Įkūrė verslą išvydęs problemą
Pernai T.Vasiliauskas įkūrė startuolį „Agenic“. „Tai įrankis, skirtas skaitmenizuoti influencerių ir socialinių medijų rinkodarą“, – taip pristatė savo verslą pašnekovas.
Anot jo, influencerių rinkodara yra itin perpsektyvi, bet labai sudėtinga. Verslai susiduria su rimta problema – jie nesupranta, kaip influenceriai veikia, o susirasti, susitikti ir susitarti su jais taip pat nėra paprasta. Tokiais atvejais įmonėms lieka tik viena išeitis – kreiptis į tarpininkaujančias agentūras, kurios už reklamos kampanijų įgyvendinimą paima nemažus pinigus.
Matydamas šią problemą T.Vasiliauskas su komanda sukūrė paprastesnę sistemą. Įmonėms dabar tereikia pateikiamoje formoje nurodyti savo tikslus, reklamos kampanijai skiriamą biudžetą, tikslinę auditoriją, o tada algoritmai atlieka savo darbą – atrenka tinkamus influencerius, padeda su jais susisiekti. Reklamos kampanijai pasibaigus įmonės gauna rezultatų ataskaitas.
Naudodamiesi „Agenic“ verslai turi galimybę rinktis ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos bei Lenkijos influencerius. Tačiau tai – tik pradžia. Kaip T.Vasiliauskas sakė, kol kas šios rinkos testuojamos, bandoma įžvelgti, kokių iššūkių, problemų gali kilti ir kaip jas būtų galima išspręsti, o toliau norima nerti į plačius vandenis – tarptautinę rinką.
Ne pirmas startuolis
Tai nėra pirmasis T.Vasiliausko verslas. Vos būdamas 15 m. jis susidomėjo „blockchain“ technologija ir įkūrė startuolį. Tuo metu, kaip jis pripažįsta, žinių tikrai trūko, o partneris nebuvo vietinis ir pakankamai laiko bei dėmesio skirti negalėjo, tad projektą teko stabdyti.
Turėjo jis ir dar vieną idėją verslui – sukurti programėlę, rodančią restoranų užimtumą realiu laiku.
„Įsivaizduokite, švenčių dienomis draugai, šeimos nori pavakarieniauti restorane, bet visur yra daug žmonių. Jie užeina į kiekvieną restoraną ir klausia, ar yra laisvų vietų. Kad to daryti nereikėtų, sugalvojau kurti situaciją palengvinančią programėlę, bet tada visus užklupo koronavirusas ir tai efektyviai išsprendė esamą problemą. Niekas į restoranus tiesiog nebėjo, – nusijuokė pašnekovas. – Tada teko galvoti, kaip į įvairias vietas grąžinti gyventojus ir visiškai netikėtinai, neplanuotai, kalbantis su partneriais, gimė nauja idėja – influencerių rinkodaros skaitmeninimas.“
Šiuo metu tarp komandos narių Tomas yra jauniausias. Verslininkas pripažįsta, kad kai ko jis dar gali nežinoti, tačiau tam ir renkasi dirbti kartu su patyrusiais žmonėmis, bando jaunatvišką maksimalizmą sujungti su patirtimi ir kompetencijomis.
„Pritraukti verslo partnerius nėra lengva, bet padarius namų darbus ir atėjus į pokalbius ne tik su idėjomis, bet ir skaičiais, duomenimis, problemų sprendimais, viskas įmanoma ir amžius nėra kliūtis.
Žinoma, 90 proc. startuolių žlunga, tad investuoti į juos rizikinga, bet investuotojų tai neatbaido. Dažniausia jie yra pasiskirtę į dvi grupes, vieni orientuojasi būtent į startuolius, o kiti – labiau į tradicinius verslus“, – portalui lrytas.lt pasakojo T.Vasiliauskas.
Sunku viską paaukoti
Ne tik įkurti verslą, bet ir jį išlaikyti yra sudėtinga, o ką jau kalbėti, kai tai daroma dar paauglystėje. Tomas sakė visada turėjęs daug idėjų ir norėjęs jas įgyvendinti, o žinių jis sėmęsis iš profesionalų.
„Pats ėjau, ieškojau profesionalų, bandžiau su jais susitikti, kalbėtis, suprasti, nuo ko reikia pradėti kurti verslą, kaip tai daryti. Dalyvaudavau ir įvairiuose renginiuose, konferencijose, kuriose susipažindavau su įvairių sričių specialistais“, – pasakojo jis.
Taip visa Tomo jaunystė sukosi aplink mokslus ir verslą. „Kaip dažnai sakoma, kai kuri verslą, startuolį, asmeninį gyvenimą meti į šiukšlių dėžę. Pradžia visada yra labai sudėtinga, reikia verslą užauginti, pastatyti ant kojų. Žinoma, tada kenčia kitos veiklos, tenka aukoti hobius, vakarėlius, pramogas“, – neslėpė jis.
Ar bet kuris jaunuolis galėtų imtis verslo? T.Vasiliauskas taip nemano. Kurti startuolius, kaip jis sako, gali atrodyti „faina“, madinga, nors iš tiesų tai labai sudėtinga.
„Daugelis nenori dirbti be jokių atostogų, savaitgalių, o dar ir dažnai nesiseka, startuoliai neretai žlunga. Tad visada lydi baimė, nežinojimas, ką daryti, kaip bus, jei verslas nepasiseks. Kai kurie dėl šių priežasčių visada rinksis dirbti samdomą darbą ir ramiai gyventi, uždirbti stabilią algą, turėti laiko asmeninėms veikloms, pomėgiams“, – teigė Tomas.
Dabar jis universitete studijuoja verslumą ir inovacijas. Be abejo, žinios versle padeda, tačiau, T.Vasiliauskas dar kartą paminėjo, jog kuriant verslus daug svarbesnės yra pažintys. Jas užmezgti Tomas tikisi ir tapęs „Kiekvienas gali“ smulkaus verslo stiprinimo bendruomenės nariu. https://swedbank.lt/kiekvienasgali