Šiandien Alytuje veikiančia įmone pasitiki ne tik didžiosios šalies įmones, Lietuvos krepšinio federacija, bet ir Vakarų šalių bei Skandinavijos verslininkai.
Nuo šeimos verslo iki 40 darbuotojų
Reklamos gamybos įmonės „Alt-reklama“ įkūrėjas R. Jurgelevičius puikiai prisimena, kaip, metęs automobilių apsaugos sistemų verslą, nusprendė pradėti gaminti sportinius prizus bei verslo dovanas.
„Daugelį metų organizavau įvairius automobilių sporto renginius, vysčiau automobilių saugos sistemų verslą ir pats asmeniškai susidūriau su problema – supratau, kad beveik niekas neužsiima sportinių prizų gamyba. Jų nuolat trūkdavo, tekdavo ilgai laukti, o noras, kad užsakymas būtų individualizuotas visą procesą dar labiau apsunkindavo. Tokia situacija man ir pasufleravo mintį, kad reikia pačiam pradėti gaminti verslo dovanas, prizus, kitą su reklama susijusią atributiką“, – verslo pradžią ir įmonės „Alt-reklama“ įkūrimą prisimena R. Jurgelevičius.
Dabar idėja užaugo iki 40 darbuotojų turinčios įmonės, užsiimančios įvairių tipų reklamos gamyba, o verslą yra įsitraukusi visa Jurgelevičių šeima – žmona, dukra ir sūnus.
R. Jurgelevičius pabrėžia, kad reklamos versle ypač svarbu tobulėti, žengti koja kojon su naujausiomis tendencijomis, gamybos būdais. O pajutus, kad laikas plėsti verslą ir eiti į priekį, svarbu nebijoti paprašyti pagalbos iš šalies.
„Pagalbos reikėjo tiek įsigyjant naujus įrenginius, tiek erdvesnes patalpas kai nusprendėme plėstis. Į pagalbą atėjo UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) su galimybėmis pasinaudoti verslo skatinimo priemonėmis „Atviras kreditų fondas 2“ ir „Dalinis palūkanų kompensavimas“, finansuojamomis iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų.
Tai buvo laiku ir vietoje ištiesta pagalbos ranka“, – plėtros etapą prisimena „Alt-reklama“ įkūrėjas.
Nebijo naujovių darbe
Jurgelevičius prisimena, kaip verslo pradžioje planuodamas darbų apimtis, galimą rinkos dalį vadovavosi santūriomis prognozėmis ir nesitikėjo tokio didelio produkcijos populiarumo.
„Svarstymų, skaičiavimų, prognozių buvo įvairių. Pradžioje riziką vertinome tikrai santūriai, neturėjom minčių, kad štai imsim ir užkariausim reklamos rinką. Tačiau dabar matau, kad buvome pernelyg atsargūs – per dešimtmetį tapome tais, kurie prizais aprūpina kone visus šalies sportinius renginius. Įmonė jau yra aprėpusi nemažą dalį šalies rinkos, diversifikavome ir paslaugas: užsiimame reklamos gamyba, dizainu, projektavimu ir ne tik sporto apdovanojimais, verslo dovanomis, bet ir įvairiais spaudos darbais“, – augimo istoriją pasakoja įkūrėjas.
Dabar „Alt-reklama“ orientuojasi ir į užsienio rinkas, turi nemažai užsienio klientų Vakarų Europoje ir Skandinavijos šalyse.
Paklaustas apie iššūkius versle įmonės vadovas pripažįsta, kad vienas svarbiausių dalykų – drąsa ir patikima komanda.
„Pagrindiniai iššūkiai versle – susiję su nuolatine kaita, naujovėmis. Nuolat turi stebėti, kas vyksta, kas populiaru, kokia nauja įranga atsiranda, kaip keičiasi užsakymai. Ir turi pirmas tuos naujus sprendimus pasiūlyti klientams. Manau, kad šiuolaikinis verslas iš viso neegzistuotų, jeigu į jį neįtrauktume jaunų žmonių komandos. Tarptautinės parodos, visagalis internetas, ryšiai – viskas duoda savo efektą“, – patarimais dalijasi vyras.
Kitas ne mažiau svarbus dalykas, vedantis į sėkmę, – psichologija.
„Sunku, bet svarbu vyti neigiamas mintis, neįsisukti į mąstymus apie tai, kas gali būti blogiausia. Planuojant būtina kreipti mintis ir veiksmus link sėkmės. O sėkmė ateina, kai veiki, todėl visada sakau, kad kai nežinai atsakymo eik ir daryk, ką gali tuo momentu. Dirbančius ir veikiančius sėkmė ir aplanko“, – įsitikinęs R. Jurgelevičius.