Sukūrė Lietuvos, E. Dragūno ir Ž. Savicko kvapus: sužinokite, kuo jie kvepia Kuo kvepia Lietuva? Yra vienas žmogus, kuris tai žino geriausiai

2018 m. rugsėjo 28 d. 20:38
„Pats asmeninių kvepalų net neturiu, nes pas mus čia yra tiek įvairių aromatų, kad aš pats iš savęs atiduodu kvapą. Visi sako, kad esu kaip vaikščiojantys kvepalai“, – vedžiodamas po kvapų gamintojų įmonės „Aromika“ patalpas pasakojo jos vadovas Edgaras Bokočius.
Daugiau nuotraukų (34)
Ir išties – kvapų paletė viename iš Kauno daugiabučių, kuriame yra ir įmonės gamybinės patalpos – įvairi, o tik įėjusiam ir neapsipratusiam žmogui neretai ir riečia nosį ar priverčia čiaudėti.
Saldūs, citrusiniai, itin aštrūs, rytietiški ar net lietuviško kvapo – tiek skirtingų aromatų čia galima užuosti vos per kelias akimirkas.
Atkūrė bankrutavusią įmonę
Parfumeriją gaminanti įmonė buvo įkurta dar 2004 metais, tačiau, anot dabartinio jos vadovo, dėl per didelės pardavimų tinkliniame marketinge dalies, dėl kurios mažėjant pardavimams įmonė nepersiorientavo į kitas kategorijas, ji bankrutavo ir liko vos su vienu darbuotoju.
Prieš tris metus E.Bokočius, kuris parfumerijos versle sukosi jau ne vienerius metus, drauge su kitais akcininkais perpirko bankrutavusią įmonę ir išsikėlė tikslą ją vėl paversti konkurencinga šalies rinkoje.
Tiesa, jis pripažino, kad atkuriant jau bankrutuojančią įmonę buvo daug baimių ir rizikos.
„Įmonei prieš tai nesisekė, bet mes pasvarstėme, kad gauname įdirbį, patalpas, įrangą – nepradėjome visko nuo nulio ir ta paspirtis buvo pakankamai teigiama.
Surinkome naują komandą, išplėtėme asortimentą, atidarėme savo mažmeninės prekybos tašką bei patobulinome procesus mažmeninės prekybos plėtrai franšizės principu“, – vardijo E.Bokočius.
Anot jo, anksčiau įmonėje buvo gaminami tik kvepalai, skirti žmonėms, tačiau naujai startavusi komanda nusprendė pagrindinį dėmesį sutelkti į vis labiau pasaulyje populiarėjančius kvapus namams.
Verslininkai taip pat pradėjo siūlyti kvepalus automobiliams, kvapnius muilus, eterinius aliejus, kvapnias lazdeles, kurias galima merkti į vazą ir pan.
Darbų įkarštyje kalbinti darbuotojai juokėsi, kad nuo pačių kvapų galva jau nebesvaigsta, nes per tiek laiko jie jau įgavo imunitetą.
Tiesa, įmonės vadovas juokėsi, kad pats kvepalų neturi ir jais nebesikvepina, tačiau patikino – taip yra dėl to, kad įvairūs kvapai jau yra tiesiog įsigėrę į jį patį.
„Faktas, kad čia gaunu kvapų dozę didesnę nei įprastas žmogus, bet nėra taip, kad dėl to jų nebenorėčiau. Savo produkciją mėgstu ir pats prausiuosi savo pasigamintu muilu“, – sakė jis.
Sukūrė Lietuvos kvapą
Kaip įmonėje gimsta nauji kvapai? Iš pradžių darbuotojai nusprendžia, kokie kvapai yra geidžiamiausi bei turėtų papildyti kolekciją. Tuomet savo pageidavimus bei vadinamąsias kvapų natas jie siunčia Prancūzijos parfumeriams, kurie ir sukuria kvapą.
Į Lietuvą parvežti kvepalai yra papildomi specialiais ingredientais, mėnesį maceruojami – visas naujo kvapo „gimimo“ procesas gali užtrukti ir iki pusės metų.
E.Bogočius tikino su komanda sukūręs ir Lietuvos kvapą, kuris susideda iš keturių skirtingų kvapų – gintaro, kaip Lietuvos simbolio, vasaros, ąžuolo ir pienės.
„Šie keturi kvapai, mūsų galva, labiausiai atspindi lietuvišką mentalitetą. Jie yra šiek tiek saldesni, nes lietuviai mėgsta saldžius kvapus. Rytietiški ir medžio kvapai mūsų šalyje yra mažiau populiarūs, bet viskas priklauso nuo skonio“, – aiškino jis.
Kaip kvepia Egidijus Dragūnas?
Paklaustas, kas lietuviams svarbiau – kvepiantys namai ar mašina – pašnekovas juokėsi, kad viskas priklauso nuo sezono, nes vasarą žmonės daugiau keliauja, tad didesnį dėmesį skiria automobilio komfortui, tačiau likusiais metų laikais tautiečiai labiau rūpinasi namų erdve.
Be to, jo teigimu, kalbant apie kvepalus, skirtus žmonėms, matosi akivaizdi tendencija, kad daug dažniau kvepinasi moterys.
E.Bogočius atkreipė dėmesį ir į lietuvių pirkimo įpročius. Anot jo, sau dažniau perkame vidutinės arba žemesnės klasės pigesnius kvapus, o brangesnius dažniausiai renkamės dovanoms.
Įmonės vadovas pasakojo, kad kuria ir vardinius kvapus, pavyzdžiui, kolekcijoje yra tokie kvepalai kaip „SEL“ ir „Big Z“, kuriuos pagal pageidavimą susikūrė galiūnas Žydrūnas Savickas.
Pasiteiravus, koks visgi yra grupės „Sel“ lyderio Egidijaus Dragūno kvapas, E.Bogočius teigė, kad vyriški kvepalai yra aštrūs, o moteriški – saldūs, viskas sukurta taip, kaip savo matymą pateikė pats dainininkas.
Tiesa, jis juokėsi, kad vis dėlto populiaresnis kvapas priklauso Žydrūnui Savickui.
Skirtingos šalys kvapus supranta kitaip
Įmonės vadovas pripažino – šiek tiek lengviau atsikvėpė tik pernai, kuomet suprato, kad rizika pasiteisino.
Per tuos metus įmonė išsiplėtė ir dabar turi savo padalinį Ukrainoje, taip pat distributorius Rusijoje, Ispanijoje, Didžiojoje Britanijoje, Latvijoje, bendradarbiauja su Estija bei Suomija.
E.Bogočius pridūrė, kad kitose šalyse gyvenančių žmonių skonis kvapams skiriasi, taip pat ir paties kvapo pateikimo būdai.
„Naudojamas kvapų būdas tikrai skiriasi. Pavyzdžiui, Rusijoje žmonės labiau mėgsta purškiamus automobilių kvapus, o lietuviams patinka pasikabinti kažką ant veidrodžio“, – šypsojosi jis.
Kvepalainamų kvepalai^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.