Iš šios moters kuriamų šampūnų lieka tik etiketė: „Vietos rinktis nebėra“

2021 m. birželio 15 d. 09:25
Aplinkai draugiški šampūnai ir kitos priemonės, kurios supakuotos į namų sąlygomis visiškai suyrančią pakuotę iš bambuko drožlių, krakmolo ir natūralios anglies. Iš šiukšlių lieka tik etiketė, kurią reikėtų atiduoti perdirbti. Tokius gaminius su prekės ženklu „Solidu“ kuria Vaiva Žvirblytė.
Daugiau nuotraukų (6)
„Pati gamindavau produktus ir organiškai pradėjau vystyti šį prekės ženklą, eiti įmonės ir verslo link – pavyko natūraliai. Tačiau manau, kad šiais laikais žmonės, kurie yra mano kartos, o ypač – dar jaunesni, net negalvoja, kad gali būti netvaru – vietos rinktis nebėra. Tie, kurie pradeda naujus verslus, nebegali šio klausimo ignoruoti“, – pasakojo Vaiva.
Pašnekovės supratimu, tvarus verslas – tai ne vien ekologijos siekis: jis apima daug skirtingų aspektų, galvoja, kokį pėdsaką palieka.
„Mes labai akcentuojame pakuočių sukeliamą taršą ir produktų dydį, kad jų siuntimas užimtų mažiau vietos. Bet tuo pačiu tvarus verslas mąsto apie savo vietą valstybėje, planetoje ar mūsų visuomenėje, galvoja apie tai, kaip jis egzistuoja, kaip elgiasi su savo klientais, darbuotojais, tiekėjais. Tai nebūtinai tiesiogiai turi būti susiję su tarša ir aplinkosauga, bet ir su moraliniais dalykais“, – savo požiūrį dėstė V.Žvirblytė.
Vertę įrodinėja ne popieriuje
Pradėdama verslą ir ieškodama finansavimo ji teigė susidūrusi su labai daug įtarumo. Pasak moters, investuotojams apskritai labai nepatinka su gamyba susiję verslai – jiems įdomu tokie dalykai kaip programėlės internete, kas savaime augtų kaip sniego gniūžtė ir kam nereikėtų nei daugiau įrangos, nei daugiau žmonių, nei daugiau ploto.
Todėl vietoje to, kad bandytų savo verslo vertę įrodinėti popieriuje ar pokalbiais su investuotojais, Vaiva apsisprendė tą padaryti per pardavimus, vartotojus, per „Solidu“ auginimą.
Ir, atrodo, tą daryti jai sekasi: dirbama Latvijoje, Estijoje, Šveicarijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Jungtinėje Karalystėje. Planuose – ir JAV.
Aplinkai draugiškos kosmetikos gamintoja bando perprasti, koks požiūris vyrauja šiose rinkose.
„Yra daug šalių, kur tokio pobūdžio produktai, kuriuos gaminame mes, labiau įprasti ir mažiau stebina. Suprantama, dėl to ir konkurencija didesnė, greičiausiai žmonės būna bandę kitų gaminių, todėl jiems sunkiau įsiūlyti savus.
Skandinavijos rinkose susidūrėme su netikėtu požiūriu: nors įprastai juos įsivaizduojame kaip labai pažangius, vertinančius tvarius sprendimus, tačiau paprastų žmonių mąstymas toks: kam mažinti pakuotes? Juk visas šiukšles ir taip sudeginame.
Už tai „Solidu“ labai teigiamo atsako sulaukė iš šveicarų, šiuos produktus itin pamėgę italai – jie vis laukia, kol išeis naujas gaminys. Pašnekovė atvira: nesitikėjo, kad Italijoje suras gerbėjus.
šampūnaipakuotės^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.