Trūksta kapitalo: išeitis jaunam verslui

2020 m. kovo 2 d. 11:44
Jaunam verslui finansinė parama itin svarbi – net ir tuo atveju, kai jis pradedamas ne nuo nulio, o jau įsigijus veikiančią, tačiau stagnuojančią įmonę. Kosmetikos įmonės „Cosmoway“ akcininkė ir rinkodaros vadovė Justė Pinkevičienė nepabijojo iššūkių ir per ketverius metus prikėlė merdėjantį prekės ženklą naujam gyvenimui.
Daugiau nuotraukų (2)
„Įsigijus įmonę, pasikeitė visi jos akcininkai, reikėjo peržiūrėti visą įmonės veiklą, parengti ilgalaikes strategijas, taigi, iš esmės – pradėti įmonės veiklą su ilgalaikiais tikslais iš naujo. Mūsų siekis buvo produktų gamybos paslaugos stiprinimas, prekės ženklo atnaujinimas“, – iššūkius vardija J. Pinkevičienė.
Šiandien įmonė vysto ne tik prekės ženklą „Green Feel‘s“, bet ir tokius privačios etiketės projektus kaip kosmetikos linijos „Nida“, „Rūta“ ir „Vėjas“. Tai daro išties sėkmingai: pernai „Green Feel‘s“ produktų apyvarta augo apie 80 proc., o visos „Cosmoway“ įmonės apyvarta – apie 40 proc. Nepaisant šiandieninės sėkmės, J. Pinkevičienė prisimena, kad vos įsigijus verslą, akcininkams teko suremti pečius, ieškant reikalingo finansavimo sprendimo.
„Tikrai susidūrėme su tuo, jog bankai mažiems verslams paskolų nedalija, nes rezultatų dar negali parodyti, kuriami tik gražūs planai. Taip patenki į užburtą ratą – turi kompetencijų, idėją, strategiją, bet neturi rezultatų. O kaip tuos rezultatus pasiekti neturint finansinės pagalbos?“, – retoriškai klausia ji.
Pasipildė apyvartines lėšas
Situacija, kurioje atsidūrė „Cosmoway“, – gana standartiška ir tipinė jaunam verslui, sako nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) Priemonių valdymo skyriaus projektų vadovė Justina Prakapavičiūtė.
„Verslo pradžioje ar jo plėtros etape tenka investuoti į įrangą, medžiagas, žmogiškuosius išteklius ir kitus dalykus, o pajamos dažniausiai auga lėtai ir investicijos atsiperka tik po kelerių metų. Taigi pagrindinis iššūkis jaunam verslui, kad ir kaip banaliai skamba, dažnai yra kapitalo trūkumas“, – patvirtina specialistė.
Būtent šioje pirminėje stadijoje „Cosmoway“ ir nusprendė pasinaudoti „Invegos“ finansine priemone „Atviras kreditų fondas 2“. 2016 m. pradžioje įmonė pasiskolino 80 tūkst. eurų apyvartinių lėšų verslo vystymui ir automatinės įrangos įsigijimui.
„Ši paskola leido mums tiek stiprinti asmeninį prekės ženklą, tiek pasiūlyti kokybišką privačios etiketės produktų gamybos paslaugą. Taip pat įsigijome ir automatinę pilstymo įrangą, leidusią padidinti darbo našumą“, – teigia J. Pinkevičienė.
Pasak J. Prakapavičiūtės, „Atviro kreditų fondo 2“ paskola yra viena iš populiariausių „Invegos“ priemonių dėl savo lankstumo prisitaikant prie verslo poreikių.
„Ji gali būti naudojama tiek investicijoms, tiek apyvartinio kapitalo trūkumui papildyti. Kaip ir „Cosmoway“ atveju, itin dažnai ja pasinaudojama naujai įrangai pirkti, esamai modernizuoti ar gamybos pajėgumams didinti, pirkti žaliavoms“,– atskleidžia „Invegos“ atstovė.
Pašnekovė primena, kad maksimali suma vienai paskolai siekia 600 tūkst. eurų, kartu su bankų lėšomis gali būti ir daugiau, o maksimali paskolos trukmė teikiant paskolas ir lizingą – 120 mėn. Teikiant finansavimą kredito linijos forma, maksimali trukmė gali būti 36 mėn.
Sėkmės paslaptis – greitis
J. Pinkevičienė akcentuoja, jog verslo pradžioje, kuomet didžiausiu iššūkiu tampa aplinkinių įtikinimas savo idėja, taip pat itin svarbus ir išorės palaikymas. Pasak jos, įmonei sėkmingai augti padėjo ne tik finansinė parama ir ilgalaikių tikslų turėjimas, bet ir greitis.
„Nepabijojome vos po pusantrų metų įsigyti nuosavas patalpas ir investuoti į įrangą. Tuo pačiu metu dalyvavome ir užsienio parodose, ieškodami partnerių, bandėme vystyti privačius prekės ženklo projektus Lietuvos rinkoje ir atnaujinti „Green Feel‘s“ ženklą. Tokios aktyvios plėtros priežastis – siekis stiprinti eksporto rinką. Pirmoji asortimento partija jau iškeliavo į kaimyninę Lenkiją. Kurdami naujas produktų formules, žengiame ir į burnos priežiūros sektorių su praėjusių metų pabaigoje Lietuvos rinkai pristatytomis dantų pastomis“, – vardija J. Pinkevičienė.
Paskola – paprasta ir nebrangi
Įmonė neslepia ambicijų ne tik kalbėdama apie eksportą, bet ir apie įmonės reikšmę visai grožio industrijai.
„Kuriame ne tik produktą – visi įmonėje esame kosmetikos srities gerbėjai, kuriantys lietuviškos grožio industrijos istoriją. O ji – labai emocionali ir jausminga. Jei sutiktumėte užsienio profesionalus, seniai dirbančius šioje rinkoje, suprastumėte, kad turi ją mylėti, jei nori sukurti kažką kokybiško ir išskirtinio. Jei nori žmogų įtikinti, kad grožis gali išgelbėti pasaulį, turi ir pats tuo tikėti. Su tokia nuostata net ir verslo iššūkiai tampa ne tokie sudėtingi“, – teigia viena iš „Cosmoway“ įkūrėjų J. Pinkevičienė.
„Invegos“ specialistė J. Prakapavičiūtė primena, kad verslo iššūkius įveikti padeda ir „Atviro kreditų fondo 2“ paskolos, kuriomis nuo 2016 metų pasinaudojo 566 smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai. Bendra suteiktų paskolų suma siekia 65,4 mln. eurų, o vidutinis paskolos dydis – 115 554 eurai.
„Ši paskola yra puiki alternatyva įprastinei bankų paskolai dėl vienos labai paprastos priežasties – ji yra išties pigi, šiuo metu metinės palūkanos svyruoja apie 3,3 proc. ir teikiama įprasta tvarka, kaip ir kitos paskolos“, – sako „Invegos“ atstovė. Specialistė primena, kad dėl šios paskolos reikia kreiptis į AS „Citadele banka“ Lietuvos filialą arba ir UAB Medicinos banką.
Kosmetikafinansavimas^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.