Ką rytoj Vilniuje pamatys Lietuvos publika, kol kas laikoma paslaptyje, tačiau Peteris jau ne kartą įrodė, kad moka kurti dėmesį išlaikantį reginį.
Prieš keturis dešimtmečius jo koziris buvo fantastiški kostiumai – į sceną dainininkas eidavo persirengęs paukščiu, pasakų herojumi ar didžiule gėle. Šiais laikais atlikėjas koncertams pasitelkia moderniausius technologijų sprendimus – pavyzdžiui, šiuo metu vykstančiame koncertų ture „Back To Front“ naudojama trimačio filmavimo technika, kurią P.Gabrielis išbando pirmasis iš visų muzikos pasaulio žvaigždžių.
Jau penktadienio vakarą tūkstančiai gerbėjų mėgausis tikros muzikos legendos šou didžiausioje Vilniaus arenoje. Skaičiuodami paskutines valandas iki pasirodymo, kviečiame prisiminti keletą įdomių P.Gabrielio koncertų epizodų.
Pasivaikščiojimai žemyn galva. Viename savo koncertų ture P.Gabrielis tai darė kiekvieną vakarą. Įspūdingas numeris buvo paruoštas dainai „Downside Up“, kurią Peteris atliko duetu su savo dukterimi, pritariančia vokaliste Melanie. Ramiai prasidedanti daina antroje dalyje sukeldavo triukšmingas ovacijas - kai publika pamatydavo, ką krečia P.Gabrielis. Nuo salės lubų nusileidus didelei apskritimo formos platformai, dainininkas ir jo dukra specialiomis konstrukcijomis prisitvirtindavo prie jos. Tada platforma kildavo aukštyn, atlikėjai geras porą minučių dainuodavo, vaikščiodami žemyn galva, o galiausiai pakibdavo ore. „Konstrukcijos buvo daugybę sykių išbandytos, tačiau vis tiek kiekvieną vakarą bijodavau šio numerio. Jei aš nukrisčiau – nieko baisaus. Labiausiai baimė kamuodavo dėl dukters“, - prisipažino Peteris.
Pokalbiai telefonu. Gastrolės „Secret World Live“ prieš porą dešimtmečių stebino tiems laikams labai neįprastais scenos efektais, ekranais, judančiomis dekoracijomis. Pasirodymą P.Gabrielis pradėdavo raudonoje telefono būdelėje – prie tokių Londone mėgsta fotografuotis turistai. Į ragelį kūrinį „Come Talk To Me“ dainuojantis atlikėjas veržiasi iš būdelės, tempdamas telefono laidą ir į minią nusidriekusiu podiumu artindamasis prie pritariančios vokalistės. Tačiau pasiekti jos nepavyksta – laidas tempia dainininką atgal.
Riedžiai, dviratis ir laivas. Koncertų ture „Growing Up Live“ P.Gabrielis scenoje panaudojo ne vieną transporto priemonę. Pavyzdžiui, kūrinį „Solsbury Hill“ jis dainavo, aplink sceną važinėdamas dviračiu. Skambant dainai „Mercy Street“, atlikėjo dukra Melanie scenoje „plaukiojo“ laivu. Ryškiausiu akcentu tapo daina „Games Without Frontiers“. Ją Peteris ir Melanie atliko, scenoje važiuodami riedžiais. Užuomina aiški – riedžiai simbolizavo karo vežimus. Mat dainos tekstas turi kelias reikšmes, viena jų – žmonijos polinkio kariauti kritika.
Žmogų ryjantis bokštas. Naujojo P.Gabrielio šou, kuris penktadienį bus parodytas ir Vilniuje, dalis. Skambant kūriniui „The Tower That Ate People“, nuo salės lubų leidžiasi didžiulė konstrukcija, kuri netrukus išsiskleidžia ir suformuoja aukštą baltą bokštą. Apšvietimo efektais sukuriama iliuzija, kad bokštas „įsiurbia“ dainininką.
Švieselėmis mirgantis kostiumas. Daina „Sledgehammer“ iš albumo „So“ - būtina kiekvieno P.Gabrielio pasirodymo dalis. Ją būtinai išgirs ir žiūrovai Vilniuje. Peteris skirtinguose turuose randa įvairių būdų pristatyti didžiausią savo hitą, tačiau prieš dešimtmetį jis tai padarė itin įspūdingai. Specialiai šiam numeriui buvo pasiūtas švarkas su daugybe lempučių ir mažyčių LED ekranų. Dainininkas vėliau prisipažino, kad kiekvieną vakarą po šios dainos jausdavosi kaip po geros treniruotės sporto salėje – mat šis kostiumas svėrė apie dvidešimt kilogramų.
Gigantiškas rutulys. Kūrinį „Growing Up“ to paties pavadinimo gastrolėse P.Gabrielis atliko, po sceną ritinėdamasis didžiuliame peršviečiamame rutulyje – zorbe. Jo viduje buvo įmontuotos kameros, pasirodymui suteikiant išties fantastišką vaizdą. Peteriui šokinėjant pagal ritmą, tą patį darė ir visas rutulys. Pirmoji dainininko idėja buvo šiuo rutuliu „keliauti“ per žiūrovų rankas ir galvas. Tačiau turo konsultantai teigė, kad tai būtų nesaugu.
Pirmą kartą į Lietuvą atvykstantis P.Gabrielis koncerte atliks populiariausius savo kūrinius ir visas dainas iš 1986-aisiais išleisto albumo „So“. Tai padaryti jam padės muzikantų grupė, kuri Peterį lydėjo ir 1987-ųjų pasaulinėse gastrolėse. Joje groja tokios žvaigždės kaip ilgametis Peterio bendražygis, grupės „King Crimson“ bosistas Tony Levinas ir vienas geriausių pasaulio būgnininkų Manu Katche.
Šeši epizodai iš P.Gabrielio koncertų - lrytas.lt skaitytojų dėmesiui: