„Lietuvos ryto“ grupės surengtuose jauno verslo apdovanojimuose „Verslo genas“ bendrovė „Uoga uoga“ nuskynė pagrindinį apdovanojimą – ji tapo Lietuvos „Metų atradimu“.
Kai lrytas.lt anksčiau kalbino įmonės įkūrėją Leną Sokolovską, mergina dalijosi savo svajone – išplėtoti lietuviškos kosmetikos franšizę. Dabar ši svajonė jau įgauna formą – Kaune atidaryta pirmoji „Uoga uoga“ parduotuvė, o kompanija planuoja plėtrą užsienyje.
Verslas atsirado iš hobio
Namine kosmetika L.Sokolovska susidomėjo seniai – vis pasilepindavo plaukų ar veido kaukėmis. Su drauge Jovita pradėjusios domėtis natūraliu maistu netrukus merginos pasuko ir link kosmetikos.
„Savo malonumui nuėjome į kursus, išmokome pasigaminti ir kremų, mokytis važiavome į užsienį“, – pasakojo viena įmonės „Uoga uoga“ įkūrėjų.
Iš pradžių apie verslą merginos net negalvojo, bet, regis, pats gyvenimas viską pasuko šia linkme. Lena išėjo iš darbo, Jovita – motinystės atostogų.
„Atsirado daugiau laisvo laiko, pasėdėjome vieną vakarą ir nusprendėme, kad savo kosmetiką galime pasiūlyti ir platesnei auditorijai“, – kalbėjo L.Sokolovska.
Pirmiausia ja buvo aprūpinti draugai ir artimieji, vėliau verslas įsibėgėjo – merginos atidarė savo interneto parduotuvę, po metų turėjo pirmą salelę prekybos centre, kur buvo galima įsigyti jų gaminamos kosmetikos.
Suviliojo natūralumu
Kosmetika „Uoga uoga“ išsiskiria savo natūralu – ji ekologiška, pagaminta iš natūralių medžiagų. Būtent tai vilioja pirkėjus.
„Kai pradėjome, ekologiškos kosmetikos Lietuvoje buvo mažai ir ji buvo brangi, rasti galėjai tik specializuotose parduotuvėse“, – prisiminė Lena.
Ekologiškos prekės Lietuvoje populiarėjo, o įmonė sulaukė vis daugiau susidomėjimo.
Išmokti gaminti ekologišką kosmetiką nelengva.
„Važiavome į daugybę kursų, tad dabar mums kosmetikos gaminimas primena maisto gaminimą – žinome, kokie aliejai kokiam odos tipui tinka, kaip viską tinkamai paruošti“, – kalbėjo L.Sokolovska.
Anglijoje esančioje laboratorijoje „Uoga uoga“ tikrina savo produktų saugumą, jų kokybė taip pat nuolat stebima. „Esame šeimos įmonė, viena iš nedaugelio kosmetikos bendrovių, kuri pati gamina savo produktus.
Iš tiesų dauguma Europos dekoratyvinės kosmetikos gaminama viename fabrike, kuris ruošia produktus skirtingiems prekių ženklams“, – pasakojo L.Sokolovska.
Svajonės jau pildosi
Anksčiau mergina buvo užsiminusi apie kompanijos svajonę – prekybos saleles pakeisti tikromis parduotuvėmis, o užsienio rinkai pristatyti įmonės „Uoga uoga“ franšizę.
„Komandoje sakome, kad reikia svajoti atsargiai, nes svajonės pildosi“, – juokavo L.Sokolovska. Taip ir nutiko.
Kaune, prekybos centre „Molas“, „Uoga uoga“ atidarė pirmąją savo parduotuvę.
„Palyginti su mūsų prekybos salelėmis, tai visai kitokia erdvė. Norėjome ko nors jaukaus.
Kadangi esame „Uoga uoga“, parduotuvę įrengėme miško tematika“, – pasakojo L.Sokolovska.
Tai pirmoji įmonės parduotuvė, tad darbo čia nemažai. „Bandome viską suprasti, išmokti, nes formatas kol kas neįprastas. Bet iš pirkėjų jau girdime, kad jiems tokia parduotuvė patinka“, – džiaugėsi bendrovės įkūrėja.
Nori užkariauti pasaulį
Kai apšils kojas savo parduotuvėje, kitų metų pradžioje bendrovė „Uoga uoga“ kibs į darbus dėl franšizės.
„Vyksime į parodas, ruošime medžiagą, įvairius pavyzdžius ir pasiūlymus. Tikime, kad mūsų planas pavyks ir įkursime franšizę kokioje nors artimoje užsienio šalyje“, – pasakojo L.Sokolovska.
Eksportuojant natūralią kosmetiką susiduriama su viena kliūtimi – trumpu gaminių galiojimo terminu. Bet dėl to gamintojos nesijaudina. „Mes tikrai nepradėsime į savo produktus dėti konservantų, kad jų galiojimo terminas būtų ilgesnis.
Jei turėsime franšizę, galėsime prekes ten pristatyti kas savaitę“, – sakė L.Sokolovska.
Be to, kompanija plečia savo mineralinės kosmetikos asortimentą. Ši kosmetika pagaminta iš sutrintų mineralų, tad jos galiojimo terminas ilgesnis.
„Kitų metų sausį pristatysime per 30 naujų šios linijos produktų. Manome, kad jų eksportas bus didžiausias“, – apie ateities planus kalbėjo verslininkė.