„Visage“, „Thin Lizzy“, „Ultravox“ – tai trys garsios grupės, kurių nariu yra spėjęs pabūti M.Ure’as.
Su „Ultravox“ jis kuria ir šiandien, tačiau rengia ir solinius koncertus.
„Fade To Grey“, „Dancing With Tears In My Eyes“, „If I Was“, „Hymn“ – romantiški kūriniai, pakeitę devintojo dešimtmečio muzikos veidą. Visų jų autorius – M.Ure’as. Visas jas dainininkas atlieka soliniuose koncertuose, kurie labai skiriasi nuo jo pagrindinės darbovietės – grupės „Ultravox“ – pasirodymų.
Mat pastaroji grupė siejama su elektronine popmuzika, o skardų balsą turintis M.Ure’as savo koncertuose pasirodo vienas, apsiginklavęs tik akustine gitara.
2010-aisiais Vilniaus „Forum Palace“ rūmuose jo koncertas buvo šiltas ir nuoširdus – vienas scenoje su akustine gitara Midge’as sugebėjo perteikti visas dainų emocijas.
Šįkart jis atvyko su naujienomis – šią vasarą išleistu nauju albumu „Fragile“. Tai pirmas Midge’o naujos solinės kūrybos rinkinys po 13 metų pertraukos.
Muzika – jausminga, tekstai – apžvelgiantys nueitą kelią ir kartais net labai asmeniški. Atmosfera - tokia pat šilta ir jauki, kaip ir prieš ketverius metus.
Toks "nuogas" dainų pristatymas atskleidžia visai netikėtas kūrinių spalvas. Pavyzdžiui, grupės „Visage" daina „Fade To Grey" klausytojams pažįstama kaip kūrinys, gausiai aplietas elektroninių garsų padažu, tačiau Vilniuje virto akustine balade. Be to, tokie pasirodymai išryškina Midge'o balsą - į septintą dešimtį įžengusio dainininko vokalas vis dar stiprus ir įtaigus.
Žiūrovų pritarimo šūksniai atskleidė, kad į "Vakarį" susirinko tie, kurie tikrai žino Midge'o kūrybą - tarp dainininko ir publikos greitai užsimezgė šiltas ryšys.
Prieš savaitę 61-ąjį gimtadienį šventęs M.Ure’as dažnai vietą muzikos žurnaluose ir TV laidose užleidžia įkyresniems kolegoms. Bet tai nereiškia, kad jo vaidmuo muzikos istorijoje menkesnis.
Jis tikrai turi apie ką rašyti. Dainininkas daugybę metų kovojo su potraukiu prie alkoholinių gėrimų.
„Kai išgarsėjau, buvau visiškai nevartojęs svaigalų. Kartą bare Niujorke padavėja paklausė – ką gersite? Atsakiau, kad nė nežinau, nes niekada nesu to daręs.
Ji man įpylė viskio su kola. Pasijutau kaip vaikas, gavęs žaislą“, – apie dešimtmečius trunkančią kovą su alkoholizmu pasakoja M.Ure’as.
Jeigu ne šeima, sako atlikėjas, galbūt šiandien jis jau būtų visiškai degradavęs.
„Kartą per atostogas nuėjau į mašiną atsinešti butelio. Atsisukęs pamačiau savo 11 metų dukrą. Jos žvilgsnis buvo toks, kad pasijutau visiškai sugniuždytas“, – prieš porą metų britų dienraščiui „The Guardian“ prisipažino M.Ure’as.
Kovoti šiais laikais jam tenka ne tik su pražūtingomis priklausomybėmis, bet ir su muzikos pasaulio atmosfera.
Pelno besivaikantiems įrašų leidėjams M.Ure’o muzika atrodo senamadiška, todėl jis nutraukė sutartį su didele kompanija BMG ir naujausią albumą išleido savo lėšomis.
„Iš pradžių jie sakė, kad gal galėčiau šias dainas kurti ne vienas, paskui – kad kas nors kitas turėtų nuspręsti, kokios tos dainos turėtų būti.
Nesupratu žmonių, kurie nusiperka šunį, bet bando jį paversti kate. Kartais taip jaučiuosi ir aš“, – prisipažino M.Ure’as.
Po pasirodymo Vilniuje dainininkas šeštadienį koncertuos Palangoje - kultūros centre "Ramybė". Visi bilietai į šį koncertą - išpirkti.
Trys įdomūs faktai apie M.Ure'ą
Daina „Vienna“, Midge’o 1981-aisiais įrašyta su grupe „Ultravox“, laikoma viena geriausių elektroninės popmuzikos baladžių. Beje, ji taip ir nepakilo į pirmąją britų populiariausių kūrinių sąrašų vietą – buvo pralenkta Johno Lennono kūrinio „Woman“.
Daina „Do They Know It’s Christmas“, išleista 1984-aisiais, tapo geriausiai parduodamu singlu Didžiosios Britanijos istorijoje. Visas pelnas buvo skirtas badaujantiems Etiopijos gyventojams padėti. Dainą, kurią įrašė kelios dešimtys garsenybių, sukūrė M.Ure’as ir Bobas Geldofas.
M.Ure’as 1975-aisiais atsisakė tapti naujos pankroko grupės vokalistu. Taip jis prarado progą muzikuoti garsiausioje šio žanro grupėje „Sex Pistols“.