Unikalus produktas
Portalui lrytas.lt įmonės vadovė Meda pasakojo, kad pati idėja jiedviem su broliu tapus veganais. Abiem reikėjo susirasti greitai paruošiamo ir skanaus veganiško maisto.
Kadangi Lietuvoje buvo tik keli panašūs produktai, gauti jų buvo sudėtinga, jais prekiauta tik Vilniuje, o ir ne visada norimo skonio, su broliu sutarė: „Darom patys, kad būtų prieinama daugeliui žmonių ir kad mums patiems patiktų.“
Išbandę įvairius receptus jie pasirinko trijų skirtingų skonių produktus, jiems suteikė kukulių formą.
Geram bičiuliui pasiūlius kukulius paversti linksmais personažais ir nepamiršti, kad juose yra pupų, gimė ir įmonės pavadinimas „Pupuliai“. Brolis ir sesuo juokiasi, kad tai buvo dedikacija mamai, kurią vaikystėje, norėdami prisimeilinti, jie vadindavo „mamuliuku pupuliuku“.
Beje, mama taip pat aktyviai įsitraukė į atžalų reikalus: ji padeda ne tik savo patarimais ir žiniomis, bet ir tvarko buhalteriją.
Sunkumai neišgąsdino
Gytis jau turėjo patirties kuriant statybų verslą, išmanė jo ypatumus. Tačiau maisto sektoriuje jaunuosius verslininkus pasitiko visai kitokie sunkumai.
„Daug ko nežinojome, turėjome patys susirasti informacijos, daugybė institucijų, į kurias kreipėmės, nebuvo linkusios domėtis mūsų verslo specifika, tad buvo gana sunku pritaikyti reikalavimus, kurie nėra orientuoti į smulkųjį verslą“, – pasakojo Meda.
„Pupuliai“ gamina tik augalinį maistą, tad buvo neaišku, ar jiems taikomi reikalavimai, keliami mėsos produktams.
Jaunoji verslininkė pasakojo, kad nebuvo lengva pasverti, kiek investicijų reikės. Nors iš anksto nusistatė konkrečią sumą, nusiteikė, kad teks ją padidinti 3–4 kartus.
Džiaugiasi sprendimu
Realizuoti verslo idėją Lietuvoje, o ne užsienyje jų pačių meiliai vadinamo "Pupulyno" savininkai pasirinko dėl kelių priežasčių.
Visų pirma, tai buvo dar neatrasta niša, panašių produktų iki šiol yra nedaug, tad kūrybai buvo daugiau erdvės.
„Tai – ir pažįstama aplinka, ir kultūra, ir vartotojų skonis. Esu tikra: jeigu tokio verslo imtumės kitoje šalyje, turėtume prisiderinti prie žmonių valgymo įpročių, skonių. Reikėtų atskirai tirti kiekvienos šalies rinką“, – šypsojosi Meda.
Be to, maisto gamybos reikalavimus gimtinėje perprasti buvo paprasčiau. Meda tikino, kad ir žaliavų gauti Lietuvoje iš dalies pigiau nei kitose šalyse. Beje, įrangos, kuri tiktų „Pupulių“ produkcijos gamybai, nei užsienyje, nei Lietuvoje nepavyko rasti, todėl kukulius teko daryti rankomis.
Pastarasis gamybos būdas leido pristatyti juos kiekvienam prieinama kaina. Dėžutės kaina, kurioje telpa 20 kukulių, t. y. 2-3 porcijos, priklauso nuo pardavėjo, tačiau internete pristatomos kainos svyruoja nuo nuo 4,25 euro iki 5,10 euro.
„Pristatyti rankų darbo kukulius Lietuvos gyventojams mums buvo ypač malonu“, – neslėpė jaunoji verslininkė.
Sėkmingai plečiasi
Įsikūrę Vilniuje „Pupuliai.lt“ per dvejus metus įgijo nemažai partnerių. Vilniuje jų net keturi: „Bobos daržas“, „Veggo krautuvėlė“, „Alpana Unpacked“, „Assorti“. Beje, parduotuvės „Bobos daržas“ ir „Assorti“ teikia paslaugas internetu, todėl skanieji kukuliai yra dar lengviau pasiekiami.
Susibendravus su parduotuvės „Aliaska“ savininkais, šis išskirtinis produktas tapo pasiekiamas ne tik kauniečiams, bet ir Marijampolės gyventojams. Vadovė pasakoja, jog visavalgių tarpe ypatingai mėgstami avinžirnių su daržovėmis pupuliai. Vegetarai ir veganai, dažnai jau įpratę prie falafelių skonio, mieliau renkasi džiovintų pomidorų ir grybų arba sojos ir polentos skonio pupulius.
Ateitis – augalinis maistas
„Smagu sulaukti atgalinio ryšio iš mūsų pirkėjų – išgirsti komplimentų apie mūsų produktus, bendravimo kokybę, paspausti jiems ranką ir nusišypsoti. Jau vien tai, kad mūsų kukuliai kol kas turi labai mažai alternatyvų Lietuvoje, kelia didelį susidomėjimą.
Daug ką privilioja ir mūsų linksmas pavadinimas, nuoširdus bendravimas su klientais", – pasakojo verslininkai.
„Nusprendėme, kad, nesvarbu, kad esame verslininkai, nekeisime savo įsitikinimų, pasirinkimų, kuriuos taikome kasdienybėje.
Augalinį maistą laikome ir laikysime savo prioritetu“, – sakė Meda.
Ji įsitikinusi, kad nuoširdumas, atvirumas kur kas patrauklesnis nei vaidyba, apsimetant tuo, kuo iš tikrųjų nesi.
„Tikiu, kad ateityje mes turėsime priimti sprendimus, kaip mažinti planetos taršą, nekenkti savo organizmui, ir toks maistas taps viena populiariausių.
O šiandien mūsų „Pupuliai.lt“ produktai atsiduria ir ant visavalgių stalo, ir vegetarų bei veganų lėkštėse. Mūsų siekis ir yra pateikti naują produktą, paįvairinantį kasdienį žmogaus mitybos racioną“, – kalbėjo sėkmingai besiplečiančios bendrovės „Pupuliai“ vadovė M.Simanavičiūtė.