Prisitaikyti prie kintančios rinkos padėjo ilgametės kompetencijos

2020 m. sausio 8 d. 14:53
Be įmonės „Scenos techninis servisas“ (STS), ko gero, neįvyktų nei vienas stambus festivalis, visuomeninis ar kultūrinis renginys Lietuvoje, nes daugiau tokį platų spektrą renginių techninio aptarnavimo paslaugų siūlančių įmonių rinkoje tiesiog nėra. Įmonės vadovas Laurynas Paškevičius sako, kad tai lemia ilgametė – daugiau nei per 30 veiklos metų sukaupta patirtis ir kryptingas ilgalaikių tikslų siekimas.
Daugiau nuotraukų (4)
Garso įrašų studijas, renginių įgarsinimą, renginių, švenčių organizavimą salių, patalpų nuomą siūlančios įmonės vadovas pasakoja apie tai, kaip perėmęs verslą iš tėčio ėmėsi jį reformuoti ir keisti nusistovėjusius organizacijos darbo principus, išnaudojant turimas kompetencijas prisitaikė prie kintančių rinkos poreikių ir išaugino verslo apimtis kelis kartus.
„STS“ veikia jau daugiau nei 30 metų. Nuo ko pradėjote savo verslą?
Įmonės STS užuomazgos prasidėjo nuo laisvalaikio organizavimo susivienijimo „Centras“, organizavusio „Roko maršus“, tarptautinį festivalį „Vilnius Jazz“, įsteigė radijo stotį „Radiocentras“, aktyviai dalyvavo Sąjūdžio veikloje. Vėliau, 1991-aisiais, susivienijimas reorganizuotas į devynias atskiras įmones pagal veiklos sritis ir viena iš jų – „Scenos techninis servisas“. Kaip diktuoja mūsų įmonės pavadinimas – užsiimame renginių techniniu aptarnavimu. Nuo pat pradžių daug dėmesio skyrėme inžinerijai ir daug dalykų konstravome bei gaminome patys.
Tuo metu vakarietiška įranga buvo neįperkama, o sovietinės – tiesiog nebuvo. Todėl, pasitelkus vietinius universitetus, buvo sukurti ir pagaminti labai sudėtingi gaminiai: šviesų ir įgarsinimo pultai, surenkamos modulinės scenos.
Kai perėmiau verslą iš tėčio, ilgainiui išplėtėme veiklą – pradėjome užsiimti apšvietimo ir įgarsinimo įrangos prekyba. Per paskutinius 10 metų pradėjome užsiimti ir kultūrinių, visuomeninių objektų techniniu įrengimu, dalyvaujame tarptautiniuose konkursuose, o renginių aptarnavimo veikla išsiplėtė į kitas rinkas: Latviją, Estiją, Rusiją, Ispaniją, Suomiją, Gruziją ir kitas šalis. Tam įtakos turėjo mūsų komandos profesionalumas, vakarietiškas požiūris, įgūdžių ir įrankių išmanymas.
Atsivėrus sienoms, galimybei keliauti – tapome labai konkurencingi užsienyje. Susidūrėme tik su vienu iššūkiu – senosios Europos Sąjungos šalys nebuvo linkusios greitai įsileisti nežinomų įmonių, reikia turėti kantrybės ir per ilgą laiką užsitarnauti pasitikėjimą. Tik jį užsitarnavus atsiveria naujos verslo galimybės. Šiandien mūsų klientai: renginių, festivalių organizatoriai, teatrai, koncertinės salės, ir kiti visuomeninės paskirties objektai: Nacionalinis dramos teatras, Operos ir baleto teatras, MO muziejus, Siemens arena, Švyturio arena. Taip pat dirbome su tokiais festivaliais kaip „Granatos Live“ ar tokio mastelio renginiais kaip „Zero Live Show“.
Kokiais įgyvendintais projektais labiausiai didžiuojatės?
Jau daugiau nei 20 metų įrenginėjame įvairaus dydžio visuomenines ir kultūrines erdves. Vienas iš paskutinių įdomiausių projektų buvo apšvietimo sistemos įrengimas Vilniaus Filharmonijos didžiojoje salėje. Įrengėme naują, unikalią ir specialiai tai erdvei pritaikytą apšvietimo sistemą su labai aukštais šviesos efektyvumo ir sistemos lankstumo parametrais. Tuo pačiu ji turėjo būti ir itin tyli, atitikti paveldosaugos keliamus reikalavimus. Šis projektas unikalus tuo, kad visa apšvietimo sistema sukurta būtent šiai salei ir kitos tokios sistemos Lietuvoje daugiau nėra.
Taip pat neseniai prisidėjome prie Joniškio kultūros centro modernizacijos projekto. Suprojektavome ir įgyvendinome koncertinės salės apšvietimo, įgarsinimo, vaizdo, scenos draperijos ir scenos mechanizacijos sistemas bei elektros instaliaciją. Taip pat esame dirbę su Naujosios Vilnios kultūros centro sale, Filharmonijos sale ir keleto kitų Lietuvos regionų salių ir scenų rekonstrukcijomis, įrengimu.
Rinkoje veikiant ne vienerius metus, labai svarbu nuolat prisitaikyti prie kintančių rinkos poreikių. Kokių investicijų reikėjo auginant ir plėtojant verslą?
Esame išbandę kone visus finansavimo įrankius, dirbame ne su vienu didžiuoju banku Lietuvoje ir užsienyje. Yra buvę situacijų, kai skolinimosi limitai – pasiekti, o poreikis skolintis, pasitvirtinus naujus projektus, vis dar aktualus. UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) paslaugos šiuo atžvilgiu mums padėjo gauti reikiamą finansavimo paketą ir pajudėti iš sąstingio. Skolinomės iš banko lengvatinę paskolą iš Atviro kreditų fondo 2, INVEGA dar ir už ją garantavo. Taigi susimažinome užstatą ir įsigijome prancūzų gamintojo „L-Acoustics“ garso įrangą bei olandų „Prolyte group“ sceną.
Ko palinkėtumėte būsimiems verslininkams?
Visų pirma, drąsos. Pamenu, kad perėmus įmonę iš tėčio, reikėjo radikalių pokyčių. Tai apėmė ne tik paslaugų-produktų krepšelio pokyčius, bet, svarbiausia, įsisenėjusios vidinės įmonės kultūros, darbuotojų požiūrio kaitą.
Žinoma, šitai kur kas sunkiau nei laimėti konkursą ar įrengti kokią nors teatro salę. Neturint daug patirties, stengiantis viską pasverti racionaliai – sunku rasti ryžto daryti strateginius žingsnius. Bet būtent tokia ir yra vadovo rolė – drąsiai vesti komandą ta linkme, kuria labiausiai tiki, pasitikėti savo nuojauta daugiau nei rodo Excel paskutinė eilutė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.