T.Vėliaus sukonstruoti du katamaranai, varomi saulės energijos, jau plaukioja Dangės upe – kelionės tvariomis transporto priemonėmis patinka klaipėdiečiams ir miesto svečiams.
Septintą kartą Klaipėdoje surengtas konkursas vėl sulaukė didelio dėmesio: premijai gauti miestiečiai pasiūlė 27 pretendentus, iš kurių į finalą pateko penki daugiausiai palaikymo sulaukę jauni žmonės.
Kam atiteks garbingas titulas ir bendrovės „Švyturys – Utenos alus“ įsteigta 4 tūkst. eurų stipendija, lėmė miestiečių ir komisijos balsai. Šįkart sėkmė nusišypsojo T.Vėliui.
Savo pirmąjį elektra varomą katamaraną „Popa Boat“ jis pristatė prieš trejus metus.
„Mintis sukurti būtent tokį laivą šovė spontaniškai. Vaikštinėdavau upės pakrantėmis ir svarstydavau: norėčiau patogiai paplaukioti, bet nėra kaip: vandens dviračiais karštą dieną per karšta, kai lyja – nemalonu, kitoms transporto priemonėms reikia valdymo pažymėjimų. Norėjau viską sujungti į vieną – kad laivas būtų ekologiškas ir patogus“, – pasakojo T.Vėlius.
Nuo idėjos gimimo iki pirmojo laivo nuleidimo į vandenį praėjo daugiau kaip metai.
Tomui nestigo statybininko patirties. Jis turi statybų vadybininko diplomą, keletą metų dirbo statybose Danijoje. Tačiau su laivais iki to laiko jo niekas nesiejo– teko ieškoti specialios informacijos internete, konsultuotis su saugios laivybos ir kitais specialistais.
„Turėjau aiškią viziją, bet nieko panašaus nebuvau daręs. Teko mokytis, kaip iš stiklo pluošto gaminti korpusą, kaip išgauti formas, tvirtinti detales, kad laivas būtų saugus, stabilus, manevringas, nepraleistų vandens“, – kalbėjo klaipėdietis.
4 metrų ilgio ir 2 metrų pločio plastiko laiveliu gali plaukioti keturi žmonės. Lėtaeigis, tačiau manevringas, maždaug dešimties kilometrų per valandą greitį galintis pasiekti laivas valdomas labai paprastai – elektrine vairalazde arba mobiliuoju telefonu.
Katamaranas skirtas pramogoms vidaus vandenyse – upėse ir ežeruose.
„Galima sakyti, kad tai – valtis, uždengta permatomu organinio stiklo stogu, kurios nereikia irkluoti ar vandens dviratis, kurio nereikia minti – norėjau, kad plaukdamas žmogus galėtų visiškai atsipalaiduoti, grožėtis vaizdais“, – aiškino T.Vėlius.
Pirmąjį laivą pastatęs vienas dabar jis dirba su bendraminčių komanda.
T.Vėlius teigė nesitikėjęs tapti „Klaipėdos švyturio ateities“ konkurso nugalėtoju, bet tuo labai džiaugėsi, o gautą stipendiją planuoja panaudoti tolimesnei ekologiškų katamaranų plėtrai.
„Tikiuosi, kad greitai jų pasiūla bus didesnė, o pasiplaukiojimai dar populiaresni ir pigesni. Šitaip stengiuosi prisidėti prie žaliojo miesto vizijos“, – kalbėjo T.Vėlius.
Jis neatmeta minties, kad tokiais katamaranais būtų galima naudotis „CityBee“ paspirtukų principu.
„Visi konkurso dalyviai savo darbais ir talentais jau yra laimėtojai, garsinantys Klaipėdos miestą tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų.
Džiaugiuosi, kad jau septintą kartą vykstantis konkursas sulaukė tokio didelio susidomėjimo ir aktyvumo – tai liudija, kad Klaipėda nenustoja augti ir auginti išskirtines asmenybes – ateities švyturius“, – sakė finalo dalyvius pasveikinęs Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
„Džiaugiamės jau tradicija tapusiu mūsų konkursu ir jo dalyviais. Kaskart pretendentų sąrašą papildo nauji veidai ir dideli jų darbai. Uostamiestyje apstu talentingų, jaunų, veržlių ir ambicingų kūrėjų, jų pasiekimai džiugina ne tik Klaipėdą.
Tikiuosi, kad stipendija paskatins laimėtoją nesustoti pildyti savo svajonių“, – kalbėjo konkurso iniciatorius, įmonės „Švyturys – Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas.
„Klaipėdos švyturio ateities“ stipendiją jau yra gavę Klaipėdos universiteto mokslininkas Žydrūnas Lukošius, laivų inžinierius Lukas Norkevičius, pianistė Adelė Daunoravičiūtė, solistas Steponas Zonys, kino kūrėjas Arūnas Eimulis, menininkė Agnė Kišonaitė, laivų inžinierius Lukas Norkevičius.