Alytiškis neapleido ir savo pomėgio – riedlenčių sportas paskatino imtis elektrinių riedlenčių nuomos. Verslininkas pirmasis Alytaus mieste pradėjo teikti nuomos paslaugas tokio tipo pramogoms. Nupirktos riedlentės ir joms išleisti pinigai atsipirko jau pirmojo sezono metu.
Alytaus kolegijoje studijavęs vaikinas mainų programos pagalba išvyko atlikti grafikos dizaino praktiką Airijos reklamos agentūroje. Grįžęs į Lietuvą Lukas nusprendė apsigyventi Kaune, mat ten, jo nuomone, daugiau perspektyvų ir galimybių įsidarbinti.
Prabėgus vieneriems metams vaikinas suprato, kad jo darbo pobūdis labai patogus, nes nebūtina turėti konkrečios darbo vietos, o gyvenimas Kaune reikalavo ir daugiau lėšų, tad Lukas nusprendė grįžti į Alytų.
Anksčiau Lukas darbavosi kitose reklamos kūrimo agentūrose Alytuje, tačiau gavęs subsidiją jaunam verslui, padedančią įsikurti ir įsigyti dalį įrangos, jis įkūrė nuosavą verslą. Pasak Luko, Alytus labai geroje geografinėje zonoje. Daugiausiai užsakymų jis gauna iš Vilniaus ir Kauno, o iki jų nuvykti labai paprasta.
„Alytus man patinka ne tik iš verslo pusės: svarbus ir jo dydis bei gyvenimo tempas. Man norisi gyventi savu tempu, o Alytus turi tokį tempą, kuris žymiai lėtesnis nei Vilniaus ar Kauno. Jeigu reikia su kažkuo susitikti – tai padaryti galiu per kelias minutes, man nereikia planuoti iš anksto“, – džiaugėsi verslininkas.
Ketina plėstis
Lukas stengiasi, kad jo darbo diena prasidėtų nuo 8-9 val. ryto, o truktų iki 18-19 val. vakaro. Kartais tenka padirbėti papildomai ar dirbti savaitgaliais, jei per savaitę prisikaupė neatliktų darbų. Tačiau vaikinas neslėpė, kad šiame darbe svarbus ir metų laikas – neretai tenka dirbti labai daug, o kartais galima ir atsipūsti.
„Šiame versle labai stiprus sezoniškumas. Nuo pavasario vidurio iki vasaros pabaigos dirbu prie reklamos, filmavimų ir fotografavimų, rudenį – prie internetinių svetainių kūrimo, o nuo žiemos iki pavasario viskas nurimsta, daug darbo nebūna“, – teigė Lukas.
Luko ambicijos didelės, mat per artimiausius 5-7 metus jis norėtų dirbti su didelėmis įmonėmis bei turėti rimtų užsakymų, nes šiandien daug tokių dar neturi, tačiau stipriai dėl to stengiasi.
„Dažniausiai paslaugas užsisako smulkaus ir vidutinio dydžio įmonės ar verslai. Teikiu paslaugas ir keletui didelių įmonių. Verslo pobūdis labai įvairus, yra tekę kurti reklamas paslaugų sektoriui – veterinarijos, gydomosioms įstaigoms, taip pat elektroninėms parduotuvėms, pardavinėjančioms interjero daiktus, grožio prekes. Tačiau mano įmonė nėra didelė, tai kontaktą lengviau užmegzti su mažesnėmis įmonėmis“, – sakė Lukas.
Panašu, kad Luko svajonėms lemta išsipildyti. Jo teigimu, per porą veiklos metų klientų padaugėjo dvigubai. Lukas pasakojo, kad jam padeda geri santykiai su klientais – jie sugrįžta ir neretai Luką rekomenduoja kitiems verslininkams.
„Man patinka, kad mano paslauga neišsemiama ir ji nuolat reikalauja atsinaujinimo. Nors sukūrei produktą ir jis puikiai veikia, turi jį nuolat atnaujinti – reikalingas pastovus srauto pildymas nauja informacija. Stengiuosi turėti ištikimus klientus, kad galėtume bendradarbiauti – taip man daug paprasčiau organizuoti darbus“, – teigė jaunasis verslininkas.
Lukas pasakojo, kad nuo sutarties pasirašymo iki svetainės paleidimo vidutiniškai praeina mėnuo ar du. Vienu metu dažniausiai jis atlieka keturis projektus, nes šis darbas daromas dalimis, jam talkina dar trys žmonės.
Dirba su kitais
Kol kas Lukas patalpomis dalijasi su kitais verslininkais, o tai, jo nuomone, padeda sėkmingai vystyti savo veiklą. Taip jis užmezga labai daug kontaktų su vietiniais verslininkais, tie verslininkai supažindina su savo draugais, su kuriais gali bendrauti – tinklas nuolat plečiasi. Taip pat Lukas pasakojo, kad turi ir konkurencinių pranašumų.
„Užsieniečiai pripratę prie reklamos, jiems reikalingi aukšti standartai, o Lietuvoje kai kuriems klientams padaręs labai gražų dizainą neįtiksi, nes jie mato viską daug paprasčiau, senoviškiau. Taip nenutinka dažnai, tačiau tikrai tekę susidurti su tokiais atvejais.
Dažniausiai konkurentai dirba su senomis grafikos dizaino programomis, dauguma ilgai gyvuojančių, patyrusių įmonių nesugeba ar neturi lėšų įsidiegti naujų programų. Būnant užsienyje man teko išmokti dirbti su naujomis programomis, kai tuo tarpu mokantis Lietuvoje dirbau su senomis“, – teigė Lukas.
Dažnai jaunam verslininkui sėkmingai sukurti verslą trukdo patirties stygius, tad Luko nuomone, svarbiausia nebijoti kreiptis į patyrusius ir nebijoti paprašyti pagalbos, nes tik tokiu būdu galima kažko išmokti ir sėkmingai startuoti.
„Dauguma gali sakyti, kad reikia daug pinigų, bet domėjimasis naujomis tendencijomis labai padeda. Mes turime išmanųjį telefoną – galingą prietaisą, su kuriuo galim padaryti daug daugiau, negu atrodo. Vien jo pagalba galima atrasti daug informacijos, kurią suradus galima pradėti kažką kurti.
Nereikia iš karto tikėtis konkretaus finansinio rezultato. Tai pirmiausia turi teikti malonumą ir užkurti azarto ugnelę, kuriai padedant greitai pradėsi jausti, kad turi daugiau galimybių, nei galvojai. Dar svarbu nebijoti domėtis ir klausti, o jauni verslininkai turi labai daug baimių“, – sėkmės paslaptimi dalijosi verslininkas.