los dientes Antiguos de Kashpirovski“. Tuo tarpu grupės atliekamą muzikos stilių nurodo lietuvišku žodžiu — „smagis“.
Venesueliečių publikacijose pabrėžiama, kad „Antikvariniai Kašpirovskio dantys“ yra tarp nominantų Lietuvos muzikos apdovanojimuose M.A.M.A. metų proveržio ir metų vaizdo klipo nominacijose (su „Į Venesuelą“) ir kad nugalėtojas bus skelbiamas sausio 29 dieną.
Beje, jau dabar aišku, kad šiame apdovanojimų renginyje Kauno „Žalgirio“ arenoje „Antikvariniai Kašpirovskio dantys“ tikrai lips į sceną. Ar grupei teks atsiimti apdovanojimą — paaiškės sausio pabaigoje, bet jau žinoma, kad per M.A.M.A. apdovanojimus „Antikvariniai Kašpirovskio dantys“ atliks dainą „Į Venesuelą“.
Ir ne bet kaip atliks, o kartu su dvidešimties žmonių pučiamųjų orkestru „Pajiešmenių Brass“, su kuriuo šį savaitgalį Vilniuje laimėjo tris mėnesius vykusį televizijos projektą „Vario audra“.
Lietuvoje ir visai netikėtai Venesueloje išpopuliarėjusį hitą „Į Venesuelą“ galima rasti pernai išleistoje debiutinėje grupės kompaktinėje plokštelėje, kuri taip ir vadinasi — „Antikvariniai Kašpirovskio dantys“, taip pat elektroninėse muzikos parduotuvėse bei interneto grotuvuose.
Vaizdo klipas „Į Venesuelą“: