Aviacijos srityje galimybės atviros visiems

2023 m. sausio 26 d. 16:02
Daugelis mano, kad aviacijos sektoriuje gali dirbti tik šios srities mokslus baigę žmonės, jau turintys didelį žinių bagažą. Tačiau vis daugiau žmonių renkasi šį sektorių įvairiuose savo karjeros etapuose – nuo ką tik baigusių mokslus iki galvojančių keisti profesiją. Antžeminio orlaivių aptarnavimo įmonės „Baltic Ground Services“ (BGS) personalo vadovė Laura Buitkuvienė tvirtino, kad karjeros galimybės vienoje aviacijos sričių – antžeminio aptarnavimo sektoriuje – yra pasiekiamos visiems.
Daugiau nuotraukų (1)
Ateina iš kitų sričių
Beveik 20 metų veikiančios BGS komandoje – įvairaus amžiaus ir profesijų, tobulinantys įgūdžius ir itin patyrę antžeminio aptarnavimo ekspertai.
Anot L.Buitkuvienės, įmonė išskirtinė tuo, kad karjeros galimybės yra itin plačios tiek pradėti profesinę karjerą dar būnant studentu ar baigus mokyklą, tiek ir ją keičiant, kai jau turima patirties ir sukauptų žinių kitoje srityje.
„Mūsų darbuotojų amžius – tarp 18 ir 63 metų. Didžioji dalis darbuotojų ateina iš visai kitų sričių, o su jau turima aviacijos srities patirtimi ar žiniomis – rečiau.
Kasdienės situacijos oro uoste skatina darbuotojus tobulėti, nes aviacija yra itin dinamiškas sektorius – kiekviena diena atneša naujų iššūkių, taip mokomasi nestandartinių ir sudėtingų situacijų sprendimo bei valdymo, bendravimo su žmonėmis. Tai padeda įgauti platų mąstymą, kurį darbuotojai gali pritaikyti ateityje“, – teigė L.Buitkuvienė.
Kelias – visiems atviras
Antžeminis orlaivių aptarnavimas apima platų pozicijų spektrą: nuo keleivių, orlaivių aptarnavimo agentų, bagažo krovinių tvarkytojų, rampos agentų iki pamainų vadovų bei kitų.
L.Buitkuvienė pabrėžė, kad kandidatuojant į bet kurią antžeminio aptarnavimo poziciją yra keletas pagrindinių reikalavimų, kuriuos reikia atitikti.
Kai kuriose pozicijose privalomas aukštas anglų kalbos žinių lygis, privalomas valstybinės kalbos žinojimas, nepriekaištinga reputacija ir kiti būtini reikalavimai.
„Vykdydami atranką mes atsižvelgiame į asmenines savybes, taip pat aukštą atsakomybės lygį bei požiūrį į darbą – tai pabrėžiame jau pirmojo darbo pokalbio metu.
Kandidatams aiškiai įvardijame įmonės vertybes – „man rūpi“, „žinau, ką darau“ ir „galiu daugiau“. Aiškiname, kodėl jos mums svarbios ir kaip jas pritaikome kasdienėje veikloje“, – pasakojo BGS personalo vadovė.
Dėl aviacijoje taikomų reikalavimų užtikrinti keleivių ir darbuotojų saugumą antžeminio aptarnavimo pozicijų, kurių naujokas galėtų imtis iš karto, nėra. Reikalingą kompetenciją ir žinias darbuotojai įgyja laipsniškai.
Tam padeda įvairūs su darbo funkcijomis susiję sertifikatai, pažymėjimai, aviacinio saugumo mokymai. Į mokymų programas BGS įtraukia ir tokių įgūdžių kaip konfliktinių situacijų sprendimo, darbo komandoje, IT žinių, kibernetinio saugumo ir kitų ugdymą.
„Teorinės žinios ir praktiniai mokymai yra neišvengiama šios karjeros dalis. Tuo užsiima profesionali BGS instruktorių komanda, kuri ir moko naujokus.
Mokymai gali trukti nuo vienos iki kelių savaičių, o instruktoriai, patys užaugę įmonės viduje, puikiai žino visus veiklos procesus, tad tinkamai perteikia reikiamas žinias“, – sakė L.Buitkuvienė.
Ekspertai auga viduje
Galimybės tobulėti ir augti įmonės viduje ugdo darbuotojų lojalumą tiek pačiai įmonei, tiek ir aviacijai.
Jau daugelį metų dirbanti šioje industrijoje L.Buitkuvienė tai dar sykį patvirtino: „Žmonės, paragavę darbo aviacijoje, beveik visuomet toliau nuosekliai eina karjeros keliu čia ir drąsiai kandidatuoja į atviras pozicijas įmonės viduje, nes viena įmonės strateginių krypčių yra talentų ugdymas ir auginimas.
Apie trečdalį BGS darbuotojų yra užaugę įmonės viduje, kildami iš gamybinių pozicijų. Taip yra todėl, kad darbuotojai turi galimybę nevaržomai kalbėtis apie jų norą tobulėti, apie karjeros lūkesčius bei norą prisidėti prie kitų įmonėje vykstančių iniciatyvų – nuo vaizdų oro uoste fotografavimo, naujokų mentorystės iki labdaros akcijų ir įmonės renginių organizavimo.“
Anot L.Buitkuvienės, skirtingos antžeminio aptarnavimo specialybės traukia skirtingus žmones. Pavyzdžiui, keleivių aptarnavimo agentų vieta labiau mėgstama jaunesnių žmonių.
Jiems tai puiki proga bendrauti su įvairių kultūrų keleiviais, lavinti nestandartinių situacijų sprendimų gebėjimus bei užsienio kalbos įgūdžius. Bagažo krovinių skyriuose daugiausia dirba įvairaus amžiaus vyrai, turintys gerą fizinį pasirengimą.
„Iš šios pozicijos darbuotojai dažnai pakyla į rampos agento vietą. Toks darbuotojas jau turi suvokimą, kaip yra aptarnaujamas orlaivis, kokie procesai vyksta, todėl jiems drąsu imtis naujų atsakomybių“, – sakė pašnekovė.
Reikalavimai vadovams
Kad darbuotojai atsiskleistų, labai svarbų vaidmenį atlieka vadovai, todėl įmonė daug dėmesio skiria jų atrankai.
„Yra sukurtas vadovo standartas, kad į komandą atėjęs naujas vadovas suprastų, kokius lūkesčius su komanda turėtų išpildyti. Būsimi vadovai ar neseniai jais tapę įtraukiami ir į jaunųjų vadovų ugdymo programą, kur jie semiasi žinių – nuo įgūdžių, kaip valdyti biudžetą, iki tokių dalykų kaip grįžtamojo ryšio teikimas“, – pasakojo personalo vadovė.
Visa tai sukuria terpę darbuotojams tapti ilgalaikiais savo srities ekspertais. L.Buitkuvienė džiaugėsi, kad BGS komandoje yra tokių pavyzdžių.
„Keletas mūsų darbuotojų pradėjo darbą BGS nuo pat mūsų įkūrimo ir išėjo tik sulaukęs pensijos.
Tokius žmones kolegos išlydi su ašaromis akyse, nes jie buvo pavyzdys jaunesniems kolegoms. Įmonė jiems be galo dėkinga“, – sakė L.Buitkuvienė.
Svarbu išlaikyti motyvaciją
BGS personalo vadovės teigimu, įmonės veikla tarptautiniu mastu ir priklausymas aviacinių paslaugų įmonių grupei „Avia Solutions Group“, kurioje dirba daugiau nei 10 tūkstančių aviacijos profesionalų, žavi kandidatus.
Kaip ir kitas darbo aviacijoje privalumas – matyti kasdien atvykstančius ir išvykstančius orlaivius, keleivius bei darbas su profesionalia komanda.
„Daug gerų atsiliepimų girdime apie komandą, su kuria smagu dirbti, nes žmonės pas mus draugiški, visuomet linkę padėti kolegoms.
Stengiamės kurti pasitikėjimo kultūrą, tobulinti vadovų gebėjimus ugdyti komandą ir kartu siekti įmonės tikslų“, – aiškino pašnekovė.
Tačiau norint išlaikyti darbuotojus aviacijos sektoriuje, vien jų entuziazmo bei aistros šiai industrijai gali ir nepakakti. Darbo rinka lieka konkurencinga, todėl BGS personalo komanda nuolat mąsto apie įvairių motyvacijos priemonių įtraukimą darbuotojų gerovei užtikrinti.
„Darbuotojų naudų pakete turime sveikatos draudimą, galimybę nemokamai naudotis sporto sale pagrindinėje įmonės būstinėje ir vaikų dienos centrą.
Aktyviai dalyvaujame įvairiuose bėgimo maratonuose, žingsnių iššūkiuose, taip pat turime futbolo ir krepšinio komandas, rengiame įvairius renginius, puoselėjame kitokias tradicijas.
Pavyzdžiui, yra mėnesio darbuotojo, kurį išrenka patys darbuotojai, rinkimai. Yra ir galimybė pasimatuoti kolegos kėdę, ir daugelis kitų naudų.
Džiaugiamės, kad darbuotojai patenkinti visomis jiems suteikiamomis galimybėmis, nes tai pavirsta rekomendacijomis jų pažįstamiems. Per pastaruosius trejus metus net 70 naujokų rekomendavo mūsų darbuotojai. Tai parodo jų įsitraukimą ir pasitikėjimą įmone“, – džiaugėsi L.Buitkuvienė.
Daugiau informacijos apie darbo galimybes BGS ieškokite ČIA.
aviacijaBGSOro uostas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.