Vien per pirmąją dieną per abi šalis parduoti beveik 700 bilietų. Pasak renginio organizatorių, akivaizdu, kad bilietų į šį koncertą paklausa viršys Pramogų arenos talpumą. Planuojama, kad apie pustrečio tūkstančio gerbėjų į Vilnių atvyks iš Baltarusijos, kur „Liapis Trubeckoj“ dėl savo tiesių socialinių poteksčių dainų tekstuose ir interviu yra draudžiamų muzikos grupių sąraše. Tiksliau, nuo šios grupės pavadinimo šis sąrašas ir prasideda.
Šiemet „Liapis Trubeckoj“ išleido naujausią albumą pavadinimu „Rabkor“, kurį sudaro 12 dainų, iš kurių keturios - baltarusių kalba. Pasaulinė šio albumo premjera praėjusią savaitę įvyko garsiame Ukrainos festivalyje „Koktebel’ Jazz“. Šis albumas jau spėjo pasiekti rekordą Rusijoje, kai per keturias dienas vien tik „Yandex Muzika“ interneto svetainėje buvo perklausytas daugiau nei milijoną kartų.
Per milijoną vien tik „YouTube“ peržiūrų yra surinkęs ir vaizdo klipas naujo albumo dainai „Ne byc’ skotam“, per pusę tiek – vasaros pradžioje pristatytas klipas „Bronenosec“. Grupės lyderis albumą „Rabkor“ pavadino „pačiu nuožmiausiu ir žiauriausiu“ grupės istorijoje. Naujose dainose gerokai kliūna ir Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui.
„Bet nekreipkite dėmesio į tai, kad scenoje elgiamės agresyviai. Iš tiesų, mes už gėrį! Tačiau kai avinai, oligarchai ir taip vadinamas auksinis jaunimas mums pradeda gadinti gyvenimą, mes parodome iltis ir nagus“, – teigė Sergejus Mihalokas koncerte per albumo premjerą Ukrainoje. „Ir krūtis!“, – atsiliepė euforiškai nusiteikusi publika.
Grupės „Liapis Trubeckoj“ karjera prasidėjo 1998 metais nuo banalios meilės lyrikos ir paprastų parodijų. Norėdami išsilaisvinti iš savo pačių sukurto įvaizdžio, 2007 metais muzikantai ėmė kurti aštrias, socialistinę politikos sistemą kritikuojančias dainas, pristatė diktatūrą pašiepiantį vaizdo klipą „Kapital“ ir taip sulaukė cenzūros bei buvo išvaryti iš šalies. Sklando kalbos, kad šios grupės lyderiui S. Mihalokui Baltarusijoje yra iškelta baudžiamoji byla už prezidento įžeidimą.
„Liapis Trubeckoj“ – tai pagrindinis ir galbūt svarbiausias Baltarusijos muzikos eksporto pavyzdys. Grupės muziką sunku įsprausti į žanrus. Tai – ska, pankroko, alternatyvaus repo lydinys, kartais papildytas folko, regio, kupletų ar net tvisto elementais.
Garsiausia baltarusių grupė koncertuodama rusų kalbą suprantančiuose kraštuose – nuo Rygos iki Novosibirsko, nuo Maskvos iki Tbilisio – surenka pilnas žiūrovų sales. Todėl šis koncertas Vilniuje – tai tikra M.P.3 pradėto kultūrinio projekto „Feel Free“ (anksčiau jis vadinosi „170 km“) atominė bomba. Šį koncertą palaiko ir projekto partneriu tapęs Vilniuje veikiantis Europos humanitarinis universitetas.
Projekto „Feel Free“ tikslas supažindinti Lietuvos ir kaimyninių šalių muzikos gerbėjus tarpusavyje, atverti sienas tarp kultūrinių pasaulių. Ir nors šiemet projektas startavo daugiausia su baltarusių atlikėjais, prie jo jau jungiamos ir kitos šalys – vasarą M.P.3 pradėjo bendradarbiavimą su smarkiai populiarėjančia latvių grupe „Instrumenti“ ir jau spėjo Lietuvoje išleisti jų debiutinį albumą „Tru“.
Per šiuos metus M.P.3 agentūra taip pat surengė būgnininkų grupės iš Minsko „Drum Ecstasy“ ir vienos garsiausių baltarusių grupių „Krambambulya“ pasirodymus Lietuvoje, ne tik solinius koncertus, bet ir pasirodymą festivalyje „Galapagai“. Projekto dėka į Baltarusiją koncertuoti keliavo multiinstrumentalistas Saulius Petreikis ir „Baltic Balkan“ didžėjai. Tačiau visa tai tėra tik įvadas į centrinį ir didžiausią šių metų projekto „Feel Free“ koncertą – „Liapis Trubecekoj Rabkor Live“ Vilniuje.
„Liapis Trubeckoj“ vaizdo klipas „Bronenosec“: