Intymią prekę moterims sukūrusi šeima šturmuoja pasaulinius prekybos tinklus

2019 m. liepos 13 d. 20:25
Akvilė Bružinskaitė
Meilė Lietuvai paskatino sugrįžti, o siekis pagerinti kiekvienos moters gyvenimą – sukurti ekologiškas higienos priemones bei užsiimti kūrybine veikla.
Daugiau nuotraukų (10)
Verslą plėtoti penkiolikoje Europos Sąjungos šalių ir plėstis į Jungtines Amerikos Valstijas Vilmantė Markevičienė, dešimtį metų gyvuojančio „Gentle Day“ prekinio ženklo įkūrėja ir dizainerė, ryžosi kartu su savo vyru.
Kai vaikai dar buvo maži, o Lietuvą kamuojanti Rusijos krizė ir laimėta žalioji korta 2002 metais atvėrė kelius į Čikagą, Vilmantė neturėjo planų kurti verslą. Lietuvoje tuo metu dirbusi farmacijos srityje verslininkė nutraukė veiklą gimtojoje šalyje ir su šeima patraukė į užsienį. Sėkmingai už Atlanto įsikūrusiai šeimai naujos verslo galimybės dar net nekirbėjo galvoje.
Po penkerių metų gyvenimo užsienyje šeima nusprendė grįžti į Lietuvą. Atsigaunanti šalies ekonomika ir gražėjantis Vilnius bei draugų sėkmės istorijos paskatino dar kartą susikrauti lagaminus. Prieš grįždama į Lietuvą moteris baigė interjero dizaino studijas ir turimas žinias verslo administravimo srityje papildė kūrybinėmis idėjomis.
„Apie trisdešimtuosius gyvenimo metus nusprendžiau, kad noriu save realizuoti, nes verslas man tada buvo neįdomus. Paradoksalu, nes šiandien aš versle, tačiau jis labiau kūrybiškas – jis nėra vien skaičiai ir kažkas labai nuobodaus, vyrauja nuolatinė kūryba“, – pasakojo Vilmantė.
Į Lietuvą grįžusi moteris dvejus metus dirbo interjero dizaino srityje ir, kaip teigė pati, tuomet Lietuvoje šiai veiklai buvo puiki terpė. Kylantys nauji pastatai ir besikeičiantis Vilnius jai suteikė galimybių užsidirbti. Tačiau po dvejų metų Lietuvą vėl užklupo krizė – Vilmantės veikla pradėjo strigti. Tuomet gimė nauja verslo idėja – dabar jau puikiai realizuotas prekės ženklas „Gentle Day“.
 
Tuomet Vilmantės gyvenime įvyko pokyčių – iš interjero dizaino teko persiorentuoti į grafikos dizainą bei išjudinti savo verslumą. Moteris pasakojo kentėjusi nuo skausmingų mėnesinių, o surasti tinkamų higienos priemonių jai buvo itin sunku, tad teko sukurti savo.
„Aš pati sau atradau tą produktą ir supratau, kad jis privalo būti parduotuvių lentynoje ir kitoms moterims“, – pasakojo ji.
Lietuvai pristatė naujovę
Įklotai su anijonų juostele atkeliavo iš Azijos, kur jų bumas prasidėjo apie 2003 metus, o Lietuvoje dar buvo nežinomi, ekologiškus produktus tuo metu pardavinėjo tik vienas gamintojas, ekologinė niša buvo dar visai nauja. Vilmantei ir jos vyrui Egidijui Markevičiui pavyko surasti produkto išradėją ir dabar jų anijono juostelė, esanti produktuose, netgi turi išradimo patentą. Nuo 2014 iki 2018 metų „Gentle Day“ yra geriausiai parduodami įklotai vaistinėse – tai populiariausias prekinis ženklas.
„Anijonas yra gaunamas iš mineralo turmalino, kuris pritraukia nešvarumus ir juos neutralizuoja. Šiandien daug gaminių, pavyzdžiui, apatinis trikotažas, yra gaminami su įvairiais apsaugančiais priedais. Anijonas taip pat padeda išvengti blogo kvapo ir nemalonių, su infekcijomis susijusių, dalykų, nes naikina bakterijas ir apsaugo odą nuo sudirgimo“, – sakė Vilmantė.
„Gentle Day“ produkcija pasižymi apdovanojimų gausa. Ji yra gaminama iš ekologiškų medžiagų, kiekvienais metais siunčiama į Ispaniją, kurioje tikrinami ekologiniai reikalavimai, sertifikuojami produktai. Nė vienas jų produktas netestuojamas su gyvūnais, jis yra bekvapis. Taip pat šie įklotai sugeria gerokai daugiau, nei įprastiniai.
„Juos galima keisti rečiau. Vėlgi, priklauso nuo menstruacijų gausos. Tačiau iš asmeninės patirties galiu pasakyti, kad turint gausias mėnesines ir naudojant įprastas priemones, į dieną pakeisdavau penkis įklotus, kai atsirado mūsų įklotai – naktinių užtenka dviejų-trijų per dieną. Todėl, kad jie geriau sugeria, anijonų juostelė naikina blogą kvapą ir pats įklotas – kvėpuojantis“, – pastebėjo Vilmantė.
Verslo pradžia nebuvo lengva
„Dirbome dviese pusę metų. Kai perėjome į kitą lygį ir papuolėme į didesnį vaistinių tinklą, pamatėme, kad dviese nespėjame, pasisamdėme vieną merginą. Šiandien turime aštuonis žmones. Žinoma, mes patys darome labai daug darbų: pati darau reklamas, pakuotes, kuriu produktus, neturime dizainerių, marketingo agentūros“, – apie verslo plėtrą pasakojo „Gentle Day“ prekinio ženklo įkūrėja ir dizainerė.
 
„Tam, kad užsipirkti produktų konteinerį, investicijų reikėjo nemažai. Norint turėti savo prekės ženklą reikia įsigyti tam tikrus produkto kiekius. Verslininkams, pradedantiems dirbti su jau esamu prekės ženklu, kur kas paprasčiau“, – pasakojo Vilmantė.
Pirmasis produktų konteineris tada turėjo šimtą tūkstančių pakelių paketų, o parduoti jų nebuvo kur. Iš pradžių verslininkai tikėjosi, kad prekiaus ekologiškose parduotuvėse, tačiau netenkinantys pardavimo kiekiai paskatino belstis į vaistinių ir didžiųjų prekybos centrų duris. Lietuvoje verslas atsipirko per dvejus metus.
O verslas, trejus metus plečiamas gerai jiems pažįstamoje Amerikos rinkoje, verslininkams kol kas dar neatsipirko, nes ten didelių bėdų kelia marketingas, konkurentai ir konservatyvus, kitiems prekiniams ženklams ištikimų, vartotojų požiūris.
Kuriant produkciją verslininkams teko susidurti ir su netikėtumais. Siekiant aukštų kokybės standartų jiedu norėjo atsisakyti kiek įmanoma daugiau cheminių medžiagų produkto sudėtyje, o pirmą higieninių servetėlių partiją teko išmesti. Tačiau geri santykiai su fabriku leido ištaisyti šią klaidą ir pagaminti naujus produktus, tad po šio karto tokių bėdų daugiau nebuvo.
Dabar per metus šeima parduoda šešis konteinerius įklotų. „Skaičiuojame ir manome, kad Lietuvoje mes užimame apie 7-10 proc. rinkos. Mūsų tikslas buvo 2 proc., o po to – 5 proc. Kai pasiekėme 5 proc., buvome laimingi, tačiau matome, kad mes vis dar augame. Moterys atsirenka, turime daug ištikimų klienčių, jos mums kepa sausainius su mūsų logotipu. Kiekvieną skundą, pagyrimus priimame labai asmeniškai“, – džiaugėsi verslininkė.
„Kai pristatėme rinkai produktus, jie buvo brangesni dvigubai. Per visus dešimt metų mūsų produktai nepabrango nė centu, kai tuo tarpu visi kiti brango. Tai dabar mes matome, kad mūsų produktai šiek tiek brangesni, tačiau labai nežymiai“, – komentavo Vilmantė.
„Į Amerikos rinką mes nuėjome su kitu prekiniu ženklu – „Genial Day“, nes „Gentle Day“ toje rinkoje registruoti nepavyko. Produktai tie patys, tačiau jų pakuotė ir logotipas šiek tiek kitoks. Buvo papildomų išlaidų, nes reikėjo registruoti naują prekės ženklą, užsakyti produkciją. Amerikos rinka yra labai sunki, be milijono ten geriau neiti, o mes einame be milijono ir labai mažais žingsniais“, – pasakojo Vilmantė.
Birželio mėnesį Amerikoje produkcija atsidūrė „Bed Bath & Beyond“ prekybos tinklo lentynose.
Kiniška prekė gali būti itin kokybiška
Vilmantė pabrėžė, kad nors gajus mitas, jog kiniška prekė neatitinka aukštos kokybės standartų, jų produktai, kuriuos gauna iš Kinijos, pasižymi aukšta kokybe, o kokybės išlaikymas visada buvo pagrindinis konkurencinis pranašumas, nes siekiant išlikti konkurentų „ryklių akvariume“ reikėjo išlaikyti aukščiausią kokybę, kurią vertina ir jų klientai.
„Ieškodami fabrikų, atsižvelgėme į tai, kad jie patys turi prekiauti savo prekėmis didžiuosiuose prekybos centruose. Kinijos prekybos centrai nepriima prastų produktų, ten reikia išsikovoti savo vardą, atitikti krūvą reikalavimų. Kitas labai svarbus aspektas – ISO 9001 kokybės standartas, kuris pripažįstamas visame pasaulyje. Dar atsižvelgėme ir į ISO 14001 gamtos apsaugos standartą, kuris prižiūri, kiek sunaudojama elektros bei žaliavų. O svarbiausia, privalu nuvažiuoti ir tikrinti, kaip vyksta darbas fabrikuose“, – teigė Vilmantė.
Siūlo ne tik įklotų
„Gentle Day“ dar gali pasiūlyti menstruacinių taurelių, tamponų, kūno prausiklių. Taip pat Vilmantė sukūrė Lietuvoje siuvamą trikotažą, gaminamą iš ekologinės medvilnės su elastanu. Kelnaitės pasižymi neįprastu bruožu – turi dvigubą klynelį, kuris skirtas paslėpti įkloto sparnelius.
„Šias kelnaites aš sukūriau kurdama paauglių liniją, nes persirenginėjant mergaitėms nejauku, kai matosi įklotas“, – pasakojo Vilmantė.
Verslininkai taip pat yra socialiai atsakingi, vykdo projektą „Rūpestinga rožinė karta“, kurio metu užsiima švietėjiška veikla ir pasakoja mergaitėms apie menstruacijas ir jų ciklą, mokykloms siunčia nemokamai įklotus su reikiama informacija, kad mergaitės, atsiradus reikiamybei, galėtų kreiptis į sveikatos priežiūros specialistą ir gautų „Gentle Day“ higienos priemonių.
„Aš dar turiu labai didelę svajonę, galbūt šią vasarą man pavyks parašyti knygelę paaugliams apie brendimą. Norime įsitraukti į labdaringą veiklą. Dabar pradėjome dirbti su „Krizinio nėštumo centru“, vežame įklotus, dirbame su „Mamų unija“. Dar galvoju, kaip sumažinti šiukšlių kiekį, liekantį nuo pakuočių“, – ateities ambicijomis dalinosi moteris.
 
Sėkmės receptas
„Reikia surasti savo produktuose arkliuką ir daryti labai gerai, galbūt ne visada gaunasi, bet noras būti pačiu geriausiu yra labai svarbus. Mums nereikia pilnų kišenių pinigų. Tiesiog turi sukurti kažką geresnio moterims, remti organizacijas, turi galvoti, kuo gali padėti. Ne parduok, o padėk“, – savo sėkmės receptu dalinosi Vilmantė.
„Mūsų verslo vizija – šviesti moteris, kad jos gyventų sveikiau. Reikia turėti viziją, kad ji tave vežtų, aukštesnį tikslą“, – Vilmantei antrino jos vyras Egidijus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.