Apie tai, kaip nuo vietinės rinkos juvelyrikos namai „Premiere“ užaugo iki tarptautinio prekės ženklo, kaip pavyko pasiekti juvelyrikos rinkos lyderės pozicijas ir tapti šalies juvelyrikos etalonu, pasakoja įmonės vadovas V. Jonutis.
„Premiere“ skaičiuoja 31-uosius gyvavimo metus, per kuriuos spėjo pritraukti dešimtis tūkstančių klientų ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje. Papasakokite, kaip atsidūrėte juvelyrikos dirbinių versle?
Karjeroje dažniausiai ne mes pasirenkame tam tikrą sritį, o sritis pasirenka mus. Būtent taip nutiko ir man. Juvelyrika susižavėjau nuo vaikystėje patirtų įspūdžių, apsilankius vienoje juvelyrinėje parduotuvėje. Vėliau gyvenimas mane suvedė su vadinamuoju liaudies meistru, kurio pavardės šiandien jau nepamenu, bet būtent jis mane išmokė juvelyrikos amato.
Po to, kai tik šalyje buvo paskelbtas įstatymas, leidžiantis privačiai verstis tauriaisiais metalais, pateikiau prašymą registruoti įmonę. Greitai supratau, kad pardavinėti tik iš kitur atsivežtus gaminius – per pigu, todėl pradėjau kurti pats. Gerėjant šalies ekonominei situacijai, nusprendėme, kad reikia pradėti ir produktų pardavimą parduotuvėse.
Kas jums padėjo taip ilgai išsilaikyti juvelyrikos rinkoje?
Per visą savo karjerą perėjau įvairius – sunkesnius ir lengvesnius etapus, bet nė karto nenukrypau nuo savo tikslo. Didžiausia nuodėmė man būtų dirbti nemylimą darbą. Niekada nesivaikėme pelno, gyvename kūrybos procese, turime savo braižą ir stilistiką, o klientai tai atpažįsta. Kartu su kitais kompanijos juvelyrais esame įvaldę seną, visame pasaulyje žinomą, tačiau dėl sudėtingumo šiais laikais retai naudojamą, darbo su aukso emaliu techniką, kurią perėmėme iš legendinės „Faberge“ juvelyrikos, į kurią stengiausi orientuotis.
Pusė dabartinių juvelyrų įmonėje dirba nuo pat verslo įkūrimo pradžios. Užaugome ir tapome žinomais, patikimais, pažangiais ir unikalia stilistika išsiskiriančiais juvelyrikos gamintojais bei pardavėjais. Praėjus 30 metų šiandien esame susitelkę į individualius užsakymus ir kuriame aukštos kokybės juvelyrikos dirbinius vidutines arba aukštas pajamas turintiems klientams. Manau, kad būtent tai mums ir padeda išlaikyti rinkos lyderės pozicijas.
Taip pat prisidedame ir prie įvairių įdomių projektų. Kadangi esame šalies krepšinio mylėtojai, krepšinio čempionatų laimėtojams ir dalyviams 12 metų gaminome žiedus Lietuvos krepšinio lygai, taip pat esame gaminę sąsagas „Žalgirio“ krepšinio komandai. „Premiere“ yra sukūrę regalijas – deimantais inkrustavo šv. Gralio taurę, indą švęstam vandeniui, auksinį Velykų kiaušinį, kuris pelnė laurus tarptautinėse parodose Miunchene ir „Amber trip“.
Palyginkite, kaip pasikeitė juvelyrikos tendencijos per tiek metų ir kaip keičiasi jūsų klientų poreikiai šiandien? Kaip pavyksta juos pateisinti?
Juvelyrikos rinka Lietuvoje gana „braškanti“ ir įsitempusi, nes Lietuvos prabavimo rūmuose yra užregistruota maždaug 2000 juvelyrų, tai kaip klientams nepasimesti tokioje plačioje pasiūloje ir atsirinkti tą tikrąjį juvelyrą?
Šiandieniniai klientai yra ganėtinai išprusę ir geba patys įvertinti dirbinių kokybę. Su naujausiomis juvelyrikos tendencijomis vis daugiau klientų susipažįsta keliaudami, naršydami internete. Pasiūla milžiniška, todėl ir juvelyrai turi atitikti klientų, ieškančių aukštos kokybės dirbinių ir nesunkiai atskiriančių profesionalius darbus nuo suklastotų dirbinių, poreikius.
Jeigu prieš 30 metų neturėjome jokių technologinių galimybių, tai šiandien technologijos leidžia dirbti sparčiau ir kurti kokybiškesnį produktą. Šiandieniniai juvelyrai turi būti kaip alchemikai, kurie supranta ne tik dizaino preciziškumą, geba surasti originalius sprendimus, bet ir puikiai įsisavina technologijas, palengvinančias jų darbą.
Tikrai nemažai investuojame ne tik į technologijas, bet ir į darbuotojų kvalifikacijos kėlimą, įvairius mokymus ir seminarus. Technologinę gamybinę įrangą atnaujinome pasinaudoję UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) priemonėmis „Dalinis palūkanų kompensavimas“ ir „Portfelinės garantijos paskoloms“, finansuojamoms iš Europos regioninės plėtros fondo. Atsinaujinome įrangą, technologijas, dizaino programas, kurios leidžia spartinti darbą, pagerinti darbo kokybę. Taip pat šių investicijų dėka turime galimybę dar neturėdami daikto pademonstruoti klientams identišką gaminio dizainą ekrane ir leisti pamatyti, kaip jis atrodys pagamintas. Girdime atsiliepimų iš kitų juvelyrikos meistrų, kad pas juos klientai ateina su prašymais sukurti juvelyrinius dirbinius pagal „Premiere“ gaminių pavyzdžius. Jaučiame, kad mūsų įdirbį klientai tikrai įvertina.