Lietuvių sukurta programėlė – išsigelbėjimas gyvūnų šeimininkams: apie tokią svajoja ir užsieniečiai

2024 m. kovo 10 d. 17:29
Du kačiukus su mylimąja Gerda auginantis Deividas Celencevičius nemažai metų susidūrė su problema: kur palikti tokius širdžiai brangius augintinius, kai išvyksti atostogų. Nenorėdamas katinų užkrauti artimiesiems, Deividas rado genialią išeitį – sukūrė programėlę „Boop“, kuri sprendžia ne tik šią, bet ir kitas įvairių augintinių šeimininkų problemas. Programėlė pasirodė tokia sėkminga, kad jau pritraukė šimtatūkstantines investicijas ir ėmė plėstis kitose šalyse.
Daugiau nuotraukų (13)
Itin sėkminga pradžia
Deividas visad mėgo keliauti, tačiau kaskart, beperkant lėktuvo bilietus, užgriūdavo ir problema: kur palikti kačiukus. Dažnai kreipdavosi į šeimą ar draugus, tačiau ir jie ne visuomet galėdavo padėti.
„Mano šeima, draugai ir patys daug keliauja. Jie visi turi augintinius, tad vykdavo augintinių mainai – jei kas išvyksta, kiti prižiūri. Susidurdavome su problemomis, kai reikėdavo išvykti kartu – tada nebelikdavo, kam palikti augintinių“, – portalui lrytas.lt pasakojo vilnietis.
O jei ir pavykdavo ko nors priprašyti priimti augintinius, kildavo klausimas, kaip atsidėkoti – juk iš draugo ar šeimos nario pinigus imti ne visad patogu.
„Ne visą laiką aišku, kaip po šių paslaugų atsiskaityti. Būna, parveži lauktuvių, bet ne visą laiką tai atitinka priežiūrą ir pastangas. Jei žmogus palieka saugoti šunį, jį reikia kasdien vedžioti. Žmogui, neturinčiam šuns, tai sugadina dienos režimą“, – kalbėjo pašnekovas.
Už unikalią verslo idėją Deividas iš dalies gali dėkoti koronavirusui – per karantiną pradėjus dirbti iš namų, nelikus galimybės eiti į sporto klubą, renginius, vilniečio galvą užkariavo mintys: reikia kaip nors save realizuoti. Prisiminęs su augintiniais susijusią problemą, jis suprato, kaip gali prisidėti prie jos sprendimo.
Taip ir gimė idėja sukurti „Boop“ programėlę – tokią, į kurią galėtų prisiregistruoti gyvūno priežūros ieškantys šeimininkai ir tie, kurie norėtų už mokestį prižiūrėti kitų augintinius.
„Pirmiausia man reikėjo susirasti žmogų, kuris galėtų padėti iš programavimo pusės. Su juo, Gediminu Geigalu, ir pradėjome šį verslą. 2020 metais ėmėme šią programėlę kurti, o 2021 metais prie mūsų prisijungė Gerda. Programėlę paleidome 2021 metų rudenį“, – prisiminė Deividas.
Net sunku patikėti, kokią sėkmę patyrė vos paleista programėlė – ją iškart parsisiuntė dešimtys tūkstančių lietuvių.
„Iki mūsų programėlės didžiausias komercinis pasiūlymas buvo augintinių viešbučiai. Jų priėmimo galimybės ribotos. Visoje Lietuvoje tokių viešbučių yra iki šimto, jie visi gali aptarnauti 3 tūkst. augintinių. O Lietuvoje augintinių yra virš milijono. Dėl to viešbučiai dažnai būna perpildyti, neturi vietos.
Todėl vos paleidę programėlę matėme, kad žmonės ėmė ją siųstis. Mūsų verslą labai sėkmingai į priekį veda tai, kad sprendžiame visiems puikiai suprantamą augintinių problemą. Žmonės į savo augintinius kuo toliau, tuo labiau žiūri kaip į savo šeimos narius, net vadina vaikais“, – kalbėjo Deividas.
Programėlės pavadinimu bandoma išreikšti tokį artimą ir šiltą ryšį su gyvūnu, mat angliškas jaustukas „boop“ vartojamas tada, kai šeimininkas žaismingai paliečia augintinio nosytę.
„Tas šiltas momentas, kai palieti augintinio nosytę su jo geranorišku leidimu, atrodo lyg sąsaja tarp žmogaus ir gyvūno. Tas mielumas užplūdo, kai reikėjo registruoti ir savo pavadinimą, be to, tai trumpas, aiškus, ekspresyvus pavadinimas, kurį lengva atkartoti bet kurioje šalyje“, – teigė jis.
Augintiniui galima rasti ne tik auklę
Pagrindinė „Boop“ programėlės paskirtis – išspręsti augintinio laikinos priežiūros problemą. Tačiau čia taip pat galima susirasti kitų paslaugų: dresuotoją, vedžiotoją, įvairių grožio procedūrų.
„Pati paklausiausia paslauga lieka augintinių priežiūra išvykstant. 90 proc. užsako paslaugas kelioms dienoms iš eilės – išvyksta savaitei ar dviem atostogų, o augintinį palieka auklei. Tas augintis būna arba auklės, arba šeimininkų namuose.
Augintinių auklės laukia augintinių, tiesiog nori su jais būti. Apie 80 proc. mūsų auklių neturi savo augintinių, tačiau juos turėjo anksčiau. Tie žmonės tiesiog ištroškę priimti gyvūnus, jie kartais gyvūnui skiria daug daugiau laiko nei patys šeimininkai“, – dalijosi Deividas.
Programėlėje yra ir kitų naudingų funkcijų, tokių kaip žemėlapis, kuriame rodomos ne tik augintiniams draugiškos vietos, bet ir tokios, kurių reikėtų vengti, – pavyzdžiui, kur paliekama nuodų.
„Žmonės žemėlapyje gali rasti augintiniams draugiškų kavinių. Taip pat į žemėlapį pridėjome daug kitokių vietų: kur yra parkai augintiniams, kur uždaros aikštelės lauke, kur augintiniams leistini maudytis paplūdimiai. Vėliau žemėlapyje pažymėjome geriamojo vandens stoteles.
Yra ir viena liūdnesnė tema – didžiuosiuose miestuose pažymėtos vietos, kur žmonės augintiniams lauke palieka nuodus. Nuodų žymėjimo vietos padeda žmonėms apeiti tokias teritorijas“, – sakė pašnekovas.
Per „Boop“ galima gauti ir nuotolinę veterinaro konsultaciją.
„Tai Lietuvoje dar neišvystyta niša – žmonės nesupranta, kad galima gauti veterinaro konsultaciją nuotoliu, užduoda klausimus feisbuko grupėse, kur patarimus dalija nekvalifikuoti žmonės, jie pataria, kokius žmonių vaistus galima duoti šuniui. Manau, kuo toliau, tuo labiau žmonės bus linkę užsisakyti konsultacijas nuotoliu, nes tai pigiau, veterinarui nereikia priimti augintinio, o augintiniui nesukeliamas stresas vykstant pas veterinarą, jei turite tik klausimą, kuris nėra kritinis“, – dėstė Deividas.
Vartotojams užtikrina saugumą
Nors atrodo, kad pradžia buvo išties sėkminga, programėlės įkūrėjas pripažįsta: ne visuomet viskas ėjosi kaip sviestu patepta.
„Kad suprasčiau, kaip padaryti reklamą, man reikėjo persiorientuoti į marketingo sritį, ko dar nesu daręs, išmokti naudotis įvairiais įrankiais, užsisakyti mokamą reklamą. Programėlės kūrimo periodas buvo mokymosi periodas – pirmuosius dvejus metus komandoje visi mokėmės“, – atviravo verslininkas.
Taip pat kilo nemažai klausimų, kaip užtikrinti vartotojų saugumą ir išvengti nedoro siekiančių žmonių, kad vartotojai galėtų vienas kitu pasitikėti.
„Žmonėms būtinos saugumo priemonės – sutarčių sudarymai, tapatybės patvirtinimas, saugūs mokėjimai, pinigų grąžinimo garantijos, augintinio ar namų draudimas. Mūsų platforma pradžioje neturėjo tokių dalykų, o dabar turi“, – vardijo Deividas.
Saugumo suteikia ir tai, kad kiekvienas vartotojas, susikurdamas anketą, privalo patvirtinti tapatybę, o užsakius paslaugą sudaroma sutartis.
„Įvykdžius nusikaltimą, tas žmogus būtų identifikuotas ir neturėtų galimybių išvengti bausmės. Besiregistruodami asmenys patvirtina savo tapatybę ir supranta atsakomybes. Tokiu būdu platforma išvengia žmonių, kurie linkę į sukčiavimus. O jei nutiks kas neišvengiamo, yra draudimas“, – teigė jis.
Negana to, prieš paliekant augintinį pas auklę, yra galimybė su ja susitikti ir susipažinti.
„Prieš užsakydami paslaugą, žmonės susitinka, mūsų programėlė skatina neužsisakyti paslaugų neatsakingai, pirmiau nesusitikus su žmogumi. Kai susitinki su žmogumi, pamatai jo kūno kalbą, bendravimą, matai, kaip augintis reaguoja į žmogų ar aplinką, kur bus paliktas“, – kalbėjo Deividas.
Po paslaugos vartotojai vienas kitam palieka ir įvertinimą bei atsiliepimus, kurie viešai matomi ir kitiems vartotojams.
„Šiuo metu Lietuvoje jau yra keletas tūkstančių atsiliepimų apie kitus asmenis – 99 proc. jų yra penkių žvaigždučių. Mūsų programėlė pritraukia labai jautrų gyvūnams segmentą tiek iš paslaugų tiekėjų, tiek iš šeimininkų. Šie žmonės savaime atsakingi – atsargiai renkasi ir teikia priežiūrą“, – tikino vilnietis.
Rinks toną maisto beglobiams
„Boop“ programėlė prisideda ne tik prie augintinių džiaugsmo, bet ir prie beglobių gyvūnų gyvenimo sąlygų gerinimo. Kad eis šiuo keliu, Deividas žinojo nuo pat verslo įkūrimo pradžios.
„Įsipareigojome nuo kiekvienos transakcijos, kurią padaro paslaugas užsakantys žmonės, paaukoti augintinių prieglaudoms. Tai ir tęsiame. Niekados nenutrauksime, kol šis verslas gyvuos.
Labai smagu, kad per 2023 metus surinkome apie penktadalį tonos maisto beglobiams gyvūnams, dabar sieksime kartu su atsakingais verslais pasiekti toną maisto, kurį paaukosime prieglaudoms. Norime šią akciją vykdyti kiekvienais metais“, – tikino Deividas.
Jau veikia Lenkijoje ir Suomijoje
Nuo pernai gruodžio programėle džiaugiasi ne tik lietuviai, bet ir lenkai, nuo šių metų vasario – ir suomiai.
„Programėlė jau veikia Lenkijoje, pritraukėme daugiau nei 5 tūkst. narių per kelis mėnesius. Tačiau daugiausia narių Lietuvoje – 35 tūkst.“, – sakė pašnekovas.
Šiuo metu užsiregistravusių programėlės vartotojų per visas tris šalis yra daugiau nei 40 tūkst.
„Kalbant apie apyvartą, mūsų verslas nuo 2022 m. iki 2023 m. paaugo dešimt kartų. Šių metų sausio apyvarta buvo vienuolika kartų didesnė nei 2023 metų sausio, o vasario – trylika kartų didesnė nei pernai tą patį mėnesį“, – džiaugėsi vilnietis.
„Boop“ programėlės sėkmę įvertino ir investuotojai – 2023 metų lapkritį verslui pavyko pritraukti 300 tūkst. eurų iš privačių investuotojų.
„Tai mums parodo, kad galime toliau tęsti savo veiklą ir auginti auditoriją. Šis verslas auga investicijų pritraukimo būdu, šiemet planuojame gauti antrą investiciją į plėtrą, kad galėtume sustiprinti savo poziciją Lenkijoje. Gali būti, kad šiemet programėlę paleisime į dar vieną ar dvi naujas šalis“, – šyptelėjo Deividas.
Naujienų portalas lrytas.lt aštuntus metus tęsia projektą „Verslo genas 2024“ ir kviečia dalyvauti jaunus verslininkus, žmones ir komandas. Registracija vyksta šiame puslapyje: Verslo genas 2024.
programėlėaugintiniaiGyvūnai
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.