Kaunas neprisiviliojo
Tomas ir Jurgita Alijošiai daro tai, apie ką prieš porą metų dar tik svajojo – prekiauja neįprasta patalyne, kurios gamyba patys ir rūpinasi. Ir darbuojasi ne kur kitur, bet gimtojoje Tauragėje.
„Tai buvo nepaprasta namų trauka. Baigę studijas norėjome grįžti į Tauragę, o ir priežasčių tam buvo ne viena“, – patikino šiame mieste kartu su vyru 37 metų Tomu savo verslą kurianti 36 metų Jurgita Alijošienė.
Vytauto Didžiojo universitete ji yra įgijusi psichologės specialybę, o šiuo metu ten pat studijuoja ir meno kuratorystę. Tuo tarpu T.Alijošius Kauno technologijos universiteto yra įgijęs vadybos bakalauro diplomą.
„Nelikome Kaune dar ir dėl to, kad turėjome galimybę dirbti Tomo tėvams priklausančiame versle – jie Tauragėje turi „Senukų“ frančizę. Veiklos mums buvo daug ir įdomios. Patirtis kaupėsi, ir mes vis labiau norėjome savo verslo. Juolab kad imtis savarankiškos veiklos skatino ir namiškiai“, – užsiminė moteris.
Tai, ko ėmėsi Jurgita su Tomu, jiems buvo nemenkas iššūkis. Maždaug prieš metus sukūrę prekės ženklą „Bedroommood“ jie paleido į rinką gaminius, kurių pasiūla ir taip yra didelė, konkurencija – taip pat. Jie ėmė siūti ir prekiauti skandinaviško stiliaus patalynės užvalkalais.
Tai – ne išradimas, tai – sumanymas.
„Turime savo koncepciją ir viziją. Todėl tikimės, kad tai, ką darome, taps rimtu, žinomu prekės ženklu“, – patikino J.Alijošienė. Požymių tam jau yra – siuntos su miegui skirtais gaminiais keliauja į Taliną, Rygą, Londoną, Vieną.
Be to, jiedu jau sugeba išlaikyti penkių žmonių komandą. Tiesa, ne visi jos nariai dirba nuolat: kūrybiniai darbuotojai prireikus talkina Vilniuje, siuvėjai – Kaune.
Praeities spalvos
Šilta, flanelinė, ryški, dryžuota, oranžinė. Štai taip J.Alijošienė apibūdino savo vaikystės patalynę.
„Ji man labai patiko. Laukdavau, kol mama ja užvilks antklodę, – nusišypsojo moteris. – Prisimenu ir spintoje gulintį didžiulį rietimą baltos, žaliai taškuotos medvilnės. Vėliau vietinė siuvėja iš jos prisiuvo visai šeimai užvalkalų. Atrodė, kad jie nesudėvimi. Visi taškuotąja patalyne užsiklodavome – seneliai, tėvai ir mes, vaikai“.
Vis dėlto jaukios praeities spalvos netapo dabartimi. Tai, ką gamina ir kuo prekiauja Jurgita su Tomu, yra minimalistinio dizaino, viensplaviai iš egiptietiškos medvilnės siūti patalynės komplektai.
Silpnybė – interjero puošyba
Atrodytų, paprasta: turgavietėse galima išsirinkti įvairiam skoniui tinkančių antklodžių, pagalvių užvalkalų. Yra jų net su trimačiais gėlių paveikslais. Tačiau visada atsiranda žmonių, kuriems tolios pasiūlos nepakanka – kurie turi savitą skonį. Būtent jiems reveransus ir ima daryti verslininkai.
„Dirbdami Tomo tėvų versle greta turėjome ir kitokių, kūrybinių darbų, pavyzdžiui, „Senukų“ prekybos centre pagal frančizės sutartį veikė ir „Berry“ baldų salonas. Tai buvo dalis mūsų veiklos – bendradarbiavome su aksesuarų namams tiekėjais, ieškojome naujų pardavėjų ir kartu galėjome prisiliesti prie interjero puošybai skirtų daiktų – suprasti, kas patinka žmonėms, ko jie ieško ko – ko neranda.
Namų dekoracijos yra silpnybė – mano veiklos sritis. Todėl ieškodami ypatingų aksesuarų pradėjome lankytis ir tarptautinėse namų tekstilės ir interjero parodose Vokietijoje“, – pasakojo J.Alijošienė.
Tokios parodos stulbina savo grožiu ir „apsuka galvas“. Taip nutiko ir tauragiškiams, kai jie, pirmą kartą pavasarį patekę į „Frankfurter Messe“ parodų centrą, atsidūrė „Kalėdų mugėje“ – būsimam sezonui skirtos namų tekstilės bei interjero puošybos prekių pristatyme.
„Negalėjau atsitokėti, kiek daug į ją buvo atvykę ką nors kuriančių žmonių. Prilipo mintis, kad ir mums reikia imtis kokios nors gamybos, bet pirmiausia – užsakyti, atsisiųsti, parduoti įdomių, namams dekoruoti skirtų daiktų“, – pasakojo J.Alijošienė.
Vėliau į jų akiratį pakliuvo ir sausį Frankfurte vykstanti namų tekstilės paroda „Heimtextil“. Ją kasmet lankantys tauragiškiai tikisi kada nors nuvežti ir savo „Bedroommood“ gaminius.
Idėją pavertė daiktais
Prieš porą metų, grįždami iš „Heimtextil“ parodos, kurioje apčiupinėjo rietimus egiptietiškos medvilnės, jiedu su Tomu prašneko, ar tik nesiėmus patiems ko nors siūti.
„Svarstėme, kad būtų smagu sukurti tokią patalynę, kokia patiems yra priimtiniausia – vienspalvę.
Namuose visada jos turėjome kitokios, neįprastos.
Buvo ir viena svarbi detalė, turėjusi mūsų apsisprendimui įtakos. Tai iš aukštos kokybės satino pasiūta prancūziška patalynė, kurią dovanų gavome per vestuves. Ją labai saugojau, užvilkdavau tik per šventes“, – pasakojo J.Alijošienė.
Tekstilės parodos šiems versliems žmonėms padėjo surasti kokybiškos, sertifikuotos ilgapluoštės egiptietiškos medvilnės tiekėjus. Kodėl būtent tokios?
„Tai audiniai, kurie audžiami tik iš ilgapluoštės medvilnės siūlų. Jie yra tvirčiausi. Be to, kuo siūlai ilgesni, tuo audinys yra lygesnis. Dar vienas niuansas – tai siūlų skaičius kvadratiniame colyje. Kuo jis didesnis, tuo audinys yra tankesnis, minkštesnis ir šiltesnis. O iš jų nuaustas perkelis turi ir išskirtinę savybę – jis traška“, – paaiškino Jurgita.
Teigiama, kad net paveikslų ar nuotraukų rėmeliai „vaikosi madų“ – kad jų spalvų, faktūros tendencijos, pakilę Italijoje, Lietuvą pasiekia per porą metų. O ar egzistuoja ir patalynės mados?
„Taip, tendencijos ir jai turi įtakos, bet žingsniuodami link savo verslo mudu su Tomu laikėmės įsikibę savo vizijos – gaminių iš ramių spalvų ir iš kokybiško audinio.
Bet esame verslininkai – ne tekstilininkai ir ne dizaineriai. Todėl kreipėmės pagalbos į Kauno architektę Vidą Vyšniauskienę, – kalbėjo moteris. – Pateikėme jai savo viziją, ir ji parinko penkias spalvas, kurios yra reikalingiausios interjere. Tokias, kurios viena kitą papildytų, pavyzdžiui, kad būtų galima derinti šviesiai pilką, tamsiai pilką ir baltą arba tamsiai mėlyną su tamsiai pilka“.
Skandinaviška? „Taip. Bet kartu ir europietikška, ir amerkietiška“, – patikino ji.
Perka siuvėjų paslaugas
Neseniai, 2017-ųjų rudenį, J. Ir T.Alijošiai savo „Bedroommood“ prekės ženklą prisegė prie pirmojo užvalkalų patalynei komplekto. Tačiau patys į rankas nepaėmė nei žirklių, nei siūlo.
„Nesiėmėme to daryti patys – reikia mokėti siuvėjo amatą. Susiradome Kaune gerą siuvyklą ir iki šiol su ja bendradarbiaujame. Ten ir specialistai geri, ir specialių siuvimo mašinų jie turi. Apskritai tie siuvėjai labai greitai perkanda mūsų pageidavimus“, – pasidžiaugė J.Alijošienė.
Audinius – satiną bei perkelių – tiekėjai atsiunčia tokių spalvų, kokios yra užsakomos parinkus kataloguose nurodytus kodus. Anot Jurgitos, penkių spalvų paletę netrukus papildys dar dvi. O savasis prekės ženklas netrukus bus įspaustas ir ant kitokių prekių – pledų bei žvakių.