Baigusi odontologinės priežiūros, o vėliau ir dantų technologijos studijas, moteris suprato, kad nenori visą gyvenimą būti kažkieno asistente ir po vienos kelionės pradėjo kurti namų dekoracijas bei papuošalus vaikams „Berry Lights“.
„Norėjau įgyvendinti šią idėją ne vien dėl to, kad Lietuvoje nieko panašaus nebuvo. Man pačiai patiko tokios dekoracijos, pati taip puošiu savo namus ir noriu, kad tokią galimybę turėtų ir kiti.
Namų jaukumas man yra labai svarbus, tikrai nedarau to vien dėl pinigų“, – tikino įvairiaspalvius kamuoliukus rodydama pašnekovė.
Medicinos studijas sumaišė kelionė
Nors namų dekoracijos, atrodytų, niekaip nesusijusios su visus gąsdinančiais odontologais, G.Januševičienė dėl tuometinio vajaus stoti į šias studijas pasirinko būtent tokią kryptį.
„Mano pradžia buvo visai nesusijusi su verslais. Apskritai norėjau būti odontologe, tačiau nepavyko įstoti į šias studijas, dėl to pasirinkau odontologinę priežiūrą, o vėliau – dantų technikos studijas.
Pagal profesiją turėjau būti odontologo asistentė, bet vieną dieną tiesiog supratau, kad nenoriu būti visada nuo kažko priklausoma“, – pasakojo ji.
Dvejonės dėl ateities ilgai netruko – prieš ketverius metus po vienos kelionės į kaimyninę Latviją moteris atrado nišą, kuri ją labai sudomino.
„Mano vyro brolio žmona yra latvė. Vieną kartą su vyru apsilankėme pas ją ir pamatėme šviečiančių kamuoliukų dekoracijas, kurios man padarė didelį įspūdį.
Visada norėjau kažką kurti, daryti, turėti savo. Tuo metu studijavau jau antrą specialybę. Grįžusi pradėjau domėtis, kaip reikėtų padaryti tokius burbuliukus ir ar jų jau yra kur įsigyti Lietuvoje“, – prisiminė G.Januševičienė.
Neradusi jokios vietinės reguliariai tiekiamos produkcijos, moteris nusprendė pati pabandyti sukurti ką nors panašaus.
„Visada mėgau rankdarbius. Dar mokykloje man labai patikdavo užduotys, kai reikėdavo ką nors numegzti, nunerti ir panašiai.
Anksčiau gamindavau auskarus, apyrankes, tačiau tik sau ir artimiesiems. Tai buvo mano pomėgis, apie kurį niekada rimtai negalvodavau“, – sakė dekoracijų kūrėja.
Vis dėlto ji pripažino, kad kurį laiką dėl to jautė spaudimą iš aplinkinių, kurie ragino baigus studijas rinktis odontologo kabinetą: „Tuo metu ne tik studijavau paskutiniame kurse, bet jau dirbau ir odontologijos klinikoje.
Atsimenu, kaip kolegės kartais sakydavo, kokie čia šviečiantys kamuoliukai, kažkokios girliandos… Aš atsakydavau joms, kad galiu ir padarysiu. Mane labai palaikė vyras.“
Gaminti dekoracijas padėdavo visa šeima
Taigi nekreipdama dėmesio į aplinkinių kalbas G.Januševičienė pabaigė studijas ir pasinėrė į kamuoliukų gamybą. Ji susirado medžiagų tiekėjų, patalpas, sugalvojo saldų pavadinimą („berry“ liet. – uogos) ir startavo.
„Pirmuosius kamuoliukus gamindavau pati. Dabar, kai jau esu įgudusi, padarau per 10 minučių, tačiau pirmą, prisimenu, gaminau kelias valandas, nes buvo sunku išgauti formą. Kamuoliukai tuomet dar būdavo mažesni“, – juokėsi pašnekovė.
Pirmoji mugė, kurioje ji sudalyvavo, vyko 2015-aisiais, tuomet į darbus buvo įtraukta visa šeima. Gaminti kamuoliukus padėdavo ne tik tėvai, vyras, bet ir pusseserės.
„Iš pradžių gamindavau tik pačius kamuoliukus. Pačioje pirmoje mugėje prekiavau jais atskirai nuo lempučių, kad žmonės susidėliotų patys.
Tačiau jie nesuprato, kas čia. Klausdavo, ar čia kvepia, ar čia muilas. Daug laiko užtrukdavo supažindinti juos, kam skirtas toks dekoras, nes žmonės dažnai mano, kad girliandos skirtos tik Kalėdoms.
Sakydavau jiems, kad čia interjero detalė, skirta papuošti namus, vaikų kambarius ir panašiai“, – aiškino G.Januševičienė.
Dar po kelių mugių ji vis dėlto suprato, kad girliandas reikia suverti pačiai ir pateikti kaip galutinį produktą, kad žmonės suprastų visą sumanymą. Taip moteris pradėjo gauti užsakymus ne tik iš pavienių klientų, bet ir įmonių.
Žmonės girliandas pradėjo pirkti ir internetu, vėliau iš įvairių butikų, išsibarsčiusių po visą Lietuvą, kurių savininkai patys susirasdavo moterį ir prašydavo bendradarbiauti.
Dėl smarkiai išaugusių užsakymų gaminti kamuoliukus nebeužteko nei savų, nei šeimos narių rankų – teko susirasti pagalbininkų.
Papildė asortimentą
Sulaukusi tokio pasisekimo, moteris sumanė papildyti asortimentą jau nuo seno gamintais papuošalais. Tačiau idėja – taip pat neeilinė. Dažnai galvodama, ką padovanoti dukterėčiai ir sūnėnui, ji sumanė kurti pakabučių kolekciją, skirtą vaikams.
„Idėja gaminti pakabučius su žvėreliais gimė iš noro vaikus supažindinti, pamokyti. Pati turiu sūnėną ir dukterėčią, kurie labai mėgsta pandas ir stirnas.
Pagaminau pakabučius būtent su tais žvėreliais, ir jiems labai patiko, jie sugalvojo tiems gyvūnams net vardus. Nutariau padaryti ir daugiau tokių bei parduoti“, – teigė pašnekovė.
Taip pat papuošalų kolekcijoje galima rasti ir apyrankių vaikams su vardais bei spalvotų pagalvėlių, imituojančių sparnus ir panašiai.
Naujas dekoracijų kūrėjos projektas – sapnų gaudyklės, jas ji pradėjo gaminti praėjusių metų gale.
„Man visada labai patikdavo ši puošmena, ji suteikia namams jaukumo. Vis matydavau internete įprastas, iš virvelių padarytas sapnų gaudykles. Pamaniau, kad galima pabandyti padaryti kažkaip įdomiau, pavyzdžiui, nunerti“, – pasakojo G.Januševičienė.
Taip vis eksperimentuodama, nerdama, vyniodama juosteles ir besitardama su artimaisiais vienoje mugėje ji pristatė įspūdingo grožio sapnų gaudykles, iškart sulaukusias populiarumo.
„Vien nunerti sapnų gaudyklės centrą yra visos dienos darbas. Visą ją padaryti užtrunka apie tris dienas. Viską darau pati, kartais nerti padeda dvi vyresnės moterys, kurioms tokiu būdu tiesiog duodu užsidirbti.
Jomis ypač domisi fotografai įvairioms fotosesijoms, o klientai perka kaip dovaną krištynoms“, – džiaugėsi moteris.
Ji atskleidė ir dar vieną naujovę, kurią ruošiasi pristatyti artimiausiu metu – rankų darbo ąžuolinius rėmelius su veltiniu, ant kurių iš raidelių bus galima susidėlioti įvairias mintis ir žodžius.
Konkurentai – tik laikini
Pasak G.Januševičienės, konkurencijos ji nesureikšmina, nes jos dažniausiai sulaukia tik prieš pat Kalėdas, o ir konkurentų produkcija – atsivežtinė.
„Lietuvoje konkurencijos neturime, nebent atvežtinę produkciją. O šiaip konkurentai skatina tobulėti. Mūsų privalumas, kad mes gyvuojame visus metus, o ne tik prieš didžiąsias metų šventes", – tikino pašnekovė.
Ji pridūrė pastaruoju metu besistengianti nebeatskleisti visiems savo technikos, nes tokiu būdu praranda ir pirkėjus.
„Žinoma, būna, ateina klientai, klausinėja ir sako, kad mes patys pasidarysime. Aš nepykstu, sakau, gerai, darykite, vėliau sugrįžkite, parodykite, kaip sekėsi, bet jie negrįžta. Nebent sugrįžta nusipirkti“, – pasakojo verslininkė.
Jos teigimu, žmones traukia jaukumas, jiems svarbu ir tai, kad puošmenas ji kuria pati, o ne siunčiasi iš Kinijos ir perpardavinėja: „Girliandoms vardus taip pat galvojame patys – susėdame su mama, sese bei vyru ir mąstome, kaip sudominti klientus.
Noriu siųsti gerą žinią. Žmonės dažnai mus pamato ir sako, kaip gražu, kaip ryšku, spalvinga… Klientai vis atsiunčia nuotraukų, kaip girliandomis jaukiai papuošia savo namų terasas arba balkonus ir smagiai vakaroja. Šios dekoracijos skleidžia gerą emociją.“