Lrytas.lt skelbia straipsnių ciklą apie įdomius mokytojus. Istorijos apie šaunuolius pedagogus – rubrikoje „Aš esu mokytojas“.
Panašiose Lietuvoje rengiamose varžybose kauniečiai nugalėjo keturis kartus iš eilės, taip pat išbandė jėgas Europos čempionatuose.
Šie pasiekimai didžia dalimi lėmė, kad 43 metų A.Juškauskas šiemet buvo išrinktas inovatyviausiu menų bei technologijų mokytoju.
Kaunietis neketina sustoti ir kartu su gimnazijos komanda ruošiasi dar vienam iššūkiui – kosmoso varžyboms.
A.Juškauskas tikino iš moksleivių pasisemiantis energijos aktyviai veiklai, o vaikai mokytoją laiko geru bičiuliu, su kuriuo lengva rasti bendrą kalbą.
Norėjo būti geru pavyzdžiu
Kaunietis neslėpė visada svajojęs dirbti mokytoju. Tokį pasirinkimą lėmė ir tėvų nuomonė, kad mokytojas yra pats geriausias pavyzdys vaikams – mokytojas gali juos užkrėsti gražia idėja, perduoti geriausias savybes.
„Jaučiu tikrą iššūkį ir atsakomybę dirbdamas su jaunais žmonėmis. Kiekvienas žmogus skiriasi savo gebėjimais, emocijomis, mintimis“, – svarstė A.Juškauskas.
Jis mano tiesiog privalantis sukurti moksleiviams puikią atmosferą, paskatinti bendradarbiavimą, sukurti vertybių pagrindą, nes tik tuomet mokytojas gali būti geriausias pavyzdys jaunajai kartai siekiant pasinaudoti visomis galimybėmis.
Iš pradžių A.Juškauskas norėjo būti sporto treneriu, tačiau tarp giminių buvo daug dailininkų, vitražistų, todėl nugalėjo potraukis užsiimti daile. Kaunietis įgijo technologijų ir dailės specialybę.
„Prireikė metų apmąstyti, ar ši specialybė tiks ir patiks“, – šypsojosi mokytojas. Jis mokykloje atsidūrė prieš 18 metų, iškart po studijų.
Vaikai jauną specialistą jau pirmųjų pamokų metu priėmė itin draugiškai ir tai, galima sakyti, lėmė paties A.Juškausko savybės. Moksleiviai jį vertino ne tik kaip mokytoją, bet ir draugą, o tuomet lengviau surasti bendrą kalbą, sutarimą ir bendras emocinis ryšys buvo puikus.
„Po pirmųjų pamokų atrodė, kad nuversiu kalnus, tačiau vėliau supratau, kad būtina laikytis nustatytos tvarkos, taisyklių, ir įkarštis kiek atlėgo“, – juokėsi A.Juškauskas.
Sugrįžo iš emigracijos
Vis dėlto kauniečio karjeroje buvo ir labai netikėtų posūkių. Jis metus praleido Švedijoje ir dirbo su pedagogo pareigomis visiškai nesusijusį darbą.
„Taip nutiko tik dėl finansinių reikalų“, – atskleidė kaunietis.
Anapus Baltijos A.Juškauskas dirbo pas vietos ūkininką, auginantį gyvulius. Ūkio šeimininkas lietuviui patikėjo technikos priežiūrą, nes labai greitai pastebėjo jo sugebėjimus konstruoti ir dirbti kūrybiškai.
Švedai siūlė lietuviui likti ilgesniam laikui, tačiau A.Juškauskas nesutiko, nors finansiškai pasiūlymas buvo labai patrauklus.
„Supratau, kad esu mokytojas ir noriu grįžti dirbti patinkantį darbą, perduoti vaikams tai, ką tikrai žinau ir galiu perduoti“, – pagrindinę pasirinkimo priežastį nurodė kaunietis.
Jis nepaliauja džiaugtis, kad gali kurti, o savo kūryba dalintis su vaikais, kurie taip pat nuolat kažką atranda, pažįsta, eksperimentuoja, tyrinėja.
„Mano darbas paremtas vertybėmis. Kai susiejamos vertybės ir komandinis darbas, prisideda mano profesinės kompetencijos, tuomet galime daug nuveikti. Vaikai yra lyg variklis, kuris man įkrauna energijos“, – kalbėjo A.Juškauskas.
Sužibėjo robotikos varžybose
A.Juškauskas didžiuojasi Kauno Jėzuitų gimnazijos komandos pasirodymu pasaulio moksleivių robotikos varžybose, kuriose pavyko iškovoti antrą vietą.
Jų metu sukonstruotiems robotams atlikti įvairias užduotis. Pernai varžybų tema buvo hidrodinamika. Vaikai turėjo sukurti robotines konstrukcijas ir taip jas suprogramuoti, kad būtų surinkta kuo daugiau taškų.
Varžybos susidėjo iš 4 dalių – tai projektas, komandos vertybės, roboto konstrukcija ir programa, užduočių stalas.
Viena užduočių robotui – nuvykti į nurodytą vietą ir pakeisti vamzdį ar atsukti kraną. Vaikai ieško strategijų ir inovacijų, kaip robotas be žmogaus įsikišimo galėtų pagelbėti ir įveikti užduotis.
„Norint išvykti į tarptautines varžybas, pirmiausia reikia užimti pirmą vietą Lietuvoje ir tai pavyksta jau ketverius metus iš eilės“, – džiaugėsi komandos įkvėpėjas. Kauniečiai dalyvavo trijuose Europos čempioantuose, o dabar ruošiasi kosmoso varžyboms.
Vaikai tyrinėja tokias projekto temas kaip kosmoso šiukšlės, kosmonautų apranga, asteroidai, galimybės auginti maistą kosmose.
„Moksleiviai bando spręsti problemas, susijusias su kosmosu ir žmogumi“, – aiškino A.Juškauskas.
Kartu su gimnazistais jis taip pat kuria prototipus – bitė-ventiliatorius gali pagyvinti vaikų kambarį, aštuonkojis – išvalyti grindis, daili segė naudojant ultragarsą garsiniu signalu praneša apie artėjančią kliūtį ir padeda neregiams atsisakyti specialios lazdelės.
Dabar kuriamos ant riešo užmaunamos vibruojančios apyrankės, kurios praneša apie kliūtį kairėje ar dešinėje.
Stebina keistos nuostatos
A.Juškauskas stebisi pasigirstančiomis pastabomis esą mokykloje vyrai pernelyg mažai uždirba, todėl jiems reikėtų paieškoti kitokio užsiėmimo.
„Vaikai turi matyti vyrą ir mokykloje, o ne tik versle ar statybose. Jiems reikia perduoti vyro patirtį – tai visai kitos emocijos, kitas pojūtis, negu bendraujant su moterimi“, – svarstė kaunietis.
Pasak jo, jaunų vyrų Lietuvos mokyklose yra labai mažai, o štai Londone – visai kitoks vaizdas. A.Juškauskas lankėsi keliose šio miesto mokyklose ir ten beveik visi sutikti mokytojai buvo vyrai.
„Nežinau, kokia situacija kitose mokyklose, bet šioje gimnazijoje man tobulėjimui sąlygos yra labai puikios“, – džiaugėsi vyras.
Jam negaila laiko, kurį galbūt reikėtų skirti šeimai. A.Juškauskas jaučia didelį šeimos palaikymą ir suteikia galimybę užsiimti norima veikla. Tokiomis sąlygomis atsiveria puikios galimybės dirbti su vaikais ir tapti pavyzdžiu jiems.
„Daugybę užduočių stengiuosi susieti su šeimomis, kad vyktų bendradarbiavimas, kad tėvai žinotų, ką mes veikiame pamokų metu ir kaip mums sekasi. Bendruomeniškumas padeda vaikams atskleisti savo kūrybiškumą, išlaisvinti vaizduotę, ieškoti naujų idėjų, nes kūrybiškumas yra jų ateitis“, – įsitikinęs A.Juškauskas.
Jis neabejoja, kad mokytojas turi jausti vidinį pašaukimą dirbti mokytoju, suprasti, ką turi geriausio ir gali duoti mokiniams.
„Kūrybiškumas leidžia man dirbti šį darbą. Labai svarbus tarpusavio ryšys, nes vyksta pokyčiai dideli, viskas aplink mus sparčiai juda ir judėti reikia kartu su vaikais. Jie taip puikiai orientuojasi technologijose, todėl ir mokytojas negali atsilikti.
Jaučiuosi jaunas, stengiuosi neatsilikti ir tai padeda rasti bendrą kalbą su vaikais“, – šypsojosi Kauno jėzuitų gimnazijos technologijų mokytojas A.Juškauskas.
Tavo mokytojas – šaunuolis, apie kurį būtina visiems papasakoti? Rašyk aida.murauskaite@lrytas.lt