Tarptautinės siuntų bendrovės „Venipak“ personalo vadovė Agnė Anaitė sako, kad jeigu tektų nupiešti tipinį kurjerio profilį, tai būtų 25–30 metų žmogus, kuris mėgsta bendrauti ir mėgaujasi laisve judėti bei savarankiškai priimti su darbo diena susijusius sprendimus.
„Jeigu tokį žmogų uždarytum biure, jis sunyktų. Įprastai dienos pradžioje kurjeriai atvykę į terminalą gauna siuntas ir sistemoje patys susidėlioja savo dienos maršrutą, savarankiškai planuoja laiką, derinasi su klientais. Pirmoji dienos pusė dažniausiai skirta siuntoms pristatyti, antroji – joms iš klientų surinkti“, – darbo niuansus pasakoja A. Anaitė.
Mokosi visus metus
Bendrovėje „Venipak“ kurjeriai vadinami svarbiausiais įmonės ir jos klientų veidais. Jie kasdien bendrauja tiek su verslo klientais, tiek su galutiniais siuntų gavėjais, tad natūraliai formuoja viso verslo įvaizdį.
Kurjerių atrankos vyksta keliais etapais. Po pirmojo pokalbio kandidatui sudaroma galimybė kelias valandas praleisti su siuntas pristatančiu kurjeriu. Pasak personalo vadovės, tai svarbu, kad kandidatas susidarytų realų vaizdą apie tai, kokį darbą dirbs.
„Jeigu lūkesčiai ir galimybės sutampa, naujasis kolega dar kurį laiką mokosi iš labiau patyrusio kurjerio. Taip pat gauna teorinius mokymus apie darbų saugą, technologijas, kurias naudos kasdieniame darbe ir klientų aptarnavimą. E-mokymų platforma kurjeriams veikia ištisus metus ir yra atnaujinama priklausomai nuo temų poreikio“, – teigia A. Anaitė.
Be tobulėjimo galimybių, bendrovėje skatinama bendradarbiavimo kultūra. Priklausomai nuo terminalo tradicijų, kolegoms organizuojami neformalūs teminiai susitikimai, picų vakarėliai ir pan. Pašnekovės teigimu, neretai kolegų ryšiai tęsiasi ir už darbo ribų: „Stengiamės kurti tokią vidinę kultūrą, kurioje kiekvienas darbuotojas, nepaisant pozicijos, turėtų galimybę išreikšti savo nuomonę apie darbo procesus, prisidėti prie veiklos gerinimo. Prie to labai prisideda empatiški ir pastabūs vadovai, gebantys suburti komandą bendriems tikslams „, – įsitikinusi A. Anaitė.
Įgūdžiai didina atlygį
Įprastai kurjeriai per dieną aplanko nuo 70 iki 100 klientų, tad darbas reikalauja ne tik fizinės ištvermės, bet ir gebėjimo bendrauti. Pašnekovė pasakoja, kad neretai kurjeriai tampa klientų gerais pažįstamais, su kuriais malonu persimesti vienu kitu žodžiu.
Atsižvelgiant į klientų aptarnavimo kokybę bei siuntų pristatymo greitį, kurjeriams skiriamos premijos, veikia ir papildoma motyvavimo bei padėkos sistema. „Patyrę kurjeriai gauna puikius klientų atsiliepimus, be to, žino pačius netikėčiausius kelius, kaip siuntą pristatyti greitai ir efektyviai. Kolegų tobulėjimas atsispindi ir jų atlygyje“, – sako „Venipak“ personalo vadovė.
Kalbant apie karjeros galimybes, nusprendę imtis kitos veiklos, kurjeriai dažniausiai pereina į vadybininko ar jo asistento poziciją. Kiekviename terminale dirba ir vyr.kurjeriai, kurie dalyvauja samdos procese bei apmoko naujus kolegas.
Gali dirbti savarankiškai
Kaip teigia Agnė Anaitė, darbo ar papildomos apmokestinamos veiklos ieškantys žmonės jau kurį laiką noriai dirba ne tik pagal fiksuotas darbo valandas, o lanksčiai planuojasi užimtumą. Štai todėl įmonė sukūrė „Venipak Drive“ platformą, kurios dėka bet kuris asmuo, vykdantis individualią veiklą, gali dirbti kurjeriu.
„Norintiems išbandyti kurjerio darbą, nebūtina tapti įmonės darbuotoju. Mes kviečiame tam tikra prasme steigti savo verslą ir vadovauti jam autonomiškai. Žinoma, įmonė apmoko, suteikia metodinę pagalbą ir, svarbiausiai, užtikrina nuolatinį siuntų srautą. Tačiau kokiame mieste nori dirbti, kokiu grafiku ir net kiek užsidirbti, pasirenka pats „Venipak Drive“ kurjeris. Tiesa, Vilniuje pristatomų siuntų skaičiaus augimas yra sparčiausias, todėl ir galimybės „Venipak Drive“ kurjeriams didžiausios,“ – alternatyvų verslo modelį pristato „Venipak“ atstovė.
Jau dabar galite prisijungti prie tarptautinės siuntų bendrovės „Venipak“ komandos:
- darbo anketa kurjeriams
- plačiau apie „Venipak Drive“