Nicoje įvykęs koncertas vadinamas naujojo pasaulinio „Depeche Mode“ turo apšilimu – oficialiai gastrolės šį antradienį prasideda Tel Avive. Tačiau 9 tūkstančius žiūrovų talpinančiuose rūmuose grupė pristatė visą keletą mėnesių repetuotą koncerto programą.
Tobulas senų hitų ir naujausių dainų derinys, puiki grupės narių forma ir dar kartą savo genialumą įrodęs grupės bendražygis, režisierius ir fotografas Antonas Corbijnas. Tokie pagrindiniai užsienio spaudoje jau pasirodžiusių koncerto aprašymų akcentai.
Koncerte skambėjo net aštuonios kovą išleisto naujojo grupės albumo „Delta Machine“ dainos – tarp jų ir išpopuliarėti jau spėjusios „Heaven“ bei „Soothe My Soul“. Tačiau didesnę dalį vakaro gerbėjai galėjo mėgautis didžiausiais „Depeche Mode“ hitais, o taip pat - dainomis, kurios iki šiol ne itin dažnai atsirasdavo „Depeche Mode“ koncertų repertuare.
Viena tokių – du dešimtmečius grupės pasirodymuose neskambėjusi „Higher Love“ iš kultinio albumo „Songs Of Faith And Devotion“, kurioje pagrindinis vokalistas Dave'as Gahanas šįkart mikrofoną perleido jos autoriui Martinui Gore'ui.
Po dvylikos metų pertraukos į koncertų programą sugrįžo dainos „Black Celebration“ ir „Halo“, po septynerių - „Just Can't Get Enough“. „Depeche Mode“ gerbėjus turėtų nudžiuginti ir žinia, kad koncerte bus galima šėlti pagal dainas „Enjoy The Silence“, „I Feel You“, „Personal Jesus“, „Question Of Time“, „Walking In My Shoes“ ir daugelį kitų šios grupės klasika jau tapusių kūrinių.
Gastrolių atidarymo vakarą stebėjo ne vieną dešimtmetį su grupe bendradarbiaujantis Antonas Corbijnas, sukūręs vaizdo projekcijas ir šiam koncertų turui.
Jo naujieji darbai dar nepasibaigus koncertui buvo karštai aptarinėjami internete. Didžiuliuose ekranuose dainą „Enjoy The Silence“ iliustravo neįmanomomis pozomis išsiraičiusios pusnuogės moterys, „Heaven“ - kaukes dėvinčių „depešų“ pasivaikščiojimas Naujojo Orleano pelkėse, o „Precious“ - liūdnai į žiūrovus dėbsančių šunų virtinė.
Penkios judančios apšvietimo platformos ir trikampių formos ekranai, simbolizuojantys naująjį grupės logotipą, tik dar labiau sustiprino įspūdį, kuriuo mėgavosi iš visos Prancūzijos, taip pat Anglijos, Vokietijos, Italijos, Rusijos ir kitų šalių susirinkę gerbėjai.
Jau kitą dieną pasipylusios recenzijos liaupsino ne tik vaizdo spektaklį, bet ir „Depeche Mode“ muzikantų energiją ir muzikos skambesį.
„Įgarsinimas – nepriekaištingas. Andy Fletcheris šypsojosi iš už klavišinių, Martinas Gore'as pasipuošė irokėzo šukuosena ir blizgančia liemene, o Dave'as Gahanas dainavo tiesiog dieviškai. Sulaukęs 50-ies, jis yra elektroninės popmuzikos Mickas Jaggeris. Lieknas ir besišypsantis, jis visą vakarą nepavargdamas lakstė po sceną, kartais imituodamas patį Elvį Presley“, - rašo Prancūzijos savaitraščio „Paris Match“ apžvalgininkas.
Straipsnyje jis dar kelis kartus palygina „depešus“ su legendiniais „The Rolling Stones“ ir neslepia susižavėjimo bisu.
„Atsisveikinę delikačia daina „Goodbye“, jie sugrįžo – su net penkiais papildomais kūriniais, ko grupės karjeroje dar nėra buvę. Taip koncertą jie pratęsė 35 minutėmis. Scenoje Martinas ir Dave'as atrodė kaip geriausi draugai, nuolat šypsojosi ir glėbesčiavosi“, - kad dviejų „Depeche Mode“ žvaigždžių konkurencija ir nesutarimai liko praeityje, akcentuoja žurnalistas.
„Vizualiai pritrenkiantis šou ir nuostabi Antono Corbijno sukurta scenografija“, - skelbia belgų dienraščio „Le Soir“ apžvalgininkas.
Anot jo, koncertą ir naujausią grupės albumą pradedančią dainą „Welcome To My World“ gražiai papildo ekrane krintančios raidės, o tada ekranuose įsišėlsta tikra vaizdų orgija.
„Dave'as Gahanas – tikras šoumenas, visomis prasmėmis. Koncerte svarbią vietą užima „Delta Machine“ dainos. Pažymėtina tai, kad grupė kone visiškai perdirbo ne vieną seną kūrinį – gerbėjų laukia įdomios staigmenos. Pavyzdžiui, dainą „Barrel Of A Gun“ net nelengva atpažinti, o dainai „Halo“ naują skambesį suteikia grupės „Goldfrapp“ sukurtas remiksas“, - užsimena žurnalistas.
Kartu su grupe, kaip jau tapo įprasta per pastaruosius keletą koncertų turų, scenoje pasirodė būgnininkas Christianas Eigneris ir klavišininkas Peteris Gordeno, kuris kai kuriuose konceto epizoduose į rankas paėmė bosinę gitarą – kada toks instrumentas skambėjo „Depeche Mode“ koncertuose, tikriausiai nepamena ir patys ištikimiausi grupės gerbėjai.
Monako naujienų portalas „Monte Carlo News“ rašo, jog tai irgi nebuvo vienintelė staigmena – dainos „A Pain That I'm Used To“ atlikimas buvo paremtas britų prodiuserio Stuarto Price'o sukurtu remiksu.
„Apibendrinant – puikus koncertas. Dave'ui Gahanui – 50, bet, panašu, jis pats to visiškai nejaučia. Martino Gore'o veidą raukšlės išraižė kaip topografinį žemėlapį, bet dėmesį labiausiai traukė jo atlikimas – toks gilus ir jausmingas. Jo sudainuotas kūrinys „The Child Inside“ yra himnas gyvenimui, kuris skuba į priekį ir praeina. Kiek šiurpu ir gražu tuo pačiu metu“, - rašo portalas.
Liepos 27-ąją Vingio parke vyksiantis „Depeche Mode“ koncertas bus vienas paskutinių grupės vasaros turo pasirodymų Europoje. Rugpjūtį grupė gastroles tęs Šiaurės Amerikoje. Šiuo metu suplanuota daugiau nei 80 šio koncertų turo pasirodymų.
Šiose gastrolėse grupė pristato kovo pabaigoje išleistą tryliktąjį studijoje įrašytą albumą „Delta Machine“, kuris pakilo į pirmąją topų vietą Švedijoje, Šveicarijoje, Rusijoje, Lenkijoje, Italijoje, Vengrijoje, Vokietijoje, Danijoje, Belgijoje, Austrijoje ir kitose šalyse. Albumas taip pat pasiekė pirmąją vietą JAV alternatyvios muzikos ir roko dešimtukuose.