Sumanymas šeimą sugrąžino į vaikystės miestą Pakruojį – pakuodami siuntas pirkėjams laikosi vienos tradicijos

2023 m. balandžio 10 d. 18:40
Svarbu ne tik geras sumanymas – reikia pasižvalgyti, ką veikia konkurentai, ir užsitarnauti gamintojų palankumą. Tuo įsitikino ir Andros bei Mindaugo Sakenių šeima, kartu su dviem vaikais auginantys savo verslą.
Daugiau nuotraukų (15)
Svarbu ne tik sumanymas
„Į verslą mus stumtelėjo sveikatai palankios mitybos poreikis“, – neslėpė Pakruojyje įkurtos mažosios bendrijos „Mianmo“ vadovė 28 metų A.Sakenė.
Kartu su 31 metų vyru Mindaugu prieš gerus metus jie sukūrė elektroninę maisto produktų ir užkandžių parduotuvę „Honest Bite“.
Atrodytų, viskas labai paprasta. 2019-aisiais juodu susilaukė sūnaus Dominyko, praėjusiais metais – Motiejaus ir augindami vaikus ėmėsi tokio darbo, kurį įveikti įmanoma ilgam neatsitraukiant iš namų.
Tačiau realybė – kitokia. Įkurti parduotuvę juos paskatino asmeninis sveikatai palankių produktų poreikis, tačiau jų gamintojams įrodyti, kad sumanymas gali tapti verslu, nebuvo paprasta.
Kitos mitybos mados
„Auginome pirmagimį, o maitinant mažylius pieno gamybai visada reikia daugiau angliavandenių. Vyrui pasidalijus sumanymu laikytis specialios ketomitybos susiėmiau už galvos – nenutuokiau, ką reikės valgyti. Mėsą ir daržoves?
Vėliau sužinojau, kiek daug sveikatai palankių patiekalų galima pasigaminti namuose. Bet tuo metu nutarėme patys užsisakyti tam tikrų produktų.
Sumanymas jais prekiauti atsirado gerokai vėliau“, – pasakojo finansininkės specialybę turinti Andra, kuri anksčiau dirbo banke.
Anot moters, renkantis maistą be angliavandenių tenka atsižadėti grūdinės kilmės produktų, bulvių, cukraus. 
Saldumynų poreikis niekur nedingsta, todėl juos galima keisti produktais, kuriuose vietoj cukraus yra natūralių saldiklių, pavyzdžiui, į šokoladą dedama cikorijų šaknies.
„Maitindama kūdikį ieškojau produktų be glitimo, laktozės, o tokių rinkoje sunku buvo surasti. Taip ir kilo sumanymas viską turėti vienoje vietoje – šeimos elektroninėje parduotuvėje. Tokių gaminių asortimentas tuo metu Lietuvoje buvo nedidelis, tebuvo vienas didesnis jų pardavėjas“, – pasakojo moteris.
Pasak jos, būnant motinystės atostogose – auginant vaikus buvo kilę visokių veiklos sumanymų, bet jie nepasiekdavo saulės šviesos, – vis ko nors trūkdavo. O štai el. parduotuvės poreikis natūraliai atsirado. „Kodėl gi ne dabar? Juk pats tinkamiausias metas“, – pratarė ir Mindaugas.
Nutarė sukti į Pakruojį
Šiuo metu „Mianmo“ veiklai – vos daugiau nei metai, o elektroninėje parduotuvėje jau sukaupta per 700 skirtingų prekių. 
Pastaruoju metu šeima ėmėsi organizuoti ir tam tikrų produktų gamybą. Patys imtis maisto gamybos jie negali, tam reikia specialaus išsilavinimo.
„Norime suteikti daugiau galimybių ir mūsų krašto įmonėms. 
Pradėjome bendradarbiauti su Pakruojyje esančia kepykla, kuri gamina krekerius iš migdolų miltų ir įvairių sėklų, tinkančius žmonėms, kurie netoleruoja glitimo.
O štai parduotuvei asortimentą rinkome atsižvelgdami į skirtingus mitybos įpročius: produktus, tinkančius vegetarams, veganams, be glitimo, laktozės, ketomitybai, paleomitybai. Neturime nė vienos prekės, kurioje būtų pridėtinio cukraus.
Sugalvoję imtis prekybos pasirinkome sudėtingesnį variantą. 
Parduoti juk galima bet ką, tačiau mums rūpėjo kuo palankesni sveikatai produktai, pavyzdžiui, neprekiaujame tokiais, kuriuose būtų saldiklio maltitolio, nes jis turi neigiamą šalutinį poveikį“, – apie šeimos verslo pradžią pasakojo Andra.
Kai Mindaugas prakalbo apie verslą, pasaulį jau buvo sukausčiusi COVID-19 pandemija, ir vyras, būdamas programuotojas, darbų ėmėsi namuose. Tuo metu šeima gyveno Vilniuje ir laukėsi antro vaikelio.
Šis sumanymas šeimą sugrąžino į vaikystės miestą Pakruojį, kuriame gyvena jųdviejų tėvai. 
Antro mažylio besilaukiančiai šeimai taip pat buvo svarbu, kad prireikus būtų galima paprašyti pagalbos.
Kitas motyvas – patalpų nuomos kainos, kurios Vilniuje buvo dešimt kartų didesnės nei Pakruojyje.
„Nežinojome, ar sumanymas bus sėkmingas, reikėjo ir pradinio kapitalo. Pakruojyje patalpas, tinkamas produktams laikyti, siuntoms ruošti, radome iš karto.
Be to, galėjome pasinaudoti ir savivaldybės parama jaunam verslui, ir vyresniajam sūnui darželyje iš karto atsirado vieta. 
Tiktai mums patiems išsinuomoti būstą Pakruojyje buvo sudėtingiau – nėra pasiūlos“, – sakė moteris.
Tapo gamintojų atstovais
Nebuvo paprasta šeimai surasti ir sveikatai palankių maisto produktų ir užkandžių tiekėjus. 
Juk neįmanoma turėti elektroninės parduotuvės be prekių, tik kaip sudominti gamintojus?
Keblumus įveikė Mindaugas. Jam, programuotojui, pravertė anksčiau įgyta vadybininko patirtis. Pandemijai atlėgus 2021 metų rudenį Mindaugas nuvyko į Vokietijoje vykusią tarptautinę maisto produktų ir gėrimų parodą „Anuga“.
Tai buvo patikimiausias būdas kontaktams su gamintojais surasti – susipažinti gyvai. 
Tos kelionės rezultatas – „Mianmo“ tapo ispanų „Natruli“ šokolado vieninteliu atstovu Lietuvoje. Dar keleto gamintojų iš Italijos – „Linea 6“ prekės ženklo makaronų, iš Prancūzijos – „La Tourangelle“ aliejaus, majonezo ir kitų.
Ir nuo 2022-ųjų sausio jų produktai atsirado „Honest Bite“ parduotuvėje. Iš viso joje yra kone 10 gamintojų – tokių prekių ženklų, kurių niekas kitas Lietuvoje neturi.
Jau ėmėsi ir eksporto
Pasak A.Sakenės, parduotuvės asortimentą juodu su Mindaugu kūrė atsižvelgdami į tam tikrų mitybos grupių poreikius, taip pat ir vaikų mitybos specifiką.
„Kol kas nedidiname užsakymų kiekio. Produktų, kuriais prekiaujame, galiojimo laikas nėra ilgas, todėl geriau dažniau jų užsakyti, bet nedaug.
Neinvestuojama ir į patalpų grožį. Įsirengėme sandėlį taip, kad mums būtų patogu paruošti užsakymus, o tam reikia ypač daug laiko. Vis dar laikomės sukurtos tradicijos – į kiekvieną siuntą įdedame ranka rašytą raštelį“, – paaiškino Andra.
Pasak Mindaugo, kadangi ketomitybai skirti produktai yra brangesni už įprastinius, juos dažniausiai renkasi vidutines ir didesnes už jas pajamas gaunantys žmonės.
„Tuo metu, kai rašėme verslo planą, supratome, kad pirkėjų auditorija nebus didelė. Bet dabar pastebime, kad gausėja žmonių, kurie vis daugiau laiko leidžia gamtoje, daugiau juda, sportuoja ir pradeda keisti mitybos įpročius“, – teigė Mindaugas.
Šiuo metu vidutinė užsakymo kaina sukasi apie 32–35 eurus – maždaug 10 eurų didesnė, nei buvo prognozuota. Dažniausiai žmonės užsako produktų tiek, kad perliptų ribą, nuo kurios nereikia mokėti už pristatymo paslaugą.
Eksportas, nors ir nedidelis, taip pat jau egzistuoja, – produktai pasiekia Estiją bei Latviją. 
Naujienų portalas lrytas.lt septintus metus tęsia projektą „Verslo genas 2023“ ir kviečia dalyvauti jaunus verslininkus, žmones ir komandas, kurie Lietuvoje drąsiai įgyvendina savo sumanymus ir svariai prisideda prie pokyčių šalyje. Projekte dalyvaujantys jaunieji verslininkai ir kūrėjai bus vertinami 7 kategorijose. Registracija į projektą vyksta puslapyje Verslo genas 2023.
Pakruojissveikas maistasKeto dieta
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.