Gimė unikali idėja
Šiauliuose gyvenančių Viliaus Petkevičiaus, Dariaus Jankausko ir Ernesto Pilypo per pandemiją įkurto startuolio sėkme gali būti sunku patikėti. Prieš daugiau nei metus lietuviai sukūrė vienintelį tokį futbolo kamuolio valdymo technikos treniravimo metodą pavadinimu „FPRO Ball Mastery“. Įsigiję jį, vartotojai gauna specialų kilimėlį ir prieigą prie mobiliosios programėlės.
„Mūsų tikslinė auditorija – 6–14 metų vaikai. Jie valdo kamuolį ant kilimėlio, kad lengviau suprastų pratimą, jo amplitudę. O visą progresą, treniruotes mato per mobiliąją aplikaciją“, – portalui lrytas.lt pasakojo V.Petkevičius.
Sukūręs savo profilį aplikacijoje, vartotojas treniruojasi pagal keturis skirtingus lygius, atlieka įvairius pratimus ir taip gerina savo įgūdžius.
„Vaikams sakome, kad svarbu gerai išmokti pratimus, neskubėti. Taip pat daug medžiagos duodame ir vaikų tėvams bei treneriams, kurie dirba su vaikais, aiškiname apie individualių pastangų svarbą“, – tikino V.Petkevičius.
Negana to, programėlę naudojantys vaikai varžosi ir tarpusavyje.
„Savo produktu prekiaujame 47 pasaulio šalyse, turime virš 20 tūkst. aplikacijos vartotojų. Jie konkuruoja tarpusavyje. Kiekvieną savaitę socialiniuose tinkluose ir aplikacijoje mes paskelbiame geriausių žaidėjų vienuoliktuką. Mėnesio gale vienas jų laimi prizą, susijusį su futbolu“, – tikino verslininkas.
Pagrindinė produkto mintis – parodyti vaikams, kad neužtenka tiesiog lankyti futbolo – reikia įdėti individualių pastangų, norint eiti profesionalaus žaidėjo link.
„Kilimėlis skirtas labai siaurai kategorijai – bazinių kamuolio valdymo technikos pratimų mokymams, kad vaikas kuo geriau išvystytų pagrindinius pratimus. Žaidžiant futbolą, yra daug sudedamųjų – aikštės matymas, sprendimų priėmimas, ištvermė – tai padaro žaidėją gerą. Bet vis tiek baziniai pratimai, kamuolio valdymas yra patys svarbiausi, juos reikia tobulinti nuo pat mažens“, – aiškino pašnekovas.
„Vaikus skatiname per trumpą laiką treniruotis, įdėti pastangų, o tėvai džiaugiasi, kad vaikai mokosi atsakomybės, valios. Gauname tikrai gerų atsiliepimų“, – pridūrė jis.
Pirkėjai iš viso pasaulio
Idėja kurti programėlę ir specialų kilimėlį draugams kilo visai netikėtai.
„Mes visi esame iš Šiaulių, žaidėme futbolą nuo šešerių ar septynerių metų. Baigę mokyklą, du mano draugai, dabartiniai bendraįkūrėjai nuėjo profesionalių futbolo žaidėjų keliu, o aš pradėjau mokytis Anglijoje, ten futbolą žaidžiau universitete, vėliau grįžau į Lietuvą. Vienas mano partnerių, E.Pilypas, dar ir dabar žaidžia už Šiaulių pagrindinę vyrų futbolo komandą.
Visi trys norėjome toliau dirbti kokius nors darbus su futbolu, tad įkūrėme privačią akademiją, vaikus mokėme individualių futbolo technikų“, – prisiminė V.Petkevičius.
Tačiau smagius planus sugriovė pandemija.
„Visi vaikai pasiliko namuose, o mums vis tiek teko juos užimti. Iš pradžių pamokas vedėme nuotoliu, filmavome vaizdo treniruotes. Galvojome, kaip dar galėtume suteikti jiems žinių, nes vaizdo įrašų neužteko, reikėjo didesnio įtraukimo“, – kalbėjo pašnekovas.
Taip ir gimė pirmoji dabartinio verslo versija – buvo sukurtas specialus lipdukas, kurį vaikai turėdavo užsiklijuoti ant grindų ir ant jo daryti pratimus su kamuoliu. Šis lipdukas Lietuvoje itin išpopuliarėjo, tad treneriams teko sukti galvą, kaip dar būtų galima jį patobulinti.
„Pagalvojome, kad pats lipdukas nėra tvarus, be to, ne visi turi grindis – kai kurių žmonių namuose visur kilimai. Todėl perėjome prie kilimėlio. Prie jo labai ilgai dirbome, kol gavome tokią kokybę, kokią norime“, – prisiminė V.Petkevičius.
Šių kilimėlių ir su jais susietos programėlės pardavimai, galima sakyti, susprogdino internetą – lietuvių kurto produkto užsimanė vaikai iš viso pasaulio. Per pirmus metus bus pasiekta apie 3 mln. eurų apyvarta.
„Tarp mūsų klientų lietuvių – mažiausiai. Jie perka, bet produktas nėra labai pigus, tad kai kurie lietuviai nepripratę, jiems tai atrodo per brangus malonumas. Kaina – 160 eurų, į ją įeina programėlė ir kilimėlis. Daugiausia parduodame Europoje: Vokietijoje, Prancūzijoje, Anglijoje, Ispanijoje. Daug kilimėlių iškeliauja į JAV, Kanadą, Pietų Ameriką, Australiją“, – pasakojo V.Petkevičius.
Jau atsirado kopijuotojų
Visgi verslininkas pabrėžė: nors ir gali taip pasirodyti, viskas nesiseka kaip sviestu patepta. Tenka įveikti ir sunkumų.
„Kuo labiau augame, tuo daugiau problemų atsiranda, nes reikia išlaikyti produkto kokybę, reikia daug bendrauti su tiekėjais. Šiuo metu savo aplikaciją tobuliname taip, kad ji būtų labiau pritaikyta treneriams. Reikia rasti kokybiškų partnerių, nes mes neturime jokių investuotojų, viską pradėjome patys ir be jokių paskolų“, – pabrėžė pašnekovas.
Be to, su nemaža sėkme atsirado ir pirmųjų konkurentų – užsienio verslininkų, kurie, nukopijavę lietuvių idėją, jau ėmė pardavinėti panašius kilimėlius.
„Nuo mūsų jau pradeda kopijuoti. Bet mes tos konkurencijos nebijome, nesijaudiname, nes dedame labai daug pastangų, turime profesionalų, verslo plėtros žmonių, marketingo specialistų, programuotojų. Esame nusimatę daug planų augti į ateitį. Daugiau pasaulyje nėra nė vieno, kuris teiktų tokio pat lygio paslaugą. Pirmyn mus veda meilė futbolui. Labai nuoširdžiai mėgstame šį sportą“, – šyptelėjo V.Petkevičius.
Be kilimėlio ir aplikacijos internetinėje parduotuvėje galima įsigyti ir futbolo atributikos, pavyzdžiui, kojinių.
„Kadangi mes turime daug vartotojų, norime dar daugiau augti. Turime viziją prekiauti specifiniais futbolo rūbais, kad vaikai galėtų patogiai treniruotis. Taip pat svajojame įkurti futbolo maniežus individualiam treniravimuisi, kad treneriai treniruotų specifinius žaidėjus: ar vartininkus, ar puolėjus, duotų jiems tam tikrų pratimų. Manome, kad šios idėjos turėtų būtų įgyvendintos per kelerius metus“, – vylėsi pašnekovas.
Naujienų portalas lrytas.lt septintus metus tęsia projektą „Verslo genas 2023“ ir kviečia dalyvauti jaunus verslininkus, žmones ir komandas, kurie Lietuvoje drąsiai įgyvendina savo sumanymus ir svariai prisideda prie pokyčių šalyje. Projekte dalyvaujantys jaunieji verslininkai ir kūrėjai bus vertinami 7 kategorijose. Registracija į projektą vyksta puslapyje Verslo genas 2023.