​Nuo „panettone“ pyragų iki nekilnojamojo turto: lietuviai įkūrė išskirtinę agentūrą

2023 m. lapkričio 15 d. 11:00
Lietuvių įkurta skaitmeninės rinkodaros agentūra „Rocket Science Baltics“ – visai kitokia nei daugelis jums žinomų. Čia klasikinė rinkodara susijungia su programavimu, tad klientai gauna viską vienoje vietoje. „Mes padarome daugiau, nei klientas tikisi“, – šypteli agentūros direktorius Šarūnas Ribakovas.
Daugiau nuotraukų (1)
Nuo prasto mokinio iki verslininko
Dabar „Rocket Science Baltics“ agentūrai – jau penkeri metai, tačiau vienas jos įkūrėjų Simonas Naudžius puikiai prisimena, kaip viskas prasidėjo. Istoriją greičiausiai derėtų pradėti pasakoti nuo Simono jaunystės – jis sakė buvęs išdykęs mokinys, mokytis nenorėjo, tad į prestižines specialybes, kaip pats sako, kelias jam buvo uždarytas – svajonėms apie architektūros ar programavimo studijas teko nugrimzti. Čia visai netyčia ir atsirado susidomėjimas rinkodara.
„Turėjau pasirinkimą: arba stoti į reklamos vadybą, arba eiti į kariuomenę. Pasirinkau reklamos vadybą. Ir man labai patiko, ėmiau labai gerai mokytis! Reklama apima labai daug: čia yra ir matematikos, ir vartotojo elgsenos, ir ekonomikos dėsnių, ir verslo. Be to, užaugau šeimoje, kur vienas iš tėvų fizikas, o kitas – psichologas. Tos dvi disciplinos ir susiliejo į vieną“, – portalui lrytas.lt pasakojo Simonas.
Po studijų jis ėmė dirbti samdomu rinkodaros specialistu – dirbo su parodomis, renginiais, teko įvaldyti įvairias reklamos priemones. Simoną ėmė vis labiau dominti ir skaitmeninis pasaulis, kur reklama – tiesiog kompiuterio ar telefono ekrane.
Vėliau jis dirbo rinkodaros vadybininku tiek mažose, tiek didelėse įmonėse.
„Dirbdavau su dideliais užsakymais, bet nebūdavo didelių biudžetų, daug ką reikėjo pasidaryti pačiam arba samdyti laisvai samdomus darbininkus.
Iš pradžių negalvojau kurti savo agentūros, maniau, kam reikia kurti dar vieną, jei jų yra ant kiekvieno kampo. Bet kartą vienai įmonių grupei norėjau nupirkti interneto svetainę, ir vienas iš tiekėjų sako: „Mes suprogramuosime, o dizainą, tekstą reikės susirasti kitur“. Kreipiausi į kitą tiekėją, jis sako: „Mes padarysime, bet netilpsime į biudžetą“. Trečias tiekėjas sutiko padaryti, tačiau kai pateikė pirminį dizainą, jis nebuvo tai, kas buvo pageidauta. Po šios patirties nutariau: kuriame savo agentūrą“, – apsisprendė Simonas.
Dėl pavadinimo teko kiek pasukti galvą, tačiau jis gimė išties originalus – „Rocket Science Baltics“ lietuviškai reiškia raketų mokslą.
„Dažnai mūsų klientams skaitmeninė rinkodara būna kaip raketų mokslas, todėl mes jiems padedame“, – šyptelėjo Simonas.
Pašnekovas puikiai žinojo, kad šioje įmonėje visos reikiamos paslaugos bus vienoje vietoje. Tiesa, savam verslui prireikė laiko įsivažiuoti, bet Simonas tam buvo pasiruošęs – persikraustęs į kitą miestą, metė samdomą darbą ir visą save atidavė naujai agentūrai.
Pribrendo prie dar daugiau pokyčių
Įmonė tuo metu, skaičiuojant su Simonu, turėjo keturis akcininkus – jie subūrė pastovių laisvai samdomų darbuotojų komandą, visi dirbo nuotoliu. Visgi po daugiau nei metų darbo Simonas suprato, kad įmonei reikia didelių pokyčių.
„Supratau, kad turi formuotis koks nors administracinis aparatas, pardavimai, reikia teisininko paslaugų. Be to, nors laisvai samdomi darbininkai ir patikimi, bet, pavyzdžiui, per Kalėdų laikotarpį visi jie sako, kad naujo projekto nebeims. Organizuodamas tokį verslą, nesijauti saugiai.
Akcininkams siūliau: imkime biurą, pasisamdykime darbuotojų ir tapkime klasikine įmone. Tačiau ne visi kolegos sutiko. Turėjau sunkų periodą“, – prisiminė pašnekovas.
Vienas iš tuometinių akcininkų – dabartinis „Rocket Science Baltics“ direktorius Šarūnas. Jam Simono idėja patiko, tad abu ir ėmėsi pokyčių – taip iš keturių akcininkų beliko du.
„Šarūnas sutiko būti direktoriumi, nes aš nenorėjau – man sunku susidoroti su formalumais. Pasamdėme pirmuosius darbuotojus – iš pradžių įkūrėme programavimo padalinį, o paskui reklamos. Pasamdėme du programuotojus, du projektų vadovus. Neseniai įdarbinome reklamos projektų vadovą ir reklamos specialistą“, – pasakojo Simonas.
Verta paminėti, kad prieš prisijungdamas prie „Rocket Science Baltics“, Šarūnas irgi nebuvo pėsčias – jis jau seniai turėjo savo verslą. Vos baigęs studijas, užsiėmė ir rinkodara, ir filmavimu, ir internetinių svetainių gamybą, ir fotografavimu.
„Dirbdavau vienas, o jei reikdavo komandos, pasisamdydavau laisvai samdomą darbuotoją. Paskui pradėjau išsigryninti, supratau, kad vis dėlto noriu būti vienos srities specialistas, nes visko neapčiuopsiu. Kitką palikau užnugaryje ir ėmiau gilinti žinias į internetinių svetainių programavimą, elektronines parduotuves. Po to prisijungiau prie „Rocket Science Baltics“, prie Simono. Į šį verslą neatėjau žalias, man buvo žinomas procesas. Aišku, jis dabar labiau išgvildentas ir kokybiškesnis“, – pasakojo Šarūnas.
Direktoriumi tapęs Šarūnas liko atsakingas ir už programuotojų padalinį, o Simonas – už reklamos.
„Vadovavimo patirties pradžioje turėjau mažai. Atsiradus pirmiems darbuotojams, buvo keista, nes turėjau perlipti per save – tapau atsakingas ne tik už save, bet ir už kitus. Teko gilintis į žmogaus psichologiją, kad suprasčiau, kaip vadovauti. Žmonės – ne kodas, jie turi emocijas, turi problemų darbe ar asmeniniame gyvenime. Teko gilinti žinias, kaip suvaldyti komandą. Buvo iššūkių“, – sakė Šarūnas.
Visgi tie iššūkiai pašnekovo visai neišgąsdino.
„Kai yra lūžio taškas, kai nori viską mesti, kai atrodo, kad viskas slysta iš rankų, kaip tik reikia eiti į priekį. Jei nenori vadovauti, yra samdomas darbas, kur gali nesukti galvos. Vieniems patinka monotonija, o man patinka tai, ką aš darau, mane veža iššūkiai. Taip, buvo streso, nemažai atsakomybės, bet kai turi tikslą, tiesiog jo sieki“, – sakė jis.
Skiriasi nuo kitų agentūrų
Tokia – toji pradžia. O dabar agentūra jau tapusi išties konkurencinga, ir tai dėl to, kad sugalvota rinkodarą apjungti su skaitmeniniais produktais.
„Vienos įmonės atlieka programavimo darbus, bet nebūtinai gilinasi, ar tai pelninga verslui ir kuria vertę, o kitos teikia tik reklamos paslaugas, negeba išspręsti dalykų, jei reikia ką nors patobulinti svetainėje. Mes stengiamės apjungti šiuos du dalykus, dėl to turime dvi komandas: programavimo ir reklamos. Kuriame interneto svetaines, elektronines parduotuves ir teikiame reklamos paslaugas“, – sakė Simonas.
Nors ir skamba netikėtai, tačiau tai, kad agentūra – gan maža, leidžia jiems padaryti daugiau nei įprastai agentūrai.
„Mūsų stiprybė ta, kad padarome daugiau, nei klientas tikisi. Daug klientų grįžta, yra ir tokių, su kuriais dvejus trejus metus dirbame. Kadangi esame maži, nedirbame kaip su konvejeriu, stengiamės į kiekvieną klientą įsigilinti, pagelbėti, kad ne tik mums būtų apčiuopiama piniginė nauda, bet kad ir klientas turėtų pridėtinę vertę. Tai atsiperka“, – įsitikinęs Šarūnas.
„Klientams užduodame daug klausimų, nes norime viską padaryti gerai, kad tai duotų vertę. Jei klientai nenori atsakinėti į klausimus, galvoja, kad tik nusipirks paslaugą ir tiek, su tokiais dirbti mums nepavyksta. Jei klientas gilinasi, supranta, kad mes kartu siekiame jo tikslų, užsimezga ilgalaikiai santykiai.
Klientams duodame skaitmeninės rinkodaros patarimus 360 laipsnių kampu. Galbūt jie kreipsis į mus dėl feisbuko reklamos, bet per pokalbį paaiškės, kad jiems visai ne to reikia. Mūsų klientai net ne visada žino, bet mes visada dedame papildomą žingsnį – visada padarome šiek tiek daugiau, nei mūsų prašo. Aišku, dėl to kartais ir užtrunkame ilgiau, bet visuomet stengiamės sukurti tai, kas naudinga“, – tvirtino ir Simonas.
Šarūno teigimu, nors darbe yra ir šiek tiek monotonijos, visgi dažniausiai dirbti – labai smagu ir įdomu. Ypač kai gauna netipinių užsakymų, pavyzdžiui, sukurti erotinių prekių parduotuvės internetinę svetainę.
„Aišku, esame suaugę, bet tai duoda įdomesnių emocijų, nes ne kiekvieną dieną kalbi tokiais terminais ar tą reklamuoji.
O šiaip mūsų užsakovų asortimentas – labai platus, nuo „panettone“ pyragų iki nekilnojamojo turto projektų. Kiekvienas projektas – vis naujas iššūkis. Be to, įgauname supratimą apie įvairias verslo sritis, nes vis tiek turime gilintis į užsakovą“, – kalbėjo pašnekovas.
Sunkumų kėlė darbas su finansais
Abu pašnekovai pripažįsta: finansai jiems – vienas sudėtingiausių dalykų versle.
„Kai pradėjome mokėti atlyginimus darbuotojams, turėjome išmokti skaičiuoti projektų pelningumą, darbuotojų atsiperkamumą. Ėmėme strigti – nėra tokios formulės, pagal kurią gali tą apskaičiuoti“, – prisiminė Šarūnas.
„Tapome buhalteriškai nuostolingi. Mūsų veikla – projektinė, tai reiškia, kad projektas gali trukti ir kelis mėnesius, ir kelerius metus. Už projektą sumokama, kai jis baigtas, pavyzdžiui, po pusės metų. Kai iš kliento pasiimame avansą, buhalteriškai tas avansas tampa kaip skola. Tas nuostolis trukdė bendrauti su bankais.
Ėmėme konsultuotis su finansininkais, sekti apmokėtas ir neapmokėtas sąskaitas, savo pajamas ir išlaidas, tą darėme kas savaitę. Tai tapo našta, nes reikėjo skirti daug laiko“, – antrino jam Simonas.
Tokie iššūkiai verslininkus atvedė iki „Swedbank“ dovanojamų jų partnerių „Pelningi sprendimai“ konsultacijų.
„Pradėjome dirbti su Audriumi Rubinu iš „Pelningų sprendimų“ ir išsigryninome, kad tam tikrus dalykus reikia sekti kas mėnesį, tam tikrus – kas savaitę. Audrius mums davė labai geros teorijos su praktiniais elementais. Jis mums padėjo suprasti, ko tikėtis ir reikalauti iš buhalterijos. Be to, sumažino mūsų stresą, davė įrankių, kaip susižiūrėti pinigus. Nors mes neturėjome jokių skolų, bet norėjosi, kad pinigų liktų ir savininkams, ne tik darbuotojams. Gavau labai gerą knygą apie verslo valdymą“, – apie konsultacijas pasakojo Simonas.
Panašiai šnekėjo ir Šarūnas.
„Konsultacijos man labai patiko. Yra šimtai buhalterių, kurie siūlo savo paslaugas, bet jie neįsigilina – tik paskaičiuoja, priduoda duomenis mokesčių inspekcijai, jiems nelabai įdomu pelningumas. O Audrius labai įsigilino.
Davė naudingų patarimų, ką mums reikėtų pakoreguoti, ką daryti kitaip. Prieš konsultacijas į jas žiūrėjau skeptiškai, bet po to pamačiau, kaip tai naudinga“, – teigė jis.
Iškart po konsultacijų verslininkai suprato, ką turėtų pakeisti savo įmonėje.
„Įmonės veikimo pasaulį supaprastinome iki trijų mėnesių laikotarpio, išsikėlėme sau darbus ir užduočių sąrašą šiam laikotarpiui. Pelną sekame kas mėnesį, o finansus – kas savaitę.
Reikia nevirti savo sultyse, konsultuotis, ieškoti pagalbos. Jei jos negavai vienur, eik kitur. Baimės akys didelės, o jei pradedi per daug skaičiuoti, nuo to irgi nepagerėja“, – įsitikinęs Simonas.
Ateityje – nemažai planų
„Rocket Science Baltics“ atstovai sutiko pasidalyti ir ko iš jų galima tikėtis ateityje. Planų – galybė.
„Kursime techninės rinkodaros mokyklą – ne tik programuosime ir užsiimsime reklama, bet ir mokysime kitus.
Mes nuolat ieškome naujų idėjų. Kitas žingsnis – skaitmeninio produkto sukūrimas, plėtra, valdymas, pardavimai ir tobulinimas. Norisi eiti ta linkme. Ir turbūt su dirbtinio intelekto prieskoniu“, – intrigavo Simonas.
„Turbūt kiekvieno vadovo svajonė – nedirbti ir generuoti pajamas. Bet ar aš to noriu, nežinau. Dabartinis tikslas – stiprinti komandą, kad žmonės galėtų dirbti be priežiūros. Tolimesnėje ateityje – biuro pirkimas.
Ateitis parodys, kaip bus. Dar svajojame ir apie paslaugų eksportą į užsienio šalis. Lietuvoje – nemaža konkurencija, o paklausa ne tokia kaip užsienyje. Dabar norime kokybiškai atlikti paslaugas, susidėlioti procesus, kad vėliau būtų paprasčiau“, – prasitarė Šarūnas.
Valdykite verslo finansus sklandžiau: Smulkiajam verslui – „Swedbank“.
Rinkodaramarketingasagentūra
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.