Tadas greta automobilių jau seniai – techniniu sportu užsiima nuo 12 metų, o baigęs pamokas traukdavo padirbėti garaže. „Visas gyvenimas susijęs su automobiliais. Tą pradėjau daryti ir atsikraustęs į Visaginą – neklaidžiojau galvodamas, ko imtis“, – sako jis.
T.Balaišis į Visaginą atsikėlė iš Anykščių ir vos čia įsikūręs atidarė automobilių remonto dirbtuves „Autogarantas LT“. „Jau septyneri metai viskas labai gerai. Turiu darbų, turiu daug klientų. Jų ratas tikrai didelis. Atvažiuoja iš Latvijos, Vilniaus, nors pas mane ir brangiau nei sostinėje. Servise dirbu vienas pats, bet visur spėju – anksti keliuosi“, – juokiasi apie save pasakodamas Tadas.
Vyras neslepia, tokį būdą dirbti pasirinko, nes kitais nepasitiki: yra mėginęs priimti jaunimą, tačiau, kaip sako T.Balaišis, toks sprendimas rizikingas, mat nepatyręs darbuotojas gali labai greitai sugadinti ne vienerius metus kurtą vardą.
„Jei kažkada ateis geras žmogus, gal ir išplėsiu verslą“, – sako pašnekovas.
O kol kas jo klientams reikia kantrybės: atvarius automobilį į T.Balaišio servisą, tenka ilgokai palaukti, iki darbai bus padaryti – tuo metu, kai lankėmės pas Tadą, meistras turėjo sutvarkyti 20 automobilių.
Visų ligos tos pačios
Detalių remontui, kaip tikina Tadas, gauti ne problema. „Tik, matyt, daugelis „važiuoja“ ant bangos, kad viskas brangsta, todėl kai kurių detalių kainos pakilusios 10–15 proc., nors gerai žinome, kad sandėliai Lietuvoje dideli ir ten turi būti mažesne kaina pirktų prekių“, – kalba T.Balaišis.
Jis pastebi, kad dabar žmonės labiau atsižvelgia į praktiškumą: renkasi pigesnes automobilių markes, tokias kaip „Toyota“, „Honda“, nes jos turi mažiau defektų, jų aptarnavimas daug paprastesnis, pigesnis.
„Visų automobilių ligos tos pačios, nes net ir skirtingų markių mašinose yra daug tų pačių gamintojų detalių. Kariaujame su suodžių filtrais, su turbinomis, purkštukais – tokie gedimai dažnesni dyzeliniuose automobiliuose. Benzininiuose dažniau genda variklis ir stabdžiai, – mini meistras. – Tiesa, suprastėjusi paties metalo kokybė, nes visi taupo. Jau gal 10 metų taip. Taip mažinami kaštai, kad ir paprastas žmogus galėtų nupirkti automobilį“.
Lenktyniauja žiguliais
T.Balaišis – ne tik mašinų meistras, bet ir Visagino automobilių ir motociklų sporto klubas vadovas.
„Dar labai senais laikais mano tėtis užsiiminėjo autosportu – tokia veikla mano kraujyje nuo mažų dienų. Nuo 15 m. dalyvavau kroso varžybose, bet autosporte ralis – karalienė. Gyvenimo svajonė buvo jame dalyvauti. Prieš ketverius metus sukūrėme neblogą komandą raliui ir pradėjome gazuoti“, – kalba pašnekovas, dabar jau dalyvaujantis Lietuvos ralio čempionatuose.
Tadas lenktyniauja vairuodamas žigulius. Sako, daugeliui bendraminčių pirmosios mašinos – būtent žiguliai. „Stengiamės įrodyti, kad jie gali atlaikyti varžybas. Ir maži kai buvome, juose sėdėjome. Širdy ir kvapas, garsas įaugęs, – sentimentaliai kalba T.Balaišis. – Esame dar pradedanti komanda, kol kas mums nereikia stiprios technikos – mokytis reikia po truputį“.
Lenktynėms automobilį jie pasiruošia patys. Kaip sako Tadas, nėra nė vieno mazgo, kurio jie neapčiupinėja. O jei prireikia, tai ir varžovų mašinoms variklius sutvarko. „Gebėjimas gerai paruošti automobilį raliui irgi auga – mes tobulėjame“, – sako lenktynininkas.
Atgaivino prieš 13 m. vykusias varžybas
Pradėjus dalyvauti Lietuvos ralyje, komandai kilo idėja rengti savo treniruotes. Suorganizavo keletą oficialių ralio treniruočių, kuriose važiuodavo po 10, 20 ekipažų. Tai jau beveik mažos varžybos. T.Balaišis pasakoja, ko reikia, norit šitaip pasitreniruoti: reikia įspėti policiją, medikus, gauti savivaldybių sutikimus, kone visai dienai uždaryti eismą. Bet, kadangi po treniruočių sulaukė gerų įvertinimų iš Lietuvos federacijos, Tadas su kolegomis gavo galimybę suorganizuoti varžybas.
Ignalinoje surengė ketverias. „Jos dar ne Lietuvos čempionatai, o Ignalinos taurė, Visagino taurė. Kol kas galime rengti tik tokio lygio varžybas, nes čempionatui dar nesame užaugę. Šiais metais gegužės pradžioje pavyko padaryti Visagino ralį. Paskutinį kartą tokios varžybos vyko prieš 13 metų. Kad turėtume pakankamai trasų, reikėjo sujungti Visagino, Zarasų ir Ignalinos savivaldybes. Mums pavyko tą padaryti“, – džiaugiasi T.Balaišis.
Jo bendraminčių komandoje – dešimt žmonių, tačiau varžybų metu susirenka kone šimto būrys. Ir visi jie – savanoriai iš Visagino.