Kadaise jis nuotraukoms pozuodavo su trumpikėmis ir vesdavo moteris iš proto, provokuojamai kraipydamas klubus. Šiandien pagrindiniai žilaplaukio sero T.Joneso ginklai - vis dar galingas balsas ir daugybė per 50 karjeros metų sukauptų hitų.
Pirmą kartą Lietuvoje apsilankęs britas trečiadienį dainavo Kauno „Žalgirio“ arenoje - gerbėjams atliko per dvidešimt populiarių dainų.
Į aštuntą dešimtį įžengę popmuzikos artistai, kurie vis dar veržiasi į popmuzikos sceną, rizikuoja virsti savo pačių karikatūra.
Tai interviu „Lietuvos rytui“ pripažino ir pats T.Jonesas. „Būna, kad dėl solidaus amžiaus dainininkai nusilpsta, nebevaldo vibrato, atsiranda nepageidaujamų balso virpesių.
Tada liūdna jų klausytis, norisi, kad kas nors ateitų ir išmuštų jiems sceną iš po kojų. Būtų koks nors komitetas, kuris nuspręstų, kad „šitam jau gana, tegul eina žaisti golfo“, - sakė dainininkas.
Ar trauktis metas ir jam? Sprendžiant iš pasirodymo Kaune - dar ne.
T.Jonesas į Kauną atskubėjo dar antradienio vakarą. Trečiadienį jis ramiai ruošėsi koncertui – į areną atvyko, iki pasirodymo pradžios likus pusvalandžiui. Išvykti irgi skubėjo – į oro uostą, kur jo laukia privatus lėktuvas, dainininkas nusprendė keliauti iškart po koncerto, į automobilį sėdo kone tiesiai žengęs nuo scenos.
„Žalgirio“ arena toli gražu nebuvo pilna - pasiklausyti scenos veterano atėjo pora tūkstančių žiūrovų, dauguma vyresnio amžiaus.
Kaip ir prieš mėnesį Vilniuje koncertavęs roko veteranas Peteris Gabrielis, T.Jonesas nesulaukė tiek žiūrovų, kiek yra pratęs Vakarų Europoje. Lietuviai gaili pinigų tikrų legendų koncertams ar tiesiog praleido tam tikrą muzikos istorijos etapą?
Akivaizdu, kad T.Joneso auditorija Lietuvoje - kiek kitokia nei Didžiojoje Britanijoje, kur po jo sėkmingo darbo TV šou „Balsas“ šį scenos senolį atrado ir paauglių karta.
Be to, nemažai žiūrovų tikriausiai „nusiurbė“ trečiadienį surengtas didelis koncertas Lietuvos pašonėje. Socialiniai tinklai trečiadienį mirgėjo žinutėmis apie JAV roko dievukų „Kings Of Leon“ koncertą Rygoje - į jį, lrytas.lt žiniomis, traukė apie 5 tūkstančius lietuvių.
Susirinkusieji Kaune neturėjo priežasčių nusivilti - su devynių muzikantų grupe pasirodęs T.Jonesas paruošė puikiai atliekamos, laiko patikrintos muzikos porciją.
Bliuzo legendos Johno Lee Hookerio daina „Burning Hell“ koncertą pradėjęs atlikėjas pasiryžęs blaškytis tarp kelių skirtingų savo vaidmenų, atspindinčių įvairius jo karjeros laikotarpius.
Vienas vaidmuo - sentimentalių, melodingų, gana nesudėtingų dainų atlikėjo. Tokio, kuris beveik prieš 50 metų ir tuometėje Sovietų Sąjungoje garsėjo hitais „Delilah“ ar „It's Not Unusual“. Būtent jie turbūt labiausiai nudžiugino didelę dalį Kaune susirinkusios publikos.
Antras - hitais „Sex Bomb“ (ši daina skambėjo jau koncerto pradžioje) ar „If I Only Knew“ praėjusio amžiaus pabaigos diskotekose vėl netikėtai sužibėjusios žvaigždės, kuri tada labai stengėsi atrodyti jaunesnė nei yra iš tiesų. Ryškiai juodai dažyti plaukus Tomas, beje, nustojo tik prieš keletą metų.
Trečias - subrendusio, rupų bliuzą ir soulą mėgstančio veterano, kuris į programą įtraukia ir dainas apie mirties nuojautą. Tokie yra pastarieji du Tomo albumai, kuriuose įrašytos ekscentriko Tomo Waitso ir poetiškojo Leonardo Coheno dainos „Bad As Me“ ir „Tower Of Song“. Pastaroji skambėjo ir Kaune.
Visų trijų personažų atliekama kūryba - gana skirtinga, tačiau atliekama su virtuoziškai grojamais muzikantais (tarp jų – buvusiais grupių „Pink Floyd“, „The Pretenders“, Amy Winehouse bendražygiais) Lietuvoje derėjo puikiai.
Šou elementai buvo minimalūs, bet skoningi: žiūrovai išvydo ekraną, kuriame buvo rodomos ištraukos iš Tomo vaizdo klipų, o skambant dainai "You Can Leave Your Hat On" (neoficialiam viso pasaulio striptizo himnui) - gundančiai besiraivančių merginų siluetai.
Koncerto viduryje pasigirdo kelios dainos iš naujojo, šiuo metu ruošiamo Tomo albumo - pastarajam jo karjeros laikotarpiui būdingi lėti bliuzai ir kantri dainos. Tačiau į koncerto pabaigą tempas gerokai pagreitėjo, o salėje padaugėjo rokenrolą ir bugi-vugi šokančių porų.
Pusantros valandos koncertavęs seras Tomas buvo iškviestas bisui - pabaigai pasiliko filmui apie Džeimsą Bondą prieš kelis dešimtmečius įrašytą dainą "Thunderball" ir šelmišką Prince'o dainos "Kiss" perdirbinį, kūrį kadaise įrašė su grupe "Art Of Noise" ir užkariavo MTV kanalo bangas.
"Telaimina jus Dievas", - nusilenkęs, pasirašęs porą autografų ir iš žiūrovų gavęs puokštę gėlių, atsisveikino T.Jonesas.
Prieš kelis dešimtmečius T.Joneso koncertų "razina" buvo siautėjančių merginų į jį mėtomi apatiniai drabužėliai. Prieš dešimtmetį pats dainininkas paprašė to nebedaryti - nes tai jau tiesiog atrodytų komiškai.
Kaune kelnaitės į sceną irgi nelėkė. Užtat nuo scenos sklido kur kas svarbesni dalykai - brandi ir geros muzikos klausytojams tikra švente tapusi muzika.
„Kiekvieną dieną prabudęs esu dėkingas, kad vis dar esu gyvas“, - „Lietuvos rytui“ prieš porą savaičių prisipažino dainininkas.
Žiūrint į jį scenoje, tokios mintys neateina į galvą. Taip, T.Jonesas – jau kiek lėtesnis nei koncertų, kurie nufilmuoti prieš keletą metų, įrašuose. Taip, scenoje jis vaikšto, o ne šokinėja. Tačiau jis vis dar pakankamai energingas, o balsui priekaištų negalėtų turėti net ir priekabiausias kritikas.
Tokio amžiaus dainininkui kiekvienas pasirodymas - lyg nedidelė pergalė. Trečiadienį Kaune T.Jonesas galėjo jaustis nugalėtoju - publika tikrai skirstėsi patenkinta.