„Geros dovanos“ vadovas – apie verslo pradžią, aibę klaidų, išmoktų pamokų ir kodėl pasirinko dramblį Pandemijos akivaizdoje lietuviai nepamiršo dovanoti

2021 m. balandžio 12 d. 19:00
Lrytas.lt
Pandemija vis dar rodo savo dantis, tačiau gyvenimas vis tiek teka, kad ir pakitusia vaga. Ne visiems verslams šis laikotarpis yra itin lengvas ir paprastas. Ieškoma įvairiausių galimybių, kaip teikti savo paslaugas, nepažeidžiant nustatytų reikalavimų. Prisitaikyti nėra lengva, tačiau tam tikrus žingsnius įgyvedinti tikrai įmanoma. Tą rodo didžiausio pramogų platintojo „Gera dovana“ pavyzdys. Įmonės generalinis direktorius Ernestas Vasiliauskas prisiminė savo verslo pradžią ir pasidalijo patirtimi apie pandemijos iššūkius.
Daugiau nuotraukų (8)
 – Nuo ko viskas prasidėjo? Kas buvo tas akstinas verslo pradžiai?
– „Gera dovana“ gimė nuo užsakovo – PPC „Akropolis“, kuris 2007 m. užklausė, ar galėtume jiems sukurti tinkamą dovanų čekių administravimo sistemą. Sutikome, o kruopščiai įvykdę šį projektą, sistemą pritaikėme kitiems prekybos centrams. Tada pradėjome plėsti paslaugų spektrą: lojalumo programas prekybos centrams, tuometinę paslaugų dovanų čekių e. komercijos platformą geradovana.lt, kurioje jau buvo vandens parkų, viešbučių, sanatorijų, skrydžių oro balionu ir kitų pasiūlymų. Taip pat pradėjome vystyti kitus prekybos kanalus: mažmeninę prekybą, nuosavas parduotuves, vykdėme šalių plėtrą – Latvija, Lenkija, Baltarusija, Rusija.
– Kokias dovanų kategorijas ir dovanas siūlėte pirmiausiai?
– Iš pradžių asortimentą sudarė prekybos centrų dovanų čekiai. Vėliau jį praplėtėme Druskininkų viešbučių, sanatorijų pasiūlymais. Taip tapome Druskininkų paslaugų platinimo ambasadoriais Vilniuje. Tuo laiku asortimentą sudarė apie 150 skirtingų paslaugų pasiūlymu, šiuo metu jų turime apie 3 000.
– Per visus tuos metus pokyčių išgyvenote tikrai daug...
– Viskas kito gan stipriai. Iš pradžių turėjome tik pasirenkamos vertės partnerių dovanų čekius. Nepasiteisinus šiai praktikai, pradėjome kurti unikalius pasiūlymus, kurie tiktų dovanoti, pavyzdžiui, „1 valandos masažas su karštais akmenimis „SPA Shanti“ salone“. Vėliau prekiauti savo produkcija pradėjome nuosavose parduotuvėse ir „Maximos“ tinkle. Žinoma, pridarėme aibę klaidų: yra tekę tūkstančius pirmųjų partijų išmesti ir gaminti iš naujo. Tačiau taip kaskart mokėmės iš nesėkmių ir tobulėjome.
– „Geradovana.lt“ prisistato kaip didžiausias pramogų platintojas Lietuvoje. Kaip tapote didžiausiais?
Viskas prasideda nuo tikslo būti geriausiais ir profesionaliausiais. Tada seka abipusis bendradarbiavimas su savo partneriais, kai padedame vienas kitam augti; siekis būti prieinamiems savo klientams įvairiuose kanaluose; kūrybiški rinkodaros sprendimai, ekspertiškas požiūris į iškilusius sunkumus bei savo srities išmanymas. Visa tai ir skatina judėti pirmyn. Pradėjome 5-iese, dabar mūsų jau virš 160 ir veikiame 3 šalyse – Lietuvoje, Latvijoje, Lenkijoje.
– Galėtumėt įvardyti, kaip kito letuvių dovanojimo įpročiai bėgant metams?
– Prieš 14 metų nedaug kas suprato, kas yra dovanų čekis. Tai buvo visiška naujovė, tad pradėjome nuo sunkiausio uždavinio – rinkos edukacijos. Šiame kelyje itin padėjo mūsų starto partneris PPC „Akropolis“ ir kiti prekybos centrai, kurie vis garsiau komunikavo apie dovanų čekius ir jų naudas klientams.
Savo klientus taip pat siekėme supažindinti su paslaugų dovanų čekiais ir dovanų rinkiniais. Buvo tikrai nelengva įtikinti žmogų, pripratusį prie iš karto apčiuopiamos dovanos, kad be gėlių puokštės galima nustebinti įspūdžiais, pvz., pasivažinėjimu Ferrari automobiliu.
– Kokius didžiausius iššūkius matote savo verslui Lietuvos rinkoje?
– Šiandien esame lyderiai Lietuvoje ir už jos ribų. Tačiau viena yra siekti ir iškovoti lyderystę, kita – palaikyti tempą ir nuolat stebinti klientus unikaliais sprendimais. Čia kaip varžybose – kai matai pirmaujantį, žinai, kokį rezultatą turi pasiekti, kad jį aplenktum, bet kai įsiverži į priekį, niekad negali sustoti.
Taip pat iššūkių kelia pati dovanų čekių industrija, kuri yra gan jauna. Tad tik patys bandydami ir klysdami galime pastebėti, kurie sprendimai veikia, o kuriuos reikia tobulinti. Žinoma, niekada nesinori patirti fiasko, todėl kiekvienas naujas sumanymas reikalauja didelio dėmesio ir pastangų.
Kitas aktualus iššūkis šiuo metu – verslo atsistatymas po COVID. Nors mūsų parduotuvės uždarytos, tačiau veiklą vykdome „online“ kanalais ir klientai įspūdžių dovanas gali įsigyti internetinėje parduotuvėje www.geradovana.lt. Tačiau didžiausią nerimą kelia mažieji partneriai, kuriems šis periodas buvo gan sunkus ir kuriuos pandeminė situacija gali paskatinti stabdyti savo veiklą.
– Pandemija pastaraisiais metais kelia nemenkų iššūkių. Ko gero neverta klausti, kiek nukentėjote. Papsakokite, kaip prisitaikėte išlikti?
– Praėjusiais metais prasidėjęs karantinas turėjo didelės įtakos verslui. Pardavimai krito ženkliai, tačiau vasarą pagerėjusi pandeminė situacija privertė pardavimų kreivę kilti stačia kreive aukštyn. Tai nenuostabu, nes žmonės tikrai buvo išsiilgę pramogų. Šiais metais stebime trečdaliu sumažėjusius pardavimus. Didžiausią įtaką daro mūsų uždarytos parduotuvės, kurių net 17.
Taip pat pastebime, kad švenčių šventimas persikėlė į online erdves, klientai mielai renkasi „Gera dovana“ dovanų čekį, kurį per 12 mėnesių gali išsikeisti į bet kurią pramogą. Be to, itin didelis susidomėjimas online parduotuvių pasirenkamos vertės dovanų čekiais.
Lūkesčius viršijo mūsų asortimento naujovė – miestų dovanų kortelės, kurios suteikia galimybę pasirinkti paslaugas ar prekes konkrečiame mieste esančiose parduotuvėse ar paslaugų teikimo vietose.
Dovanas pristatome ir bekontakčiu būdu per „Wolt“ ar „Bolt Food“.
– Platinate ne tik pramogas, bet leidžiate ir verslams formuoti savo įvaizdį. Daug kitų verslų išpopuliarinote?
– Taip, mes esame platforma leidžianti savo partneriams, kurių yra apie 600, pasiekti klientus „Geros dovanos“ kanalais. Tokį tikslą turėjome ir pradėję savo veiklą, todėl iki šiol reklamuojame paslaugų teikėjus ir jų pramogas. Juk dovana – tai ne gražus čekis, o emocijos, įspūdžiai ir nauji potyriai. Būti patraukliausiu pardavimo ir rinkodaros kanalu savo partneriams – mūsų misijos dalis. Jei sekasi jiems, sekasi ir mums.
Taip pat atliepiame rinkos poreikius nuolat kintančiame ir skubančiame pasaulyje. Klientai neturi laiko blaškytis, nori rasti tinkamiausią dovaną vienoje vietoje ir būti tikri, kad jų išrinkta paslauga yra geriausia. Todėl pirkėjai pasitiki „Gera dovana“, nes kruopščiai atrenkame paslaugas, pristatome naujienas, o iškilusius nesklandumus sprendžiame greitai ir užtikrintai.
Tokių gerųjų pavyzdžių, kai verslai plėtėsi ir mūsų dėka, yra tikrai daug, tačiau apie konkrečias sėkmės istorijas, manau, galėtų papasakoti patys partneriai. Turime ne vieną SPA saloną, kuris pradėjo su mumis turėdamas vieną masažo stalą, o dabar – net kelis SPA centrus didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Taip pat džiaugiamės galėdami būti aktyvių paslaugų teikėjų partneriu, užtikrinančių jiems stabilią bendrystę, nuolatinį klientų srautą ir finansinę pagalbą.
– Jūsų logotipe vaizduojamas dramblys, pakėlęs straublį. Kodėl dramblys?
– Dramblys – mielas, pozityvus, sėkmę nešantis gyvūnas, tad labai tinkantis dovanoms. Jo masyvumas simbolizuoja „Geros dovanos“ troškimą būti dideliais, o pakeltas straublys rodo veržlumą ir pasirengimą įveikti visas iškilusias kliūtis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.