„Foje“ logotipu ir neseniai išpopuliarėjusia, spalio mėnesį prasidėsiančius koncertus iliustruojančia, formule „AM + FOJE = 30” papuoštus marškinėlius, krepšius ar puodelius nuo šiol gali turėti kiekvienas.
Tarp dar dažais kvepiančių gaminių – ir išskirtinis, sena grupės nuotrauka dekoruotas puodelis, kuris, pasak A. Mamontovo, įspūdingai turėtų atrodyti įpylus į jį pieno. Ši nuotrauka iki šiol nėra labai išpopuliarėjusi, ją kadaise darė pats atlikėjas. „Tas kadras iš visų „Foje“ nuotraukų man patinka labiausiai. Jis darytas 1984 metais, tuomet mes sėdėjome mano namų balkone ir nusifotografavome“, – pasakojo jis prisimindamas „Foje“ narius Arnoldą Lukošių, Algį Kriščiūną ir Darių Tarasevičių, kuris buvo pirmas grupės bosistas, tačiau vėliau nebegrojo.
Iki rudenį vyksiančių koncertų atributikos galima įsigyti tik internetu, marskineliai.lt puslapyje. Čia tereiks pasirinkti norimos atributikos spalvą, dydį, patinkančią grafiką. Vėliau jais bus prekiaujama ir gyvai.
A. Mamontovas užsiminė ir apie išskirtinius ir prašmatnesnius suvenyrus, tarp kurių – ir A. Krikščiūno kurto dizaino puodelis, taip pat – ypatingas juvelyrinis rankų darbo dirbinys iš sidabro, kurio sukūrimo detales atlikėjas kol kas išlaiko paslaptyje. „Šių suvenyrų kiekis bus nedidelis, jis bus brangesni. Tai bus tarsi dovana tiems, kurie visą laiką dirbo su mumis, tiems, kurie mums palaikė ir mumis tikėjo“, – sakė jis.
Atlikėjas tikisi sulaukti ne mažo grupės gerbėjų susidomėjimo, tačiau pripažįsta, kad Lietuvoje marškinėlių su mėgstamos grupės logotipais dėvėjimo kultūra nėra tokia populiari kaip Vakarų Europoje ar JAV. Nepaisant to, jis juokiasi, kad tiek „Foje“ gerbėjai, tiek jis pats priklauso tiems, kurie marškinėlius mėgsta nešioti. „Grupės fanai savu laiku ir patys darydavosi marškinėlius, ir vėliavas turėjo, todėl manau, kad šis žanras mums yra labai tinkamas“, – portalui lrytas.lt komentavo A. Mamontovas.
Jis taip pat prasitarė apie galimybę kiekvienam prisidėti prie atributikos populiarinimo ir paragino visus grupės gerbėjus dalintis idėjomis. „Su manimi galima susisiekti „Facebook“. Labai lauksiu idėjų, ką ir ant ko būtų galima atspausdinti. Jeigu kas nors sukurs kokį nors įdomų marškinėlių dizainą, tai bus būdas pakliūti į koncertą, o gal net ir į užkulisius“, – pažadėjo jis.
Simbolinė atributika turi artimą ryšį su grupės istorija. A. Mamontovas lyg rimtai, lyg juokais prasitarė, kad gegužės 17 diena ir 1997 metais, ir dabar pasirinkta ne šiaip sau. „Tai mano laimingas skaičius“, – šyptelėjo jis.
Kalbėdamas apie jausmus, kurie aplanko prisiminus grupės Aukso amžių, atlikėjas atsiduso: „Mūsų lyg ir nebėra, bet mes vis tiek kartu.“ Pasak jo, „Foje“ sėkmės paslaptis pirmiausia kokybiškas turinys ir nuoširdus tikėjimas tuo, ką darai ir kuo pats degi.
Spalį Lietuvoje prasidėsiantys koncertai vėliau persikels į JAV, „Foje“ koncertuos Niujorke ir Čikagoje. Apie renginius jau dabar skelbia mažiausiu pasaulyje plakatu vadinamas „AM + FOJE = 30” logotipas. Jo koduotė šifruojama paprastai: skaičius 30 nurodo metus darbo scenoje, kurių pusę sudaro „Foje“ veikla, o kita pusė – A. Mamontovo solinė karjera. „Tiesą sakant, kaip solo atlikėjas gyvuoju jau ilgiau nei grupė, vienas koncertuoju jau 16 metų“, – sakė jis.
Šešiolika metų – ne menkas laiko tarpas. Per visą šį laikotarpį dainininkas spėjo nuveikti tikrai daug. Paklaustas, kaip save įsivaizduoja dar po tiek pat metų, jis nusijuokė: „Neturiu nė mažiausio žalio supratimo. Žinau tik tiek, kad būsiu toks pat žmogus. Ką darysiu – nežinau. Norėčiau tapti išmintingas ir pasiekti nušvitimą.“