Toks senoliams skirtas maisto produktas – vienintelis Lietuvoje: pagalvota ir apie nebegalinčius išlaikyti šaukšto

2022 m. gegužės 12 d. 20:30
Vienintelį tokį fermentuoto pieno produktą Lietuvoje parduodanti Sima Giržadaitė sako, kad jis skirtas sveikam senėjimui. Gaminys sukurtas mokslininkų rankomis, kurios sudėjo į jį visą reikalingų vitaminų šūsnį. „Norėjosi, kad tai, ką mes parduodame, keistų žmones, padėtų jų sveikatai“, – sakė „We Zoop“ elektroninės parduotuvės įkūrėja.
Daugiau nuotraukų (11)
Sukūrė mokslininkai
Pasak S.Giržadaitės, su Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) ir Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkais ji pradėjo bendradarbiauti visiškai netikėtai. Neformaliame pokalbyje nugirsta mintis apie jų kuriamą produktą, skirtą senyvo amžiaus žmonėms, iš galvos S.Giržadaitei neišsitrynė.
„Buvo žmonių, kurie šiai mokslininkų idėjai sakė „ne“, bet aš ja kažkodėl patikėjau ir ėmiausi visa tai įgyvendinti“, – portalui lrytas.lt teigė ji.
Maisto produktas buvo sukurtas dar 2018 m. laboratorijoje, o į rinką paleistas šiemet. Iki tol buvo kruopščiai tobulinama jo receptūra.
Produkto pavadinimas „Rituami“ pasirinktas ne be reikalo. Kadangi orientuojamasi į užsienio rinkas, jis nėra lietuviškas, bet primena žodį „ritualai“, nes S.Giržadaitė turi tikslą, kad šis produktas taptų kiekvieno senyvo amžiaus žmogaus dienos ritualu, kaip mankšta ar pasivaikščiojimas gryname ore.
„Mūsų maisto technologo močiutė pasakojo, kad ji tą tūbelę įsideda į chalato, su kuriuo nuolat vaikšto, kišenę. Eidama vis išsiima ją, atsisuka, įsispaudžia produkto, užsisuka ir toliau eina. Ir nebereikia jai jokių saldainių“, – juokėsi S.Giržadaitė.
O produktas pirmiausia buvo gamintas originalaus skonio, be pridėtinio cukraus, tačiau jį išbandę senjorai pasakė, kad visgi saldumo jiems norisi, tad dabar gaminamas ir braškių skonio, panaudojant natūralią braškių uogienę.
Pagalvota apie tuos, kurie nebeišlaiko šaukšto
Moteris sakė, kad kurdama verslą neturėjo tik vieno tikslo – kuo daugiau parduoti.
„Norėjosi, kad tai, ką mes parduodame, keistų žmones, padėtų jų sveikatai“, – sakė ji.
Tačiau pašnekovė pripažino, kad šis verslo kelias nėra lengvas. Reikia žmones edukuoti, parodyti, kad tai nėra tik dar vienas jogurtas ir šis produktas iš tiesų reikalingas.
„Jis sukurtas sveikam senėjimui, nors pastebime, kad žodis „senėjimas“ ne visiems labai patinka, – nusišypsojo pašnekovė. – Važiuojame ir į trečiojo amžiaus universitetus, kalbame apie sveiką mitybą, ne tik mūsų produktą, nenorime žmonėms bukai jo brukti.“
Dabartinis žmonių gyvenimo tempas itin greitas, vos randama laiko sau, o ką jau kalbėti apie pagyvenusius tėvus, kai kurie vaikai nespėja pasirūpinti jais ir jų visaverte mityba. Tad, anot S.Giržadaitės, tokį produktą nuolat skubantieji kartais perka tiek sau, tiek savo senyvo amžiaus artimiesiems, su kuriais nespėja dažnai susitikti.
O buvo pagalvota ir apie konsistenciją, nes ne kiekvienas senjoras gali praryti didelę vitamino tabletę.
Tad šis fermentuoto pieno produktas yra tirštas kaip jogurtas, tik su daug daugiau vitaminų ir mineralų, kurie vartojant šį produktą greitai pasisavinami ir ilgai išlieka kūne.
„Kuo senesnis žmogus, tuo jis turi daugiau problemų su ryjimu, vis užsikosi, nebenori valgyti, prastai jaučiasi. Tad pamatėme, kad senoliams tokia klampi masė ir tūbelė, iš kurios galima tiesiai valgyti, juk kai kurie ir šaukšto patys nebeišlaiko, yra labai patogus variantas. Darome ir indelius, tokie labiau patinka jauniems žmonėms.
O baltymų yra daug, nes vyresniems jų reikia daugiau nei jauniems ar vidutinio amžiaus žmonėms, susirgus jų poreikis išvis išauga pusantro ar net du kartus. Reikia baltymų ir dėl senatvės paskatinto raumenų nykimo, lėtinių, uždegiminių ligų. Ten sudėta ir visa suaugusiam žmogui reikalinga paros vitaminų A, C, D, B12, B9, kalcio, cinko, seleno norma. Tada nebereikia vartoti jokių kitų papildų, vitaminų ar mineralų. Viskas gaunama iš šio produkto.
Ir iš tiesų jį gali vartoti sportininkai, juk jiems reikia labai daug baltymų, ir kiti bet kurio amžiaus žmonės, nes visiems reikia vitaminų“, – kalbėjo ji, paminėdama, kad neretai vaikai perka šį produktą savo tėvams, o būna ir taip, jog vėliau senoliai jį ima pirkti ir savo anūkams, nes šiems jis taip pat patinka.
Be to, pasak S.Giržadaitės, gydytojai atliko testus ir stebėjo, kaip po 10 dienų pasikeitė senolių sveikata, vartojant šį produktą. O rezultatai pasimatė greitai – padidėjo žastas, raumenų masė, vitamino D ir B12 kiekis, pagreitėjo eisena.
Didelė kliūtis – mažas finansavimas
S.Giržadaitė teigė norinti bendradarbiauti su ligoninėmis, globos namais, bet susiduria su viena problema – valstybinių įstaigų atstovai sako, kad jų finansavimas per mažas, tad nusipirkti tokių produktų negali. O vieno pakelio kaina – 5,5 euro.
Tad kol kas bandoma įsilieti į rinką Lietuvoje ir Estijoje, bet pagrindinis tikslas – JAV, nes šioje šalyje žmonės dažnai vartoja mažai baltymų turintį maistą, todėl toks produktas turėtų rasti savo pirkėją.
Šis verslas yra „Kiekvienas gali“ smulkaus verslo stiprinimo bendruomenės narys. Tapkite ir jūs „Kiekvienas gali“ bendruomenės nariu: https://swedbank.lt/private/campaign/everyone-can

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.