Nuo kvepalų – prie kasdienių prekių
Individualią įmonę, kuri prekiauja kosmetika, kvepalais, namų apyvokos prekėmis ir aksesuarais, įkūrusi verslininkė neslepia turinti prekybininko gyslelę.
Prieš bemaž 6 metus pasaulinėje „Amazon“ platformoje pradėjusi prekiauti moteris sako, kad lietuviška e. platforma „Pigu.lt“ tikrai niekuo nenusileidžia užsienietiškam analogui.
„Prekiauti JAV ir Europoje tikrai yra iššūkis. „Amazon“ yra milžiniška platforma, čia visos problemos sprendžiamos anglų kalba, dažnai tavo klausimą sprendžia antras, trečias ar ketvirtas asmuo, o Lietuvoje visuomet turi tau dedikuotą vadybininką, kuris viską išaiškina ir nuolat palaiko ryšį“, – pasakoja S.Steponavičienė.
Verslininkė parduotuvę „Oudperfume“ platformoje „Pigu.lt“ įkūrė maždaug prieš metus.
Iš pradžių pabandymui į parduotuvę sukėlė 50–60 pavadinimų prekių ir galvojo kurį laiką stebėti, kaip vystysis rinka.
„Vis tik mano idėja gyventi tik kvapų pasaulyje, dirbti nedaug ir savo malonumui prieštaravo pardavėjos prigimčiai – man trūko aktyvumo. Todėl nusprendžiau plėsti savo prekių asortimentą, pradėjau prekiauti namų apyvokos, sezoninėmis ir vaikų prekėmis, ir, panašu, pataikiau į pirkėjų skonį“, – prisipažįsta S.Steponavičienė.
Pasinaudojusi paslauga „Fulfillment by Pigu“ verslininkė šiandien „Pigu.lt“ sandėliuose jau laiko daugiau kaip 1000 pavadinimų prekių.
Ši paslauga užtikrina, kad sandėliuose esančią prekę pirkėjai gautų per vieną dieną, o gal net ir greičiau.
Pardavimai šoko 6 kartus
„Pardavėjo išmintis paprasta – kuo daugiau prekių išsiųsi, tuo daugiau parduosi“, – šypsosi verslininkė.
Pasak jos, pradėjus naudotis „Fulfillment by Pigu“, įmonės pardavimai padidėjo kone 6 kartus.
S.Steponavičienė šiandien stebisi, kad anksčiau baiminosi naudotis šia paslauga – bijota be reikalo.
Verslininkė patyrė, kad siunčiant prekes į „Amazon“ sandėlius, dalis jų vėliau nebegrįžo.
Kaip pasakoja moteris, pandemijos metais JAV gyventojai gavo apie 1000 dolerių išmokas, todėl „sėdėjo“ internete ir pirko viską iš eilės.
Užsakymai pylėsi kaip iš gausybės rago, tačiau... Dėl sutrūkinėjusios pašto veiklos ir tarptautinių pervežimų, gegužės mėnesį prekes užsakę klientai jas gavo tik spalio-lapkričio mėnesiais.
„Nenuostabu, kad daliai klientų prekės jau nebuvo aktualios, dalis nusprendė grąžinti, o mažesnių prekių grąžinimai iš JAV gali būti ir nuostolingi“, – dėsto verslininkė. Kita vertus, tarptautinės prekybos pamokos „Amazon“ pravertė ir prekiaujant „Pigu.lt“ e. prekybos platformoje.
„Anksčiau pati ruošdavau, pakuodavau, siųsdavau užsakymus klientams, niekuo nepasitikėdavau. O dabar – pagrindinė pareiga yra užtikrinti, kad „Pigu.lt“ sandėlyje būtų prekių, kurios reklamuojamos mano interneto parduotuvėje“, – pasakoja S.Steponavičienė.
Ji džiaugiasi, kad „Pigu.lt“ platforma atvėrė jai kelią į Estijos ir Latvijos rinkas, taip pat laukia, kol galės pradėti prekiauti Suomijoje.
Kaip prisipažįsta verslininkė, apie 50 proc. produktų ji parduoda Lietuvoje, po 25 proc. – Estijoje ir Latvijoje.
Suprasti tendencijas
Pasak verslininkės, pagrindiniai interneto pardavėjo pagalbininkai – kompiuteris ir telefonas.
Pirmoji užduotis – susirasti gerus tiekėjus, antroji – suprasti tendencijas, ko artimiausiu metu užsinorės pirkėjas.
„Pirkėjas perka emociškai, todėl reikia jį užkabinti“, – sako S.Steponavičienė.
Moteris yra užmezgusi bendradarbiavimą su 5 didmeninėmis bendrovėmis, siunčia prekes iš Vokietijos, Lenkijos, Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos.
Artėjant naujam sezonui, didmenininkai ima siųsti savo pasiūlymus pardavėjams, kurie formuoja savo parduotuvių asortimentą.
„Vieniems šiandien yra vasara, o kiti jau galvoja apie rudenį“, – šypsosi verslininkė.
Ji žino, kad vasaros sezono metu tarp prekių dominuoja apsauginiai kremai, losjonai, pripučiami žaislai, grilio aksesuarai, tačiau jos galvoje jau verda mintys apie rugsėjį – pasirengimą mokyklai. Todėl artimiausi užsakymai prekių tiekėjams bus mokyklinės prekės, kuprinės, sportiniai krepšiai, drabužiai – viskas, ko reikia vaikams.
„Gavus prekes, reikės jas nufotografuoti, aprašyti, sukelti į e. prekybos platformą, išversti į latvių ir estų kalbas bei nuvežti į „Pigu.lt“ sandėlį“, – pasakoja S.Steponavičienė.
Anot jos, veiklų interneto prekyboje yra sočiai, tačiau taip dirbdama ji jaučiasi laisvai, realizuoja save ir pelno vaikų pasididžiavimą.