Švenčių atributiką siūlanti pora stebisi klientų įpročiais: po trijų valandų vestuvės, o jie vis dar sukinėjasi parduotuvėje

2022 m. rugsėjo 1 d. 11:40
Kai Klaipėdos rajone, Olando kepurėje, leido puošti vietą vestuvių ceremonijai, jų – Rasos ir Dariaus Kalinauskų – jaunieji buvo pirmieji, kurie čia tuokėsi, o Kalinauskų įmonė „Rasoti žiedai“ buvo pirmoji, kuri šią vietą išpuošė. „Tai – žmonos fantazijos vaisius, didžiulė patirtis. Pats įsimintiniausias įvykis: pirmoji išvažiuojamoji ceremonija, vietos vaizdas pasakiškas ir rezultatas pasakiškas“, – nors ir juokiasi, tačiau su pasididžiavimu apie šią patirtį kalba D.Kalinauskas.
Daugiau nuotraukų (29)
„Rasoti žiedai“ – jo, kartu su žmona Rasa, uostamiestyje įkurtas švenčių atributikos centras.
Kai paklausai D.Kalinausko pasakojamos „Rasotų žiedų“ istorijos, atrodo, kad šis šeimos verslas atsirado kone atsitiktinai. „Kad pradėjome verslą, lėmė aplinkybės ir sapnas. Žmona galvojo, kuo užsiimti, ieškojo darbo, o aš vieną rytą pabudęs papasakojau susapnavęs, kad atidarėme gėlių parduotuvę“, – prisiminė Darius.
Šitos jo frazės pakako, kad pora pradėtų dairytis patalpų parduotuvėlei įkurti. Kaip sapnavo, taip ir padarė – pirmiesiems klientams siūlė būtent gėles. Greta lentynose išdėliojo ir įvairias dovanėles. Neilgai trukus parduotuvės šeimininkai suprato, kad pirkėjams trūksta smulkmenų vestuvėms. „Pradėjome žvalgytis, ko joms reikia. O prie vestuvių prisidėjo ir krikštynos, ir jubiliejai, ir visa kita“, – kalbėjo D.Kalinauskas.
Gėles „Rasoti žiedai“ pristato ir šiandien, siūlo vestuvines puokštes, užsiima išvažiuojamųjų ceremonijų puošyba, tačiau iš gatvės užsukę į parduotuvę Klaipėdoje nusipirkti gėlių jau nebegalėsite – jų vietą užėmė švenčių atributika.
„Daugelis atsidarę parduotuves parsisiunčia prekių ir laukia, kada pas juos ateis pirkėjai. O mes klausėmės, ko reikia, ir pradėjome prekes kurti. Šiandien 50–70 proc. visų prekių gaminame patys“, – sakė D.Kalinauskas.
Nežino, kaip būtų dirbti be krizės
Į verslą Rasa ir Darius įžengė pačios 2009-ųjų krizės išvakarėse – jų parduotuvė duris atvėrė 2008-ųjų liepos gale.
„Juokiamės, kad pradėję su krize, jos ir nepamatėme – juk nežinojome, kaip buvo be krizės. Bet apie sunkmetį žinojome tik iš kalbų – patys to nepajutome. Augome po truputį ir mums neatrodė, kad kažkas blogėja“, – kalbėjo verslininkas.
Vos pradėjus verslą, jam visiškai atsidėjo Rasa. Darius tuo metu dar dirbo samdomą darbą, tačiau po kurio laiko ir vyras visa galva pasinėrė į savo įmonės veiklą. „Vienam viską aprėpti sudėtinga, o kadangi abu už rankų susisėmę pradėjome, tai teko jungtis ir man“, – sako pašnekovas.
Kol spėja, tol sukasi dviese. Tačiau galvoje kirba mintis verslą plėsti – siūlyti daugiau paslaugų. Tik tam, teigia D.Kalinauskas, reikia surasti patikimų partnerių: „Tos mintys seniai prasisukusios, nuėjusios ir vėl grįžta – kai ateina vasara, vos spėji viską pasidaryti, tad ir nustumi jas į šoną“.
Nuo durų tiesia nuotrauką su prekės nuotrauka
Nuo pat veiklos pradžios pora paleidusi veikti ir „Rasotų žiedų“ tinklapį. Tačiau Darius įsitikinęs: žmonėms reikia fizinių parduotuvių, jie nori pačiupinėti, apžiūrėti prekę. Sako, jei uždarytų visas fizines parduotuves, žmonės tikriausiai pirktų dvigubai mažiau.
„Mūsų parduotuvė – ne prekybos centre, tai reiškia, kad mūsų klientas – ne tas, kuris netikėtai užeina iš gatvės. Būna tokių, kurie jau nuo durų tiesia ranką su elektroninės parduotuvės nuotrauka ir rodo, kokios prekės atėję“, – pasakojo D.Kalinauskas.
Jei užsuksite į „Rasotų žiedų“ elektroninę parduotuvę, prie telefono rasite prierašą: „Naktimis į skambučius neatsakinėjame!“
„Ko gali prireikti naktį?“, – stebėdamasi klausiu Dariaus.
„Kuo vėlesnis laikas, tuo kvailesnis klausimas, – sako vyras. – Žmonės be skrupulų: į mesindžerio žinutę gali nereaguoti, bet telefono skambutį vidury nakties nori nenori išgirsti. Tai mandagi užuomina: neskambinkite tris kartus“.
Klientai turi ir daugiau verslininką stebinančių įpročių. Pavyzdžiui, parašo užklausą beprotiškam prekės kiekiui, tačiau dažniausiai pats paklausėjas neturi laiko sulaukti, kada pirkinys bus pristatytas.
„Pas mus seniai apie pirkėjus sklando anekdotai: kai paklausi, kada reikia prekės, atsako, kad jau vakar reikėjo. Žmonės nepagalvoja pasirūpinti iš anksto. Neretai būna, kad vestuvės 14 valandą, o jie dar 11 valandą pas mus parduotuvėje stovi. Norint kažko išskirtinio, turi skirti ir laiko palaukti, ir laiko išsirinkti“, – pažymėjo Darius.
„Rasoti žiedai“ dalyvauja „Swedbank“ projekte „Kiekvienas gali“. Kadangi D.Kalinauskas sako skaitantis apie įvarius verslus, jau seniai žinojęs apie šią banko idėją, tačiau paskata prisijungti prie projekto tapo „Swedbank“ organizuojama kalėdinė mugė.
atributikapapuošimai^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.