„Mūsų įmonė gimė visai neseniai. Ją įkūrėme 2016-aisiais metais. Užsiimame geodezine veikla: atliekame pastatų, statinių bei žemės sklypų kadastrinius matavimus, sudarinėjame topografinius planus, rengiame inžinerinių tinklų planus ir teikiame kitas geodezines paslaugas, konsultuojame“, – sako verslininkė Greta Ražinskienė.
Kokia yra sėkmingo Gretos verslo paslaptis ir kaip jai pavyksta sparčiai judėti į priekį?
Pradėti verslą paskatino lengvatos
Jauna verslininkė teigia, kad geodezijos verslas nėra atsitiktinumas, tačiau pripažįsta, kad verslo įkūrimo pradžia nebuvo rožėmis klota.
„Geodezija – inžinerinė specialybė, reikalaujanti daug specifinių žinių. Mane labai džiugino tai, kad įgytas išsilavinimas universitete pasitarnavo renkantis šią profesiją. Būsiu atvira, tuo pačiu buvo sunku įgytą specialybę paversti sėkmingu verslu, nes dar trūko pirminių žinių, tokių kaip įmonės veiklos strategijos kūrimas, verslo valdymo modulis ir daug kitų niuansų“, – sako G. Ražinskienė.
Ne paslaptis, kad daugumai jaunų žmonių dažnai nėra drąsu žengti į verslo pasaulį, mat reikalingos nemažos pradinės lėšos, praktinės žinios ir darbo patirtis. Greta sako, kad ryžtis šiam svarbiam žingsniui ją paskatino valstybės teikiama parama.
„Mūsų verslo idėja gimė 2016-aisiais, ją realizuoti itin padrąsino žinia apie galimybę iš valstybės gauti subsidiją darbo vietos steigimui. Šios subsidijos dėka buvo įsigytos svarbiausios darbo priemonės, nuo kurių ir prasidėjo verslas“, – sako Greta.
Tiesa, tai ne vienintelė lengvata, kuria pasinaudojo Greta. Tais pačiais metais UAB „Geopora“ pasinaudojo priemonės „Verslo konsultantas LT“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, galimybėmis – gavo kompensaciją už dalį išlaidų, patirtų kvalifikuotų verslo konsultacijų metu.
„Tai mums sudarė išskirtines galimybes gauti aukštos kokybės verslo konsultacijas, ypač naudingas jaunų verslų savininkams. Negana to, pasibaigus profesionalioms konsultacijomis, įmonė parengė strateginį veiklos planą, gautos žinios padėjo subalansuoti piniginius srautus ir užtikrinti nuoseklią veiklos plėtrą. O ir kompensacijos gavimo procesas nebuvo sudėtingas – tereikėjo užpildyti paraišką ir ją pateikti UAB „Investicijų ir verslo garantijas“ (INVEGA)“, – džiaugiasi versli moteris.
Geriausia reklamos forma – kokybiškas darbas
Nors geodezijos įmonė dar yra pakankamai jauna, tačiau greitai populiarėja ir sulaukia vis daugiau klientų. G. Ražinskienė yra įsitikinusi, kad geriausia reklamos forma – „iš lūpų į lūpas“ perduodama informacija.
„Esu įsitikinusi, kad efektyviausia reklama – kokybiškai ir laiku atliktas darbas, o teigiamos klientų rekomendacijos ir atsiliepimai skatina dar labiau stengtis ir augti“, – teigia G. Ražinskienė.
Tiesa, moteris neslepia, kad norint sėkmingai plėtoti verslą tenka susidurti ir su tam tikrais sunkumais.
„Ko gero, sunkiausia yra prisitaikyti prie nuolat ir (neretais atvejais kardinaliai) besikeičiančių įstatymų, teisės aktų, reglamentų, kurie turi tiesioginę įtaką vykdomai veiklai ar verslo plėtojimui, tačiau esu įsitikinusi, kad atkakliai siekiant tikslo ir kryptingai dirbant, įmanoma tapti pranašiems rinkoje ir sėkmingai toliau vystyti verslą“, – optimistiškai pokalbį užbaigia G. Ražinskienė.