„Į arabų šalis džiūvėsėlius pradėjome tiekti praėjusių metų vasarą. Mūsų klientai – didžiausi tame regione paniruotų produktų, tokių kaip kepsneliai ir kiti mėsos bei žuvies produktai, gamintojai. Pirmieji užsakymai buvo kiek atsargesni. Tačiau dabar matome užsakymų augimo tendenciją.
Nuo praėjusios vasaros į Jungtinius Arabų Emyratus ir Saudo Arabiją eksportavome daugiau 200 tonų džiūvėsėlių. Šiuo metu fiksuojame ženkliai išaugusį poreikį – klientų iš šių šalių užsakymai jau viršija 100 tonų per mėnesį“, – sako „Kauno grūdų“ Maistinių produktų verslo vadovas Ignas Gucevičius.
Kaip jis atskleidžia, į arabų šalių rinką įžengti svetimos šalies gamintojui yra be galo sunku.
„Beveik metus vyko produktų įvedimo derinimas su klientais. Kruopščiai gilinomės į tos rinkos poreikius, dirbome ties naujų produktų kūrimu, kokybinių parametrų išgryninimu ir užtikrinimu, gamybos technologijų išdirbimu“, – pažymi I.Gucevičius.
Jis išskiria tai, kad arabų šalių kokybės kartelė labai aukšta. „Po kiekvieno produktų pristatymo atliekamas kokybinis vertinimas. Kokybė turi būti garantuojama kaskart, su kiekviena partija“, – sako pašnekovas.
I.Gucevičius atskleidžia, jog šių metų planuose – įžengti į Vengrijos rinką, taip pat jaučiamas poreikis iš Jordanijos, Pakistano, Baltarusijos.
Ieško spalvų ir traškumo
Kauno rajone, Linksmakalnyje, „Kauno grūdai“ turi nuosavą gamyklą, kurioje gamina džiūvėsėlius ir kitas padengimo sistemas.
Šiuo metu įmonės džiūvėsių gamybos pajėgumai siekia 750 t per mėnesį, miltiniai mišinių – tempuros, tešlos mišinių, džiūvėsėlinių mišinių, funkcinių miltinių mišinių (predust, batter, tempura, breader) – pagaminama 70-80 t per mėnesį.
Spalviškumas ir traškumas. Tokias esmines tendencijas džiūvėsėlių ir padengimo sistemų gamyboje išskiria „Kauno grūdų“ Naujų produktų kūrimo tarnybos vadovė Vilija Janušauskienė. „Tokį pirminį poreikį išgirdome, kai pradėjome dirbti su klientų iš arabų šalių produktų kūrimu. Kalbant apie spalvas, šiuo metu gaminame šiai rinkai baltos, geltonos, oranžinės ir lašišinės spalvos džiūvėsėlius.
Tačiau ši tendencija vyrauja ne tik minėtose šalyse, bet ir bendrai visame pasaulyje: siekiama džiūvėsėliais išgauti unikalias šaldytų produktų spalvas“, – aiškino įmonės naujų produktų kūrimo tarnybos vadovė Vilija Janušauskienė.
Eksperimentai nuolat lydi ir traškumo paieškose: išbandomi įvairūs dribsniai, krakmolai ar kitos rinkos naujovės, tiek ir gamybinės linijos galimybės. „Tikslas – kad galutinio produkto džiūvėsių plutelė būtų traški ir maloniai tirptų burnoje“, – pasakoja įmonės atstovė.
Kalbėdama apie vyraujančias skonines tendencijas, V.Janušauskienė atskleidžia, kad jau keletą metų vis labiau įsivyrauja aštrūs skoniai. Kiekviena šalis aštrumą traktuoja skirtingai. Vieni pageidauja „deginančiai“ aštrių, kiti – švelniai.