Moteris įkūrė netipinę agentūrą: „Nesu girdėjusi, kad tą turėtų kiti“

Eglės Bausytės-Šmitienės įkurta įmonė „Piaras“ – netipinė rinkodaros agentūra. Pati daugiau nei dešimtmetį rinkodaros srityje dirbusi moteris ištestavo šimtus rinkodaros teorijų ir sugebėjo išsigryninti, kurios jų šiomis dienomis efektyviausios. Dabar „Piaro“ klientai – garsios ir didelės lietuvių įmonės. „Man neišeina dirbti šabloniškai“, – šyptelėjo pašnekovė.

E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
E.Bausytė-Šmitienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (12)

Lrytas.lt

Sep 5, 2023, 9:00 AM, atnaujinta Sep 13, 2023, 12:53 PM

Rinkodarą atrado neplanuotai

Agentūrą E.Bausytė-Šmitienė įkūrė prieš beveik trejus metus, tačiau iki to laiko turėjo nemenką patirtį – šioje srityje dirbo nuo 19 metų. Visgi šiuo keliu, rodos, ją pastūmėjo pats likimas, nes studijavo ji visai ne tą.

„Viskas vyko labai organiškai. Studijavau programavimą, pirmame ar antrame kurse į vieną įmonę atėjau atlikti praktikos, susijusios su informacinėmis technologijomis. Po praktikos įmonės vadovas sako: pasilik pas mus padirbti su rinkodara. Nuo to viskas ir prasidėjo“, – portalui lrytas.lt pasakojo E.Bausytė-Šmitienė.

Magistrui ji vėl pasirinko ne rinkodarą – baigė tarptautinio verslo studijų programą. Tačiau rinkodaros neapleido. Bėgant laikui, ji vis tobulėjo, sulaukdavo vis daugiau klientų. Iš pradžių visus darbus atlikti bandė pati, tačiau vėliau suprato – trūksta komandos. Taip ir gimė agentūra „Piaras“, šiuo metu joje dirba penkiese: pati įkūrėja, videografas, rinkodaros administratorė, dizainerė ir tekstų rašytoja.

„Esame nedidelė kamerinė agentūra. Tokie esame tikslingai – viską duodame iš pirmų rankų, klientą prižiūrime nuo strategijos iki įgyvendinimo. Daugiausia dirbame su didelėmis lietuviškomis paslaugų įmonėmis. Tai mums kelia kartelę – dažnai turime pasitempti patys“, – kalbėjo ji.

Artimai bendrauja su klientais

Pagrindinės agentūros kryptys – socialiniai tinklai ir rinkodaros strategijos.

„Manau, kad socialiniuose tinkluose yra tiek verslų dabartis, tiek ateitis – jei ten nėra verslo, tai dažnas klientas suabejotų, kokia yra įmonės reputacija. Tai – vizitinės kortelės alternatyva. Su tais instrumentais žengiame į ateitį.

Tačiau mes ne tik pasiimame klientą ir sudėliojame gaires. Mes gilinamės į kiekvieno kliento problematiką. Neišeina dirbti šabloniškai, mūsų užmojis ne toks. Iš praktikos matome, kad klientams tampame savotišku rinkodaros skyriumi – įmones lydime įvairiais etapais, joms atstovaujame, dalyvaujame jų komandos formavimo procesuose. Mums tai – komplimentas“, – tikino verslininkė.

Toks artimas ryšys su klientais – išskirtinis „Piaro“ bruožas.

„Turime vieną išskirtinumą, nesu girdėjusi, kad tą turėtų kiti. Mūsų išskirtinumas tas, kad mes daug dėmesio skiriame klientui, beveik kiekvieną aplankome kas savaitę. Nėra taip, kad visiškai dirbame per nuotolį.

Mes gyvename tų įmonių gyvenimus. Negaliu sakyti, kad esame pilnaverčiai kolegos, bet kiekvieną savaitę vietoje darome turinį, bendraujame strateginėse jų sesijose. Mes dirbame ne tik per atstumą – duodame dėmesio, rūpesčio“, – kalbėjo E.Bausytė-Šmitienė.

„Fiziškai aš gyvenu Kaune, mano lova yra Kaune, bet migruoju po visą Lietuvą, nes klientai išsibarstę. Supranti, kad tavo darbo vieta yra ten, kur klientai“, – pridūrė ji.

Verslininkė šypteli – šioje veikloje ją labiausiai žavi du dalykai: galimybė kurti ir stebėti, kokį tai duoda rezultatą klientams.

„Anksčiau sakydavau, kad esu ne verslininkė, o kūrybininkė. Man norisi kūrybos. Manau, kad rinkodara – puiki terpė savirealizacijai. Kūryba būna su apčiuopiamu rezultatu – esu orientuota į kliento tikslų siekimą, pardavimų didinimą. Manau, kad viskas čia gražiai susiję. Tikrai labai sergu už klientą. Kai matau, kad pavyksta išpopuliarinti kliento produktą, padidinti pardavimus, būna nerealus jausmas – džiaugiesi kaip už savo verslą. Tai – motyvacija, kuri veda pirmyn“, – atviravo ji.

Rado, kaip įveikti iššūkius

Visgi E.Bausytė-Šmitienė pripažįsta: savo verslą turėti ne taip paprasta, kyla ir nemažai iššūkių.

„Pagrindiniai iššūkiai – darbų delegavimas ir kainodara. Gana sudėtinga į komandą įvesti naują žmogų, juo pasitikėti. Be to, visą laiką gaila klientų, norisi, kad jiems būtų kuo geriau ir kuo pigiau, kad jie būtų patenkinti, bet paskui supranti, kad tu turi ir algas mokėti“, – juokėsi pašnekovė.

Taip iššūkiai ir susikaupę klausimai verslininkę atvedė iki „Swedbank“ partnerių „Pelningi sprendimai“ dovanojamų konsultacijų.

„Per konsultacijas išmokau, į kokius skaičius žiūrėti, kaip pasimatuoti savo veiklos sėkmę ar nesėkmę. Tai – pagrindiniai dalykai, kuriuos iškart pradėjau taikyti. Man tai tapo didžiausiu laimėjimu. Supratau, kad būtina kiekvieną mėnesį sekti savo įmonės rodiklius.

Per pirmą konsultaciją manęs paklausė: koks jūsų įmonės pelningumas procentais? Pasakiau, kad nežinau – žinau, kokia mūsų apyvarta, bet koks pelningumas? Supratau, kad reikia tą stebėti, o didelė apyvarta nebūtinai yra geras procentinis pelningumas“, – dalijosi E.Bausytė-Šmitienė.

Nebijoti klausti verslininkė skatino ir kitus.

„Kai per konsultaciją uždavinėjau įvairius klausimus, pasijaučiau kaip mano klientai, kurie kartais klausia jausdamiesi nepatogiai. Bet juk mes negalime visko žinoti, todėl reikia drąsiai klausti – ir tikrai atrasite pagalbą“, – sakė ji.

Kitas patarimas – labai aiškiai susiplanuoti darbotvarkę.

„Prieš kokius šešerius metus atrodė: kiek daug visko turiu padaryti! Turėjau išmokti labai aiškiai planuotis dienas. Dabar visas kolektyvas planuojamės darbus, turiu ir asmeninę planuoklę. Tuomet nebelieka streso, įtampos, matai, ką turi šiandien padaryti. Kai sumažėja įtampos ir streso, sumažėja ir klaidų, galime kokybiškiau atlikti paslaugas. Visiems patariu: susiplanuokite, susiguldykite darbus į planuoklę ir pamatysite, kad viskas susidėlioja“, – tikino pašnekovė.

Išsiaiškinus finansinius aspektus, paprasčiau tapo ir planuotis ateitį. „Piaro“ įkūrėja svajoja drąsiai.

„Norime natūraliai išlaikyti pelningumo procentą, daryti prieaugį, išlaikyti esamus nuolatinius klientus. Būtų smagu išlaikyti dabartinį įmonės sąstatą, jį po truputį didinant. Norime stabiliai po truputį augti“, – vylėsi E.Bausytė-Šmitienė.

Valdykite verslo finansus sklandžiau: Smulkiajam verslui – „Swedbank“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.