Medikė atsuko nugarą nesėkmei – gamina tai, ko trokšta moterys

2018 m. vasario 16 d. 16:05
Lrytas.lt
Dažnai tenka susidurti su stereotipu, kad Lietuvoje verslo įkūrimui ir plėtrai sąlygos nepalankios. Teigiama, kad didžioji dalis naujai įkurtų įmonių žlunga per pirmuosius metus.
Daugiau nuotraukų (4)
Visgi, šį stereotipą siekia paneigti vos pirmuosius veiklos metus užbaigusi įmonė „Dermofaktorius“.
Jos įkūrėjų vystytas prekinis natūralios kosmetikos ženklas „Manilla“ jau spėjo iškovoti Lietuvos metų kosmetikos gaminio titulą parodoje „Rinkis prekę Lietuvišką 2017”.
Gydytojos sumanymas  
„Manilla“ natūrali kosmetika – tai gydytojos Rūtos Merkytės-Elekšienės sumanymas. Moteris, pasirinkusi gydytojos profesiją, be ilgų ir įtemptų darbo valandų siekė realizuoti savo kūrybines galimybes ir kitose srityse.
Nuo mokyklos laikų atsiradęs potraukis chemijai ir mamos pavyzdys moterišką grožį puoselėti natūraliais būdais lėmė, kad jauna gydytoja pradėjo gaminti sau ir artimiesiems įvairius kremus. Nors iš pradžių tai atrodė kaip įdomus hobis, šiandien įmonė sparčiai plečiasi ir noriai dalinasi motyvuojančia patirtimi.
Sujungtos jėgos – greita plėtra
Tik iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad svarbiausia verslui gera idėja ir kokybiška produkcija.
Išties kelias į sėkmę, nemokant deramai savęs pristatyti, gali būti ilgas ir sudėtingas. Juk tam, kad žmonės įsigytų prekę, pirmiausia, jiems privalu apie ją sužinoti, o po to ir įsitikinti, kad ji yra pranašesnė už kitas.
„Manilla“ išaugo iš pomėgio į verslą, kai prie komandos prisijungė Vytautas Tauginas, kuris juokauja, kad šią partnerystę atnešė likimas, nes viskas įvyko ypač organiškai, kai susitikę su Rūta pastebėjo vienas kito galimybes.
„Mes susipažinome sveikos gyvensenos bendruomenėje. Tuo metu aš turėjau reklamos agentūrą, o sužinojęs, kuo Rūta užsiima, peržvelgiau jos internetinį puslapį.
Ten mačiau labai daug trūkumų, tačiau tai buvo smulkmena, nes girdėjau realias žmonių pagyras jos gaminamai kosmetikai. Pagalvojau, kad tokia kokybė nedera su tuo neprofesionaliu įvaizdžiu internete. Tuomet savo indėlį pasiūliau nemokamai – kaip pagalbos projektą“, - pasakojo V.Taugintas.
Jis pirmiausia ėmėsi efektyvios rinkodaros – produktų pateikimo, prekės ženklo įvaizdžio. Rūta tikėjo jo sumanymais.
"Aš tiek daug prisisvajojau, kad atsirado natūralus noras ne tik papasakoti, bet ir realizuoti visas idėjas – taip pradėjome kartu rimtai dirbti.
Atnaujinę puslapį kėlėmės tikslus visiems ateinantiems metams ir nustebome, kai juos įgyvendinome per mėnesį. Greitai teko ieškoti didesnių iššūkių, todėl ir gimė idėja dalyvauti Lietuvos metų gaminio rinkimuose“, – greitos verslo plėtros ypatumais dalinasi V.Tauginas.
Sėkmė – nuoseklus darbas 
Kaip teigia „Manilla“ įkūrėjai, prieš metus išsikelta kartelė laimėti metų gaminio apdovanojimą iš pradžių patiems atrodė esanti pernelyg aukštai.
Nors gaminys – hialurono rūgšties 2 proc. serumas, buvo pelnęs klienčių palankumą, dirbti reikėjo ypač greitai bei efektyviai.
Lietuvos metų gaminio konkurse dalyvaujantys produktai vertinami visapusiškai. Neapsiribojama vien sudėtimi, kvapu bei konsistencija, bet vertinama ir pakuotė, ir įrašai ant jos. 
„Nuo pat pradžių turėjome produktą, kuriuo tikėjome, bet Rūta toliau jį tobulino. Visgi šioje situacijoje turėti geros sudėties gaminį reiškė tą patį, kaip neturėti nieko.
Norint dalyvauti konkurse reikėjo atlikti begales papildomų tyrimų ir formalumų. Taip pat, reikėjo sukurti serumo įvaizdį, padaryti tą produktą tikrai žinomą, gražų, keisti pačią pakuotę, pateikimą“, – prisiminė V.Tauginas.
„Pradėjau konsultuotis su geriausiais kosmetikos gamybos specialistais Lietuvoje, nes norėjau 100 proc. užtikrinto veiksmingumo, patvirtinto moksliniais tyrimais. Po kruopštaus darbo prie teorijos, keitėme proporcijas, atlikome bandymus ir laboratorijoje gimė auksą pelniusi serumo versija.
Patobulinus produktą iškilo kiti sunkumai – augome ir populiarumo sulaukėme greit, tačiau tai reiškė, kad galime nespėti laiku pristatyti užsakymų ir dėl to nuvilti klientes. Pradėjo trūkti specialios technikos, reikėjo greito ingredientų ir pakuočių papildymo, tad buvo momentų, kai pati sėsdavau į mašiną ir važiuodavau į kitą šalį jų pirkti“, – verslo subtilybes atskleidė R.Merkytė-Elekšienė.
Nuoširdus dėmesys klientui
Nors taisyklę „klientas visada teisus“ žinome visi, tačiau realybėje su tuo susidurti tenka retai. Jauno verslo įkūrėjai teigia žiūrintys į klientų poreikius ir atsiliepimus ypač rimtai. Pasirodo, tai taip pat gali būti išskirtinumas, ypatingai Lietuvoje, kai rinka nėra didelė, o lojalūs klientai – būtinybė.
„Aš, kaip gydytoja, jaučiuosi kompetentinga konsultuoti klientes, todėl šiandien esmine mūsų įmonės vertybe tapo atvira ir šilta komunikacija. Kiekvienas, svarstantis, kurį mūsų produktą įsigyti, turi galimybę parašyti ir pasikonsultuoti. Dialogo būdu mes išsiaiškiname, kokie yra poreikiai ir galime klientų odai tikslingai parinkti produktus.“, – teigia R.Merkytė-Elekšienė.
„Taip pat, stengiamės į verslą žiūrėti ne kaip į pragyvenimo šaltinį, bet kaip į įrankį, padėsiantį kurti pridėtinę vertę visuomenei.
Tikime, kad mūsų verslas gali prisidėti prie Lietuvos ekonomikos augimo – ateityje norime kurti patrauklias darbo vietas, malonią motyvuojančią atmosferą, o gal net ir parodyti, kad ir maža jauna įmonė iš Lietuvos gali būti žinoma už užsienyje“, – pokalbį motyvuojančiai baigia Vytautas Tauginas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.