Gamyklos direktorė Jolanta Kuzminienė pabrėžia, kad toks bendradarbiavimas užtikrina, jog laimi visi – žmonės gali įsigyti šviežius, kokybiškus ir lietuviškus produktus už gerą kainą, o verslui tai atveria galimybes plėsti savo asortimentą ir prekiauti ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių „Lidl“ parduotuvėse.
20 metų patirties ir pasiekimų
„Varėnos pienelis“ savo veiklą vykdo jau beveik 20 metų, o Jolanta Kuzminienė įmonėje dirba nuo 2011 metų, o vadovauja nuo 2016-ųjų. Šiemet gamykla buvo įvertinta Varėnos verslo įmonių ir verslininkų apdovanojimuose, kuriuose laimėjo „Verslo bitės 2022“ titulą, reiškiantį, jog per pastaruosius penkerius metus gamykla šiame rajone sunešė į avilį daugiausia nektaro arba, kitaip tariant, į valstybės biudžetą sumokėjo daugiausiai mokesčių.
Nors įmonė gamina ir savo prekės ženklu pažymėtą produkciją, vis dėlto J. Kuzminienė pastebi, jog privačiais prekės ženklais pažymėtų produktų gamyba reikšmingai prisidėjo prie įmonės pasiekimų ir augimo.
„Su „Lidl“ pradėjome dirbti dar prieš parduotuvėms atsidarant Lietuvoje. Iš pradžių gaminome produkciją Lenkijai. O dabar aprūpiname ne tik Lietuvos ir Lenkijos „Lidl“ parduotuves, bet vykdome eksportą ir į dar daugiau nei 20 šalių. Nežinau, ar tokia plėtra mums būtų pavykusi, jei viską būtume darę vieni. Vis tik „Lidl“ tinklas turi didelį žmonių pasitikėjimą, todėl sūreliai ragaujami net ir ten, kur iki šiol toks produktas daugeliui buvo naujiena“, – pasakoja J. Kuzminienė.
Vasarą rinkos tyrimų bendrovei „Kantar“ atlikus prekės ženklų žinomumo tyrimą paaiškėjo, jog „Lidl“ pieno produktų linija „Pilos“ yra užsitikrinusi pačią aukščiausią vietą žmonių atmintyje bei širdyje. Ją žino aštuoni iš dešimties apklaustųjų, o yra ragavę – daugiau nei 70 proc. respondentų.
Tarp tų, kurie „Lidl“ parduotuvėse apsiperka reguliariai, šie skaičiai yra dar aukštesni: „Pilos“ prekės ženklą tiek žino, tiek yra ragavusi absoliuti dauguma pirkėjų: apklausos rodikliai čia viršija 90 proc. „Džiaugiamės, kad šio privataus prekės ženklo sėkmę vis labiau lemia ir stiprėjantis bendradarbiavimas su Lietuvos gamintojais, o „Varėnos pienelio“ istorija yra vienas geriausių pavyzdžių, kaip dirbdami kartu galime užtikrinti produktų šviežumą, kokybę ir skonių įvairovę, kurią taip vertina Lietuvos žmonės“, – sako „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta.
Varškės sūrelis – vieniems nostalgija ir komfortas, kitiems – nauji atradimai
Pasakodama apie varškės sūrelių vietą skirtingų šalių parduotuvių lentynose, „Varėnos pienelio“ direktorė pastebi, kad ir kelias į žmonių širdis buvo skirtingas. Tiems, kurie varškės sūrelius pamena dar iš vaikystės, norisi nostalgiško, pažįstamo skonio: vanilės, šokolado, braškės ar persiko. Bet tose šalyse, kuriose sūrelių iki šiol nebūdavo, reikėjo atrasi būdą, kaip šį produktą priartinti prie kažko pažįstamo.
„Taip „Pilos“ prekės ženklo produktų sąraše atsirado „Protein“ linijos varškės sūreliai. Pastaraisiais metais žmonės visoje Europoje ieško baltymais praturtintų gaminių, dėl to savo mitybos racioną papildė ir varškės sūreliais. Įdomu tai, kad šie žmonės tik dabar atranda, kad varškės sūreliai gali būti ne tik proteininiai, o desertiniai, skirti saikingam pasilepinimui.“
Skirtingi skoniai ir viduje, ir išorėje
Naujus skonius diktuoja ne tik tarptautinė rinka, bet ir jaunoji karta. Vaikystėje augę su vaniliniais varškės sūreliais, dabar jaunuoliai nori ryškių ir drąsių skonių, pavyzdžiui, kramtomosios gumos ar cukraus vatos. J. Kuzminienė pasakoja, kad ypatingi šių sūrelių receptai sukuriami derinant skonius ir viduje, ir išorėje. „Varėnos pienelio“ gamykloje yra net septyniolika skirtingų glaistų.
„Nors klasikiniais varškės sūrelių glaistais būtų galima pavadinti kakavinius ar šokoladinius, bet mes stengiamės jiems suteikti dar daugiau įvairovės. Mūsų gamyklos glaistų sąrašas itin ilgas: su ir be cukraus, pieniško, balto šokolado, sūrios karamelės ar jogurtinis glaistas, su avietėms ar riešutais, taip pat gaminame ir veganišką glaistą. Gamykloje turime naują maisto technologę, kuri savo idėjomis pralenkia laiką. Dėl to tikrai nestokojame naujų minčių bei skonių“, – sako gamyklos vadovė.
J. Kuzminienė džiaugiasi, kad naujų idėjų įgyvendinimą palaiko ir „Lidl“: „Labai smagu bendradarbiauti su prekybos tinklu, kuris labai greitai reaguoja ir yra atviras naujovėms. Galiu atskleisti vieną paslaptį, kad jau visai netrukus lentynose pasirodys nauji varškės sūreliai su išskirtiniu skoniu, kokio Lietuvoje dar nėra buvę.“
Darbas su „Lidl“ – kokybės sinonimas
Ką tik iš Paryžiuje vykusios tarptautinės maisto produktų ir gėrimų parodos „SIAL Paris“ sugrįžusi „Varėnos pienelio“ vadovė pasakoja, kad bendras darbas kartu su „Lidl“ yra reikšmingas ir tarptautiniu mastu: „Didžiuojamės savo produkcija, nes maisto parodoje lankytojai jau patys ieško mūsų stendo. Bet prie to prisidėjo ir darbas su „Lidl“, nes maisto pramonėje šis vardas daugeliui asocijuojasi su kokybe, ir jei žmonės pamato, kad gamintojas dirba su „Lidl“, tai klausimų „ar jūs turite kokybės sertifikatą“ arba „ar jūsų gamykla atitinka aukščiausius reikalavimus“ net nekelia. Tai yra kokybės sinonimas“, – pasakoja J. Kuzminienė.