Prieš 16 mėnesių projektas „Kurak“ debiutavo kaip Lietuvos alternatyvos rinktinė - kartu su kompozitoriumi ir instrumentininku Vygintu Kisevičiumi pirmąjį minialbumą „Notes“ įrašė dainininkas Markas Palubenka, Eglė Sirvydytė (iš dueto „mmpsuf“) ir Karolis Ramoška (iš grupės „Proper Heat“).
Skambesys buvo toks iščiustytas (gerąja prasme) ir vykęs, kad grupei duris jau per pirmuosius gyvavimo metus atvėrė didžiausias Baltijos šalių muzikos festivalis „Positivus“ Latvijoje ir ryškiausias talentų turgus „Tallinn Music Week“ Estijos sostinėje.
Dabar sulaukėme „Surface“, ir tai yra kiek netikėtas posūkis grupės kelyje. Jau vien todėl, kad šis minialbumas – grynai instrumentinis darbas, vokalistai kažkur dingo, kone visų instrumentų partijas įrašė pats V.Kisevičius (išskyrus poroje kūrinių pasigirstančią violončelę).
Muzikinis rūbas šįkart - irgi kitoks. Kai nelieka balsų, gali iki soties mėgautis V.Kisevičiaus sugebėjimais išpuoselėti kiekvieną garsą - nuo gyvai įrašytų pučiamųjų ir styginių iki saikingos elektronikos. Dauguma kūrinių slenka melancholiškai, kartais net dvelkia laidotuvėmis (minialbumą pradedanti melodija „Outset“).
Ramu, liūdna, bet neabejotinai gražu. Ypač - kūrinyje „Retention“, kai pasipila džiazui artimos natos, išvedančios „Kurak“ už „malonaus fono madingoms kirpykloms“ ribų.
Toks įspūdis, kad „Kurak“ - vis dar mutuojantis organizmas, kuris kitame etape gali pasireikšti dar keistesnėmis spalvomis. Šiuo metu jį galima drąsiai dėti ant „chill out“ žanro lentynos.
Atpalaiduojanti, į meditaciją nardinanti muzika su daug išmonės - klausaisi ir nejučiomis galvoji, kad V.Kisevičiaus vardą į savo telefonų knygas turėtų užsirašyti visi Lietuvos kino filmų kūrėjai. Popžvaigžde jis tikrai niekada netaps - pernelyg ši muzika nutolusi nuo to, kas Lietuvoje surenka pilnas sales žiūrovų. Bet „Kurak“ prieš akis skleidžia įdomią, kūrybingą istoriją - ir, reikia tikėtis, netruks norinčių ją sekti.
Įvertinimas - 8 iš 10.
„Kurak" kūrinys „Outset":