Kokia yra UAB „Monimoto“ susikūrimo istorija?
„Monimoto“ prasidėjo „Eldes“ kompanijoje, kuri gamina apsaugos sistemas namams. Esu vienas jos įkūrėjų ir „Eldes“ vadovavau 10 metų. Vieną dieną man paskambino dabartinis verslo partneris Andrius Rimkūnas-Bruno ir pasiūlė sukurti išmanų pakabuką raktų ar kitų daiktų paieškai telefonu. Tuo metu buvome gavę investiciją iš vieno rizikos kapitalo fondo, plėtėme komandą ir Andrių pasikvietėme dirbti marketingo vadovu.
Išmanaus pakabuko taip ir nepagaminome, tačiau ėmėme mąstyti apie apsaugos sistemas motociklams. Aš su motociklais neturėjau nieko bendro, išskyrus vairuotojo pažymėjimą ir prisiminimus važinėjant tarybiniais motociklais kaime. Tiesą sakant, tokios paslaugos idėja gimė Bruno – jis turi motociklą ir kartais pasikalbėdavome, kaip brangiai kainuoja šios transporto priemonės draudimas.
Iš pradžių neskyrėme šiai idėjai ypatingo dėmesio ar resursų, tad produkto vystymas užtruko apie 3 metus. Bandėme pirmasias sistemas pardavinėti vienoje kickstarter platformų, eksperimentavome, klydome ir pardavėme mažiau nei 10 produktų... Tuo metu koncentravomes į pagrindinį savo verslą.
Kai „Eldes“ kompanija subrendo ir atsirado galimybė jai pasamdyti profesionalų vadovą, nusprendžiau pasitraukti ir prisiminiau šiek tiek apleistą „Monimoto“ idėją.
Kokius iššūkius teko įveikti kuriant naują įmonę? Turite ilgametės patirties, ar buvo dalykų, kuriuos reikėjo išmokti, atrasti iš naujo?
UAB „Monimoto“ įkūrėme tryse: pasikvietėme verslininką Aurelijų Rusteiką, tapusį mūsų verslo angelu-investuotoju. Aurelijaus ilgai įkalbinėti nereikėjo – jis pats užkietėjęs baikeris ir benzingalvis.
Mes išties turime daug patirties gamybos organizavime, tiekime, vadyboje ar pan. Tačiau „Monimoto“ yra produktas, skirtas galutiniam vartotojui (B2C) ir parduodamas visai kitais pardavimo kanalais nei mūsų kurtos sistemos „Eldes“ įmonėje. Dabar dirbame be tiekėjų, prekiaujame savarankiškai elektroninėje parduotuvėje – čia mano ir kolegų patirtis yra labai nedidelė ir daug ko tenka išmokti. Taip pat, teko suprasti darbo su komandomis per nuotolį ypatybes: kartu dirbame tik dviese – visi kiti prisidedantys žmonės yra laisvai samdomi, dirbantys iš įvairių vietų. Šiuo metu mūsų yra apie 15: vieni specialistai prisijungia epizodiškai, pagal poreikį, su kitais nuolat palaikome ryšį.
Vis tik, sunkiausia pradžioje, manau, buvo tai, kad pradėjome su sąlyginai mažu finansiniu kapitalu bei ribotais žmogiškaisiais ištekliais. Tačiau tai – natūralu. Taip pat neabejoju, kad bet koks jaunas verslas pirmiausia susiduria su žinomumo ir pasitikėjimo iššūkiais: kad ir kiek pinigų turėtum, turi pergyventi inkubacinį periodą, kol tavo produktu patiki pirmieji klientai, žurnalistai ar influenceriai.
Ar verslo kūrimui prireikė finansinių paslaugų?
Žinoma, mes kreipiamės į „Invegą“ ir pasinaudojome garantija verslo pradžios paskolai, kurią suteikė kredito unija (berods, iki 25 tūkst. eur.). Džiaugiuosi, kad tokios galimybės yra teikiamos, ir planuoju naudotis dar viena „Invegos“ finansine priemone – daliniu darbo vietų finansavimu. Jau pateikėme paraišką ir šis projektas yra sėkmingai yra patvirtintas.
Kuo išskirtiniai yra „Monimoto“ produktai?
Mūsų signalizacijos sistemos motociklams neabejotinai yra išskirtinės – jos visiškai autonomiškos. Mūsų kurto transporto priemonės apsaugai skirto įrenginio nereikia jungti laidais prie motociklo, nei jo įkrauti. Sistemą įdiegti ir susimontuoti gali bet kas turintinis išmanųjį telefoną, parsisiuntęs programėlę ir kelis kartus paspaudęs next.
Koks yra tipinis jūsų klientas? Ar dirbate Lietuvos, ar viso pasaulio rinkoje?
Nors dirbame Lietuvoje, tačiau mūsų rinka yra kitur. Kodėl taip yra? Į šį klausimą gali atsakyti iškalbinga statistika: Europos Sąjungoje naujų motociklų įregistruojama apie 1, 2 mln. per metus, iš jų – daugiau nei 300 tūkst. Italijoje. Tuo tarpu Lietuvoje registruojama – vos apie 300. Mūsų akiratyje tik kelios šalys: Italija, Prancūzija, Didžioji Britanija, Olandija ir JAV. Šiandien daugiausiai klientų turime iš Didžiosios Britanijos ir Olandijos.
Kaip potencialūs klientai apie jus sužino?
Manau, mus daugiausiai reklamuoja „Youtube“ influenceriai, pasakojantys apie „Monimoto“ produktus, darantys apžvalgas. Be abejo, naudojamės skaitmeninės reklamos įrankiais „Facebook“ ir „Google Adwords, taip pat esame išleidę keletą produkto apžvalginių straipsnių spausdintuose žurnaluose. Socialiniuose tinkluose vykstančiose diskusijose randame mūsų produktų aptarimų, sulaukiame pagyrų, matome, kad, pavyzdžiui, Didžiosios Britanijos gyventojai rekomenduoja mūsų sistemas vieni kitiems. Tiesa, apie tokias diskusijas socialiniuose tinkluose sužinau iš kolegų – aš pats neturiu net savo „Facebook“ paskyros.
Bet kurio atveju, manau, kad efektyviausia reklama yra pats produktas ir jį girianti kokybė.