„Kai 24 valandas per parą galvoji tik apie balionus, tai originalios idėjos gimsta savaime. Keliuosi su ta mintimi ir užmiegu – apie balionus galvoju visada. Jie yra mano gyvenimo dalis“, – teigė pašnekovas, aprodydamas prieš porą metų atidarytą parduotuvę.
Balionais susidomėjo dar mokykloje
Balionus tikriausiai dievina kiekvienas vaikas, tačiau retas kuris jais žavisi vyresnėse mokyklos klasėse. Būtent baiginėdamas mokyklą ir stodamas į Reklamos vadybos studijas Vilniaus kolegijoje, D.Stanevičius, norėdamas užsidirbti papildomų pinigų, įsidarbino draugo balionų parduotuvėje.
„Mano draugas dirbo su balionais ir aš jam tuomet padėjau. Balionai mane supo visur – daug pažįstamų mokėjo daryti iš jų įvairias dekoracijas. Taigi studijų metu dirbau balionų dekoratoriumi“, – pasakojo jis.
Vėliau vyras darbavosi logistikos srityje, kol 2008-aisiais, prasidėjus krizei, neteko darbo. Tuomet jis pradėjo svarstyti, kad norėtų įsteigti savo įmonę, tik jam teko pasukti galvą, kokias prekes ar paslaugas ji galėtų siūlyti.
„Mokėjau tik du dalykus: dirbti su logistika ir balionais. Visgi nusprendžiau, kad balionai man yra artimesni širdžiai“, – prisiminė jis.
Įmonei sugalvojo skambų pavadinimą
Krizei einant į pabaigą, D.Stanevičius įsteigė savo įmonę, kuri, kitaip nei kitos panašaus stiliaus įmonės, užsiėmė tik balionų prekyba. Jis teigė žinojęs, kad gali daugiau nei konkurentai, kurie tiesiog pūsdavo balionus heliu arba pindavo iš jų girliandas.
„Pats verslas prasidėjo 2011 metais. Pasinaudojau ES parama, jos teikiamomis konsultacijomis, kaip įsteigti įmonę, kaip tvarkyti buhalteriją ir pan. Tada pats per vieną vakarą susikūriau savo tinklapį ir dirbau“, – aiškino jis.
Sunkiausia vyrui buvo sugalvoti pavadinimą, kuris trauktų klientus savo išskirtinumu ir paprastumu. „Ponas balionas“, kaip įmonės vardo variantas, jam gimė visai netikėtai, tačiau labai patiko, o ir artimiesiems įstrigo į atmintį.
Tikslas – iš baliono sukurti bet ką
Anot D.Stanevičiaus, pradžia nebuvo sunki, nes jis pats bendraudavo su klientais, atsakydavo į žinutes ir į visus klausimus.
„Tai nėra tik pasyvus bendravimas, kai sakai: „Nori baliono? Nenori? Nu tai viso gero“. Taip pat padėjo ir dideli projektai, kuriuose iš balionų galėdavau padaryti bet ką. Iki šiol mūsų toks kaip šūkis yra: „Iš balionų galime padaryti viską“. Galiu padaryti milžinišką skulptūrą, pavyzdžiui, jūsų“, – juokėsi pašnekovas.
O tokių projektų iš tiesų būdavo. Verslininkas pasakojo, kad kartą viena įmonė, prekiaujanti sportiniais bateliais, paprašė iš balionų padaryti 20 metrų ilgio sportbatį.
„Kitos įmonės tuomet nesiūlė tokių paslaugų: jos tenkinosi tokiais standartiniais dalykais, kaip girliandos ir balionai su heliu. O aš daug domėjausi, sėmiausi idėjų iš užsienio, nes Lietuvoje balionai atsirado ganėtinai vėlai“, – tikino jis.
Taip pat D.Stanevičius džiaugėsi, kad turėjo galimybę pasistažuoti Anglijoje, kur išmoko daug naujų technikų, kurių čia, Lietuvoje, niekas niekada nemokė ir nenaudojo.
Sėkmės įkvėptas atidarė parduotuvę
Vyras maždaug po pusmečio nuo tinklapio įkūrimo įsteigė ir mažą ofisą, nes jam reikėjo patalpų bendrauti su klientais, vykdančiais didesnius užsakymus, pavyzdžiui, vestuvėms.
Visgi jis neslepia, kad kelis metus iš eilės dirbo tik nuostolingai, bet tikėjimo būsima sėkme dėl to neprarado.
„Praėjo gal keturi metai, kol įsivažiavau ir pradėjau sulaukti pastovių klientų. Visą tą laiką įmonė dirbo nuostolingai. Buvo ir minčių, kad reikia viską mesti, bet stengiausi apie tai per daug negalvoti ir tos abejonės pačios išgaravo, kai tik pradėjo sektis“, – svarstė D.Stanevičius.
Jis teigė visada tikėjęs, kad galiausiai jam pasiseks, nes visuose verslo vadovėliuose skaitė, kad verslas dažniausiai iki 5 metų gali nešti vien nuostolius: „Tikėjau ta teorija ir laukiau, kol tie metai praeis.“
Žinoma, balionų dekoravimo specialistas per tuos metus nesnaudė: pasaulyje pasirodė vis naujesnių dizaino, dekoravimo tendencijų, taip pat jis įsigijo įrangą, kuri spausdina ant balionų įvairius vaizdus bei užrašus.
Ir taip vyras sulaukė savo sėkmės: užsakymų padaugėjo iki tiek, kad mažo biuro ir dviejų rankų nebepakako kurti dekoracijas, todėl 2016-aisiais, pasikvietęs į savo komandą dar 7 žmones, jis drauge su šventines dekoracijas pardavinėjančia įmone įkūrė savo vardinę „Pono baliono“ parduotuvę, į kurią žmonės jau galėjo užsukti, apžiūrėti ir nusipirkti balionų. Šiuo metu komandą sudaro jau 16 balionų entuziastų.
D. Stanevičius pasakojo, kad jo įmonė labiausiai išsiskiria tuo, kad specializuojasi vien tik į balionus. „Konkurentai dar užsiima ir parduoda gėles, fejerverkus, lėkštutes, žvakutes, kaukes – žodžiu, viską. O aš norėjau išsiskirti ir dirbti tik su balionais ir būti tikras šios srities profesionalas. Lietuvoje esu toks vienas“, – nesikuklino pašnekovas.
Anot jo, lietuviai labiausiai mėgsta stardartinius balionus bei skaičius (skaičių formos helinius balionus, kurie dažniausiai dovanojami sukaktuvių proga).
„Lietuvoje balionų rinka tikrai atsigauna, žmonės jiems gali išleisti daugiau pinigų. Žinoma, su gėlėmis konkuruoti yra sunku, tačiau balionų perkama vis daugiau.
O konkurencija dabar yra nemaža, kiti šiek tiek ir kopijuoja, bet tai yra normalu, juk mes irgi ne visas idėjas patys sugalvojome, stebime pavyzdžius užsienyje. Nemanau, kad tai nusikaltimas“, – kalbėdamas apie konkurencinę aplinką šalyje atviravo D.Stanevičius.
Plečiasi Lietuvoje ir už jos ribų
Neseniai prasidėjęs sėkmingas laikotarpis, atrodo, nežada sustoti. Prieš metus verslininkas atidarė savo filialus didžiausiuose Lietuvos miestuose – Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose bei Panevėžyje.
Taip pat maždaug tokiu metu jis peržengė ir šalies ribas – įsteigė balionų parduotuvę Rygoje, kuri jau per pirmuosius gyvavimo metus pradėjo nešti pelną.
„Pamatėme, kad sekasi, tai nusprendėme išbandyti ir Rygos rinką. Ten gyvena beveik milijonas žmonių, o tai yra labai didelė rinka. Apskritai balionų pasiūlos ten netrūksta, bet, kai atėjome mes, senieji pardavėjai labai susiėmė“, – džiaugėsi D.Stanevičius.
O sustoti jis tikrai neketina – dabar mintyse svajonės ir tikslai atidaryti parduotuvę Estijoje.