Hobį verslu pavertusi juvelyrė: esame pirmieji Lietuvoje, sukūrę tokius papuošalus

2021 m. rugpjūčio 13 d. 20:53
Verslą, kūrybą ir motinystę derinanti porceliano papuošalų kūrėja Algina Midverė verslu užsiimti nusprendė vedina idėjos ir entuziazmo. „FreakyFoxx“ įkūrėjos teigimu, papuošalų versle svarbiausia kūrybiškumas. Klientus juvelyrė pritraukia išskirtinio braižo papuošalais bei šiltu bendravimu su klientais, o idėjų ir įkvėpimo kūrybai semiasi mindama dar nepramintus tolimų kraštų kelius.
Daugiau nuotraukų (11)
– Kaip kilo idėja įkurti papuošalų gamybos verslą?
– Tai – spontaniškas projektas, tačiau tai lėmė ir pomėgis dar vaikystėje susikurti papuošalus, išbandant įvairias technikas bei medžiagas. Kai ėmėme jaukintis porcelianą, į šį pomėgį kartu su mama žiūrėjome kaip į žaidimų aikštelę, kurioje kūrėme savas taisykles bei kartu leidome laiką.
Jau tuomet mūsų kūryba generavo nedidelį pelną, kuris išlaikė šį mūsų hobį ir leido netaupant medžiagų ir elektros klysti bei atrasti savitą, lengvai atpažįstamą braižą. Prie mūsų komandos prisijungus mano vyrui Rokui, tikslingai ėmėme judėti tikro šeimos verslo link, gaminančio ir parduodančio kokybiškus ir unikalius porceliano papuošalus.
– Papuošalai ne iš tauriųjų metalų, o iš porceliano – Lietuvoje vis dar naujovė. Gal galėtumėte trumpai nupasakoti, kaip vyksta papuošalų iš porceliano gamyba?
– Kiekvienas kūrėjas prieš gamybos procesą dažniausiai išgyvena įkvėpimo periodą. Su Roku esame pamišę dėl keliavimo mažiau pramintais keliais, tad, atsidūrus pasaulyje, alsuojančiame įvairiomis kultūromis ir užburiančiame neįprasta gamta, man ir gimsta idėjos. Tai atsitinka kalbant su piemeniu, genančiu šimtų avių bandą, Himalajų gilumoje, stebint kaip Arakano kalnyne senoliai gamina strėles iš auginamų paukščių plunksnų, gyvenant Maroko kaime su šeima, tikinčia džinais, ar tiesiog važiuojant nežinoma kryptimi.
Atsiminimų stalčius toks pilnas, kad fragmentų kūrybai yra galybė. Jie laukia savo akimirkos, kai nustums kitas mintis ir pasirodys prieš akis savo forma, tekstūriškumu, spalva. Iš pradžių viskas užgimsta ant lapo, ir tik tuomet prasideda papuošalo gamyba.
Tai yra labai ilgas procesas, reikalaujantis kruopštumo ir kantrybės. Pirminiame etape visi papuošalai yra formuojami rankomis, šlifuojami, džiovinami ir degami krosnyje. Po degimo vėl šlifuojame, valome bei nuglazūravę degame prie 1260 laipsnių temperatūros visą parą. Galiausiai dengiame aukso liustra bei vėl degame aukštoje temperatūroje. Jei papuošalą dengiame ir platina, būna ir ketvirtas degimas. Kai papuošalas yra paruoštas, jis sujungiamas su likusiomis detalėmis iš medicininio plieno arba sidabro.
– Esate šeimos verslas – kaip dalijatės darbais?
– Iki papuošalas pasiekia „FreakyFoxx“ mylėtojus, jis nukeliauja ilgą kelią, tačiau kiekvienas mūsų turi savą vaidmenį.
Aš esu atsakinga už kūrybą: atlieku įvairiausius eksperimentus su porcelianu ir atrandu naujas technikas, kuriu naujas kolekcijas. Taip pat esu atsakinga už elektroninės parduotuvės ir socialinių tinklų turinį, produktų fotografiją. Mama užsiima išparduotų papuošalų pildymu, taip pat ji yra porceliano žiedų fėja, išdirbusi juos iki tobulumo. Rokas atsakingas už tai, kad klientai ir partneriai mus mylėtų – jis prižiūri mūsų parduotuvę Užupyje, siunčia jums užsakymus, komunikuoja su klientais ir partneriais, dalyvauja renginiuose bei atlieka daug kitų darbų, nutolusių nuo papuošalų kūrybos.
– Kaip kilo „FreakyFoxx“ (liet. „Keista lapė“) pavadinimo idėja?
– 2013 metais eksperimentuodami sukūrėme juodą porcelianą. Tokio nebuvo ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Kai visi keramikoje ėjo dešinėn, mes drąsiai sukome kairėn. Kai Europoje visi kūrė tobulai išlietus ir nuglazūruotus keramikinius papuošalus, mes žaidėme su porceliano spalva, tekstūriškumu ir kontrastais. Šioje nišoje buvome „freaky“ (liet. keisti) ir įpūtėme visiškai naujų vėjų.
Dar prieš kurdama porceliano papuošalus „Etsy“ platformoje turėjau sėkmingą „CandyFoxx“ prekės ženklą su daugybe teigiamų atsiliepimų. Kadangi papuošalai labai skyrėsi, reikėjo atskiro pavadinimo, tad „Foxx“ pasirinkau kaip skiriamąjį ženklą buvusiems klientams. Taip ir gimė „FreakyFoxx“.
– Ar Lietuvos papuošalų rinka yra konkurencinga? Ar sunku joje išsiskirti ir atrasti savo klientą?
– Esame pirmieji Lietuvoje, pradėję kurti porceliano papuošalus bei pirmieji užsienyje, sukūrę juodus porceliano papuošalus. Kūrybiškumas – begaliniai ištekliai. Kuo daugiau kuriame, tuo daugiau idėjų aplanko. Tad nuolatos savo klientus stebiname – nuo pat įsikūrimo ir iki šiol gauname komplimentų, kad mūsų kūryba yra lengvai atpažįstama dėl savo unikalumo. Konkurencijos nejaučiame ir draugaujame su tais papuošalų kūrėjais, kurie eina savo pačių kūrybos taku.
– Užklupus pandemijai užsidarė jūsų partnerių parduotuvės, viena jų buvo oro uoste, kuriame buvo galima įsigyti jūsų kurtų papuošalų. Kaip tai kompensavote? Kokios strategijos ėmėtės tam, kad išlaikytumėte klientų srautus?
– Ištikus krizei galima nieko nedaryti arba galima daryti dar daugiau. Iki pandemijos mūsų silpniausioji vieta buvo mūsų pačių parduotuvės – tiek elektroninė, tiek fizinė parduotuvė Užupyje. Susitvarkėme el. puslapio dizainą, paleidome lietuvišką versiją, ėmėme leisti pirmąsias reklamines kampanijas.
Didindami prekinio ženklo žinomumą sulaukėme nuolatinio srauto į elektroninę parduotuvę, o dabar klientai ėmė vertinti ir galimybę vengiant didžiųjų prekybos centrų apsipirkti ir mūsų jaukioje parduotuvėje.
– Papuošalai, kad ir kokie gražūs, nėra pirmojo būtinumo prekė. Ar pandemija paveikė pardavimus?
– Labai sunku lyginti, nes Lietuvoje aktyviai prekiauti elektroninėje erdvėje ėmėme pandemijai tik prasidėjus. Pastebėjome, tendencija yra tokia, kad žmonės dažniausiai apsiperka būdami namuose ir pasyviai leisdami laiką. Juk būdamas sporto klube ar vakarieniaudamas retas kuris dėliojasi savo elektroninį pirkinių krepšelį. Daugybė mūsų klientų pandemijos metu dirbo nuotoliniu būdu, tad jų pajamos nesumažėjo, tačiau didžiąją laiko dalį buvo priversti leisti namuose.
– Iki pandemijos didesnė dalis klientų jūsų papuošalus pirkdavo internetu ar gyvai apsilankę jūsų studijoje arba partnerių parduotuvėse? Kaip tai pasikeitė po pandemijos?
– Iki pandemijos porceliano papuošalais klientus džiugindavome mados renginiuose bei partnerių parduotuvėse, tokių turėjome virš 30 ne tik Lietuvoje, bet ir įvairiose pasaulio kampeliuose. Tačiau atsiradus draudimams ir ribojimams, klientų apsipirkimo įpročiai pasikeitė – daugelis pasiliko prie apsipirkimo elektroninėje erdvėje, o, vengdami didžiųjų prekybos centrų, ėmė pirkti tiesiogiai iš mūsų.
– Kaip apskritai vertinate prekybą papuošalais internetu – galbūt papuošalą svarbu pasimatuoti, paliesti ir tik taip galima išsirinkti sau tinkamą?
– Viskas priklauso nuo daugybės elementų: elektroninio puslapio patogumo, gebėjimo komunikuoti su klientu, paties papuošalo stilistikos, kokybės, kainos, žinomumo. Esame įdėję daug energijos, kad prekyba internetu mums taptų pagrindiniu prekybiniu kanalu.
Papuošalai^InstantVerslas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.